ΚΠΙΣΝ: Συναυλία της Ελένης Καραΐνδρου -Οι μελωδίες της για τον κινηματογράφο, με κοινό και στο διαδίκτυο - iefimerida.gr

ΚΠΙΣΝ: Συναυλία της Ελένης Καραΐνδρου -Οι μελωδίες της για τον κινηματογράφο, με κοινό και στο διαδίκτυο

Ελένη Καραϊνδρου πλαι
Ελένη Καραΐνδρου / Φωτογραφία: ΚΑΤΩΜΕΡΗΣ ΚΩΣΤΑΣ/EUROKINISSI
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Τη Δευτέρα 9 Νοεμβρίου στις 20:30, στην Αίθουσα «Σταύρος Νιάρχος» του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ), η σπουδαία συνθέτις Ελένη Καραΐνδρου σε μία σπουδαία βραδιά.

Παρουσιάζει σε μία μοναδική συναυλία μια επιλογή από τις κορυφαίες συνθέσεις της για τον κινηματογράφο με τίτλο «Τα Κινηματογραφικά». Η συναυλία θα πραγματοποιηθεί με περιορισμένο κοινό, καθώς και σε ζωντανή σύνδεση στο διαδίκτυο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη συναυλία της στο ΚΠΙΣΝ, που πραγματοποιείται χάρη στη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), η Ελένη Καραΐνδρου θα προσφέρει ένα μελωδικό ταξίδι υψηλής συγκινησιακής φόρτισης, συνενώνοντας κλασικά και παραδοσιακά στοιχεία με ευαισθησία και πάθος.

Πιο συγκεκριμένα, η συνθέτις θα παρουσιάσει τα μουσικά θέματα από όλες τις συνεργασίες της με τον διεθνούς φήμης Έλληνα δημιουργό Θόδωρο Αγγελόπουλο. Μαζί του άλλωστε έχει γράψει μέρος της παγκόσμιας κινηματογραφικής ιστορίας, σχηματίζοντας ένα από τα κορυφαία δίδυμα της Έβδομης Τέχνης, που έχει υμνηθεί όσο λίγα από τους κριτικούς σε ολόκληρο τον κόσμο.

Μέσα από τις οκτώ ταινίες της συνεργασίας τους από το 1984 ως το 2008 [(Ταξίδι στα Κύθηρα (1984), Ο μελισσοκόμος (1986), Τοπίο στην ομίχλη (1988), Το μετέωρο βήμα του πελαργού (1991), Το βλέμμα του Οδυσσέα (1995), Μια αιωνιότητα και μια μέρα (1998), Το λιβάδι που δακρύζει (2004), Η σκόνη του χρόνου (2008)] το υποβλητικό έργο των δύο δημιουργών σημάδεψε την τέχνη του κινηματογράφου με την καθολικότητα και την εσωτερική του δύναμη καθιστώντας το αιώνιο. Ακούστε Το βαλς του γάμου της Ελένςη Καραΐνδρου μέσα από την ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου: Ο μελισσοκόμος

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην πολυαναμενόμενη συναυλία θα ακουστούν ακόμη επιλογές από τις συνεργασίες της Καραΐνδρου με σκηνοθέτες όπως οι Χριστόφορος Χριστοφής (Ρόζα, 1982), Τώνια Μαρκετάκη, (Η τιμή της αγάπης, 1983), Λευτέρης Ξανθόπουλος (Καλή πατρίδα, σύντροφε, 1985), Margarethe von Trotta (L’ Africana, 1990), Πηγή Δημητρακοπούλου (Το 10 του Μ. Καραγάτση, 2008) και η συνεργασία της με τον Ιρανό ηθοποιό και σκηνοθέτη Payman Maadi, Bomb, a love story (2018). Ακούστε μελωδίες από το «10»:

Η Ελένη Καραΐνδρου θα παίξει στο πιάνο πλαισιωμένη από καταξιωμένους σολίστ, ανάμεσά τους οι: Βαγγέλης Χριστόπουλος (όμποε), David Lynch (σαξόφωνο τενόρο), Σωκράτης Σινόπουλος (πολίτικη λύρα, λαούτο), Ναταλία Μιχαηλίδου (πιάνο), Αλέξανδρος Μποτίνης (βιολοντσέλο), Στέλλα Γαδέδη (φλάουτο), Παναγιώτης Σιωράς (κλαρινέτο), Γιάννης Ευαγγελάτος (φαγκότο), Σοφία Σιωρά (τρομπέτα), Άγγελος Σιωράς (κόρνο), Ντίνος Χατζηιορδάνου (ακορντεόν), Άρης Δημητριάδης (μαντολίνο) και Λίλυα Εσίποβα (άρπα).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το σύνολο εγχόρδων με κονσερτίνο την Ηρώ Σειρά που συμμετέχει στη συναυλία συνεργάζεται με επιτυχία τα τελευταία τέσσερα χρόνια στην ηχογράφηση των έργων της Ελένης Καραΐνδρου αλλά και στις εμφανίσεις της στο Εθνικό Θέατρο La Colline στο Παρίσι, στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού (Φεστιβάλ Αθηνών) και στο Εθνικό Θέατρο του Μάνχαϊμ στη Γερμανία (Φεστιβάλ Enjoy Jazz) αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές. Τη μουσική διεύθυνση της συναυλίας έχει ο Μίλτος Λογιάδης, τη σκηνοθετική επιμέλεια ο Αντώνης Αντύπας, ενώ στο σχεδιασμό ήχου θα είναι ο μόνιμος συνεργάτης της Ελένης Καραΐνδρου Γιώργος Καρυώτης που έχει υπογράψει όλα τα έργα και τους δίσκους της εδώ και τριάντα χρόνια.
Βιογραφικό

ελενη καραινδρου
Η συνθέτις θα παρουσιάσει στο ΚΠΙΣΝ τα μουσικά θέματα από όλες τις συνεργασίες της με τον διεθνούς φήμης Έλληνα δημιουργό Θόδωρο Αγγελόπουλο και πολλές άλλες αγαπημένες μελωδίες

Η Ελένη Καραΐνδρου γεννήθηκε στo Τείχιο Φωκίδας. Σπούδασε πιάνο και θεωρητικά στο Ελληνικό Ωδείο, αποφοίτησε από τη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης (1967) συνέχισε τις σπουδές της στο Παρίσι, μελετώντας εθνομουσικολογία στη Σορβόννη, όπως επίσης ενορχήστρωση και διεύθυνση ορχήστρας στη Scuola Cantorum. Το 1975, επιστρέφοντας στην Ελλάδα, κυκλοφορεί τον πρώτο της δίσκο με τίτλο Μεγάλη αγρυπνία σε ποίηση Κ. Χ. Μύρη και ερμηνεύτρια τη Μαρία Φαραντούρη. Παράλληλα, συνεργάζεται με τον Μάνο Χατζιδάκι για τη δημιουργία του Τρίτου Προγράμματος της Ελληνικής Ραδιοφωνίας. Από το 1975 μέχρι το 1990 εκδίδονται δίσκοι με μουσική της στην Ελλάδα και στη Γαλλία. Από το 1990 συνεργάζεται με τη διεθνούς φήμης δισκογραφική εταιρία ECM και το δημιουργό της Manfred Eicher και κυκλοφορεί 12 άλμπουμ: Music for Films, The Suspended Step of the Stork, Ulysses' Gaze, Eternity And a Day, Trojan Women, Τhe Weeping Meadow, Elegy of the Uprooting, Dust of Time, Eleni Karaindrou-Concert in Athens, Εuripides: Medea, David, Tous des Oiseaux.

Η πολυβραβευμένη συνθέτις στο ΚΠΙΣΝ

Έχει τιμηθεί με πολλές διακρίσεις και βραβεία μεταξύ των οποίων πέντε βραβεία Μουσικής Κινηματογράφου στην Ελλάδα, το βραβείο Μουσικής Θεάτρου «Δημήτρης Μητρόπουλος», καθώς επίσης το διεθνές Βραβείο Φελίνι για τον «Καλύτερο συνθέτη της Ευρώπης» από το Europa Cinema στην Ιταλία (1992). Τo 2002 της απονεμήθηκε ο Χρυσός Σταυρός του Τάγματος της Τιμής από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και το 2004 κέρδισε υποψηφιότητα για τα Ευρωπαϊκά Βραβεία Κινηματογράφου (Felix) με τη μουσική της για Το λιβάδι που δακρύζει.
Ο διεθνής και ελληνικός Τύπος για τη μουσική της Ελένης Καραΐνδρου
Ήδη από το ξεκίνημα της συνεργασίας της Καραΐνδρου με τη δισκογραφική εταιρία ECM (Edition of Contemporary Music) και τον ιδρυτή της Manfred Eicher πριν από τρεις δεκαετίες, η κριτική υπήρξε διθυραμβική. Την έχουν ονομάσει «10η μούσα της Ελλάδας» (Michael Walsh, περιοδικό TIME, 25/3/1996) ενώ, κατατάσσοντάς την ανάμεσα στους μεγαλύτερους συνθέτες της Ευρώπης, πιστεύουν ότι η συνεργασία της με τον Αγγελόπουλο θα καταχωρηθεί στην Ιστορία όπως ακριβώς η συνεργασία του Nino Rota με τον Federico Fellini (Riccardo Bertoncelli, εφημερίδα La Repubblica, 25/2/1999). Πολλοί συγκρίνουν τη μουσική της με εκείνη μεγάλων νεορομαντικών συνθετών όπως ο Arvo Pärt. Γενικά, το ελεγειακό της ύφος αποτελεί πολύτιμο φάρο για όλη τη σημερινή modern classical γενιά δημιουργών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υμνοι στον Τύπο για την Ελένη Καραΐνδρου

Αν ο Όμηρος είχε συνθέσει μουσική, θα ήταν κάπως έτσι: σκοτεινή και μελαγχολική, αποπνέοντας τη γλυκιά αίσθηση του ζεστού, κόκκινου κρασιού και την αρμύρα της θάλασσας. Θρηνητική και ερωτική συνάμα, η μουσική εκείνη θα τραγουδούσε την αγάπη και τον χαμό, το πάθος που σπρώχνει τον άνθρωπο να μεγαλουργεί…. Michael Walsh στο αμερικανικό περιοδικό TIME INTERNATIONAL, Μάρτιος 1996 (Το βλέμμα του Οδυσσέα)

Μια μουσική ανοιχτών οριζόντων και έντονης εσωτερικής γαλήνης, που αγγίζει τις πιο μύχιες χορδές της ψυχής, παραπέμποντας άλλοτε σε έντεχνα στοιχεία κι άλλοτε στην ελληνική παραδοσιακή μουσική, που την καθορίζει η χρήση εγχόρδων και ακορντεόν και ο ήχος διαλογισμού του όμποε του Βαγγέλη Χριστόπουλου… H Ελένη Καραΐνδρου ανήκει στους καλύτερους σύγχρονους συνθέτες της Ευρώπης και η συνεργασία της με τον Αγγελόπουλο αξίζει να περάσει στην ιστορία της κινηματογραφικής μουσικής, όπως του Νίνο Ρότα με τον Φελίνι ή του Ζοζέφ Κοσμά με τον Ρενουάρ. Riccardo Bertoncelli, στην ιταλική εφημερίδα LA REPUBBLICA, Φεβρουάριος 1999 (Μια αιωνιότητα και μια μέρα)

Η μουσική αυτή είναι γενναιόδωρη στην ενορχήστρωση της μελαγχολίας και της χίμαιρας, με την ορχήστρα μινιατούρα που κάπως θυμίζει το «Αντάτζιο» του Μάλερ, ως τα αφηρημένα, μεταμορφωμένα ίχνη της ελληνικής παράδοσης. Harry Lachner στη γερμανική εφημερίδα Süddeutsche Zeitung, Σεπτέμβριος 1991 (Music for Films)

Αντάτζιο, αντάτζιο! Δεν συναντά κανείς εύκολα μουσική που ψάχνει το άπειρο, με συγκινήσεις που σου κόβουν την ανάσα και με ψιθυριστή αθωότητα. Michael Engelbrecht στο γερμανικό περιοδικό Jazzthetik, Οκτώβριος 1991(Music for films)

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι η τέλεια μουσική ενός κυριακάτικου πρωινού: ήρεμη, λεπταίσθητη, ελαφρά νοσταλγική, ένας υπέροχος συνδυασμός εγχόρδων, πνευστών και ακορντεόν. Richard Williams στη βρετανική εφημερίδα Independent on Sunday, Μάιος 1992 (Το μετέωρο βήμα του πελαργού)

Η καθαρή, απέριττη ποίηση που κατακλύζει τη μουσική της εκφράζει με τον πιο αισθαντικό τρόπο τις εναλλαγές των εποχών, τα ξέφρενα πάθη και την αέναη, παγερή μελαγχολία που αναδίδουν οι ζωντανές μνήμες και οι χαμένοι έρωτες. Geoff Andrew στο βρετανικό Time Out, Ιανουάριος 1999 (Μια αιωνιότητα και μια μέρα)

Η Ελένη Καραΐνδρου αξίζει μνείας και προσοχής στο ίδιο βαθμό όπως ο Rοta ή ο Morricone. Μια ευρωπαία που οικειοποιήθηκε και άντλησε με περίσσια ευαισθησία από τις πηγές της μουσικής παράδοσης της πατρίδας της, με αποτέλεσμα να αναδυθεί κάτι εντελώς ξεχωριστό, ασυνήθιστα διαχρονικό και άυλο. Richard Cook στο βρετανικό περιοδικό New Statesman, Iανουάριος 1999 (Μια αιωνιότητα και μια μέρα)

Η μουσική της Ελένης Καραΐνδρου εμπεριέχει τον λόγο και την εικόνα. Είναι ποίηση και κινηματογράφος - φτιαγμένος με ήχους. Η μουσική της Ελένης Καραΐνδρου εμπεριέχει τον κόσμο. Τον προσωπικό και τον συμπαντικό. Η μουσική της Ελένης Καραΐνδρου εμπεριέχει την ιστορία. Καταγράφει τη χωροχρονική κίνηση του ανθρώπου - του κάθε ανθρώπου - μέσα σε μια άβυσσο, δείχνοντας την πορεία προς το φως…. Γιώργος Χαρωνίτης στο περιοδικό JAZZ&ΤΖΑΖ (Μια αιωνιότητα και μια μέρα)

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δυνατότητα παρακολούθησης της συναυλίας, τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας σύμφωνα με τον ΕΟΔΥ, θα δοθεί σε περιορισμένο αριθμό θεατών με την προαγορά εισιτηρίου ηλεκτρονικά, ενώ οι υπόλοιποι θεατές θα έχουν την επιλογή να παρακολουθήσουν τη συναυλία ζωντανά στην ιστοσελίδα του ΚΠΙΣΝ ΕΔΩ στη σελίδα του στο Facebook και στο κανάλι του στο YouTube.

Εισιτήρια 15, 10 και 5 ευρώ (μειωμένο). Προπώληση εισιτηρίων ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα της ticket services από την Παρασκευή 23/10.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ