Κινηματογραφικές πρεμιέρες: Τρεις νέες ταινίες και ο πρώτος 007 με Σον Κόνερι και Ούρσουλα Άντρες - iefimerida.gr

Κινηματογραφικές πρεμιέρες: Τρεις νέες ταινίες και ο πρώτος 007 με Σον Κόνερι και Ούρσουλα Άντρες

Τζειμς Μποντ
Τζειμς Μποντ: Πράκτωρ 007 Εναντίον Δρ. No (Dr. No)

Στις κινηματογραφικές πρεμιερες ο Φερζάν Όζπετεκ διερευνά τη γυναικεία ψυχοσύνθεση με τα «Διαμάντια», ο Τάρον Έγκερτον με χρέη «Τιμωρού», ενώ ο πρώτος Τζέιμς Μποντ επιστρέφει με στυλ.

Οι κινηματογραφικές πρεμιέρες της Πέμπτης 14 Αυγούστου

Διαμάντια (Diamanti (Diamonds)
Σκηνοθεσία: Φερζάν Όζπετεκ
Παίζουν: Λουίζα Ρανιέρι, Τζάσμιν Τρίνκα, Στέφανο Ακόρσι, Λούκα Μπαρμπαρόσα, Λορεδάνα Καννάτα, Τζέπι Κουτσάρι, Άννα Φερτσέτι, Βινίτσιο Μαρκιόνι, Ελένα Σοφία Ρίτσι, Κάρλα Σινιόρις, Κάσια Σμούτνιακ, Μιλένα Βούκοτιτς

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Η ζωή και οι έρωτες μιας παρέας καλόκαρδων γυναικών, που εργάζονται σε έναν οίκο ραπτικής κινηματογραφικών κουστουμιών στη Ρώμη, γίνονται ταινία από έναν σκηνοθέτη που λατρεύει τις πρωταγωνίστριες του.

Μία ωδή στη μαγεία του σινεμά και τη δύναμη των γυναικών, που απέσπασε το Βραβείο Κοινού στα φετινά Νταβίντ ντι Ντονατέλο (τα ιταλικά Όσκαρ).
Ένας σκηνοθέτης καλεί όλες τις αγαπημένες του ηθοποιούς να γυρίσουν μια ταινία, που διαδραματίζεται στη Ρώμη του ’70 σε έναν αριστοκρατικό οίκο ραπτικής. Ο ίδιος δεν αποκαλύπτει πολλά για το σενάριο: παρατηρεί τις συνεργάτιδες του, τους παίρνει τα μέτρα και τις ταξιδεύει σε μια άλλη εποχή και σε έναν χώρο εργασίας, όπου ο θόρυβος των ραπτομηχανών κυριαρχεί και οι άνδρες έχουν δευτερεύοντες ρόλους.

Η ταινία του περιστρέφεται γύρω από τις αδελφές Aλμπέρτα και Γκαμπριέλα Κανόβα, οι οποίες διευθύνουν έναν θρυλικό οίκο ραπτικής, που δημιουργεί κοστούμια για τον κινηματογράφο και το θέατρο. Η Aλμπέρτα είναι αυστηρή και αφοσιωμένη στη δουλειά της, ενώ η Γκαμπριέλα παλεύει να ξεπεράσει την απώλεια της κόρης της. Γύρω τους μοδίστρες, σχεδιάστριες, ενδυματολόγοι και πατρονίστ πρέπει να βάλουν τα δυνατά τους για να φέρουν εις πέρας μια απαιτητική ταινία εποχής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Τουρκο-Ιταλός Φερζάν Όζπετεκ υπογράφει επί της ουσίας μια επιστολή αγάπης στις γυναίκες και στο σινεμά, διατηρώντας πάντα μια ευαίσθητη πολιτική ματιά. Μέσα από αυτό το εύρημα της ταινίας μέσα στην ταινία, συνδέει τις ηθοποιούς με τα πρόσωπα που υποδύονται, αλλά και τη διαδρομή των γυναικών μέσα στις δεκαετίες. Η μοναξιά, η αλληλεγγύη που λειτουργεί ως προστατευτικός κύκλος, η χειραφέτηση, η κακοποίηση, ο αγώνας των θηλυκοτήτων να αποδείξουν την αξία τους στον επαγγελματικό στίβο, η σεξουαλική επιθυμία, οι αδελφικοί δεσμοί και πάνω από όλα η γυναικεία δύναμη, πρωταγωνιστούν σε αυτή την πολυπρισματική αφήγηση, που παρακολουθεί μια ομάδα γυναικών στη δουλειά τους και στην προσωπική τους ζωή.

Ταυτόχρονα, καταγράφοντας με την κάμερά του την κατασκευή χειροποίητων ενδυμάτων, ο Όζπετεκ αποτίει φόρο τιμής σε έναν κινηματογράφο που φαντάζει μακρινός την εποχή των ψηφιακών εφέ, αλλά παραμένει αξεπέραστα γοητευτικός. Γι' αυτό και οι σκηνές του παρελθόντος έχουν την αύρα ενός μαγικού σύμπαντος, σε αντίθεση με την πιο ρεαλιστική εικόνα του παρόντος.

Αν και αρκετές φορές ο Όζπετεκ φαίνεται να παρασύρεται από τον θαυμασμό του για τις γυναίκες και το αυθεντικό σινεμά, με αποτέλεσμα να λυπάται σχεδόν να κόψει σκηνές που πλατειάζουν, διαχειρίζεται επιδέξια τις πολλές ιστορίες που ξεδιπλώνονται, κρατώντας ισορροπίες. Κάποιες φορές τα μελοδραματικά στοιχεία υπερτερούν της αλήθειας, όμως η προσήλωση στην γυναικεία ψυχοσύνθεση και η νοσταλγική του διάθεση έχουν μια ειλικρίνεια που κερδίζει.

Ο Τιμωρός (She Rides Shotgun)
Σκηνοθεσία: Νικ Ρόουλαντ
Παίζουν: Τάρον Έγκερτον, Άνα Σοφία Χέγκερ, Τζον Κάρολ Λιντς, Ρομπ Γιανγκ, Οντέσα Α’ζάιον, Ντέιβιντ Λάιονς, Κιθ Τζαρντίν, Τράβις Χάμερ, Σαντιάγκο Σεγκούρα

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Ο πρόσφατα αποφυλακισμένος Νέιτ βρίσκεται στο στόχαστρο ενός σερίφη και του αρχηγού μιας συμμορίας, ενώ παράλληλα πρέπει να προστατεύσει την κόρη του.

Αγωνιώδες θρίλερ του Νικ Ρόουλαντ, βασισμένο στο βραβευμένο μυθιστόρημα του Τζόρνταν Χάρπερ.

Βγαίνοντας από τη φυλακή και ενώ οι εχθροί τον κυνηγούν για να τον σκοτώσουν, ο Νέιτ καλείται να προστατεύσει την αποξενωμένη εντεκάχρονη κόρη του, Πόλι, με κάθε κόστος. Εκείνος γνωρίζει πως η συμμορία που τον έχει βάλει στο στόχαστρο, έχει ήδη δολοφονήσει τη μητέρα και τον θετό πατέρα της. Έτσι, καταφθάνει με το αυτοκίνητό του έξω από το σχολείο και την παραλαμβάνει, προσπαθώντας να ξεφύγει από τον διεφθαρμένο σερίφη και τον βάναυσο αρχηγό της συμμορίας, που δεν θα σταματήσει πουθενά προκειμένου να προστατεύσει τα εγκληματικά του συμφέροντα. Με ελάχιστους πόρους και χωρίς να μπορούν να εμπιστευτούν κανέναν - ακόμα και η αστυνομία θεωρεί τον Νέιτ απαγωγέα -οι δυο τους δημιουργούν έναν δεσμό ιδιαίτερο, καθώς αυτός της δείχνει πώς να πολεμά και να επιβιώνει, ενώ εκείνη του διδάσκει τι σημαίνει πραγματικά η άνευ όρων αγάπη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ύφος του Χάρπερ θυμίζει αστυνομικά νουάρ και η γλώσσα του διατηρεί τον ωμό ρεαλισμό της σύγχρονης αμερικανικής λογοτεχνίας. Αυτά τα δυο στοιχεία θέλει να συνδυάσει ο Ρόουλαντ («Calm with Horses»), παντρεύοντας το crime thriller με ένα οικογενειακό δράμα. Με επιρροές από road movies του ‘70, φτιάχνει λοιπόν μια ιστορία επιβίωσης που ξεπερνάει τους σκοπέλους της εύκολης συγκίνησης - μεγάλη παγίδα αυτή στις ταινίες με παιδιά - εστιάζοντας στη μοναδική σχέση πατέρα- κόρης, μέσα σε έναν κόσμο βίας και απειλής.

Η εξαιρετική χημεία του Τάρον Έγκερτον με τη μικρή Άνα Σοφία Χέγκερ που λειτουργεί ως αντίστιξη στις σκηνές δράσης και η αφηγηματική ικανότητα του Ρόουλαντ δημιουργούν συναισθηματική φόρτιση στον θεατή, χωρίς να του στερούν την αγωνία για το τι πρόκειται να συμβεί στο επόμενο πλάνο.

The Home
Σκηνοθεσία: Τζέιμς ΝτεΜόνακο
Παίζουν: Πιτ Ντέιβιντσον, Τζον Γκλόβερ, Μπρους ‘Αλτμαν, Ίθαν Φίλιπς, Μάγκα, Άνταμ Κάντορ, Μαίρη Μπεθ Πιλ, Ντενίζ Μπερς, Βίκτορ Γουίλιαμ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Ένας παραβατικός νεαρός αναγκάζεται να προσφέρει κοινωφελή εργασία σε έναν οίκο ευγηρίας. Σύντομα όμως διαπιστώνει πως οι ηλικιωμένοι ένοικοι κρύβουν ένα φρικιαστικό μυστικό.

Θρίλερ τρόμου με τον Πιτ Ντέιβιντσον στον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Ο Μαξ, ένας αντισυμβατικός νέος στα είκοσί του καταδικάζεται σε κοινωνική εργασία σε ένα ήσυχο γηροκομείο, αντί να εκτίσει ποινή φυλάκισης. Εκεί, όπως τον ενημερώνουν οι υπεύθυνοι, οι ένοικοι του τέταρτου ορόφου είναι ιδιαίτερα απρόσιτοι. Οι υπόλοιποι ηλικιωμένοι απολαμβάνουν μια πολυτελή συνταξιοδότηση, ενώ παράλληλα παρακολουθούν ντοκιμαντέρ για την εξόρυξη πετρελαίων. Ενώ οι υποψίες του Μαξ ότι κάτι περίεργο συμβαίνει εντείνονται, αποκαλύπτει ένα ανατριχιαστικό μυστικό που θέτει σε σοβαρό κίνδυνο τόσο τις ζωές των ενοίκων όσο και τη δική του.

Ο Τζέιμς ΝτεΜόνακο («The Purge») έχει στο μυαλό του ένα φιλόδοξο εγχείρημα, που συνδυάζει το ψυχολογικό θρίλερ με τον τρόμο και τον κοινωνικό σχολιασμό. Αντ΄ αυτού όμως το μόνο που πετυχαίνει είναι ένας ακατανόητος αχταρμάς, που αναλώνεται σε φτηνά jumpscares, χωρίς αισθητική. Η προβληματική του σε σχέση με τη σύγκρουση των γενεών και το πώς οι νέοι κληρονομούν ένα χάος από τους παλαιότερους δεν αναπτύσσεται παρά μόνο επιφανειακά, σε σημείο δε που το γήρας μοιάζει να ενοχοποιείται ως η απόλυτη φρίκη, ενώ το οικολογικό μήνυμα σχετικά με την κατασπατάληση των πόρων του πλανήτη είναι το κερασάκι σε μια τούρτα, που μάλλον δεν θέλει κανείς να δοκιμάσει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με ένα αδύναμο σενάριο και ένα ανερμάτιστο μοντάζ που προσπαθεί με το ζόρι να παντρέψει τους προσωπικούς εφιάλτες του Μαξ με μια γενικότερη κατάρρευση, ο ΝτεΜονακο αποτυγχάνει παταγωδώς, με τον Πιτ Ντέιβιντσον να δίνει μια άνευρη ερμηνεία, που ούτε στιγμή δεν μπορεί να δημιουργήσει έστω την υποψία τρόμου. Η κορύφωση της βίας δε στο φινάλε, όπου κάθε νόημα και ιδέα θυσιάζεται στον βωμό ενός αποτυχημένου camp, μάλλον θα σας κάνουν να τιναχτείτε από τη θέση σας… από απόγνωση,.

Επαναπροβολές:

Τζειμς Μποντ: Πράκτωρ 007 Εναντίον Δρ. No (Dr. No)
Σκηνοθεσία: Τέρενς Γιανγκ
Παίζουν: Σον Κόνερι, Μπέρναρντ Λι, Τζόζεφ Γουάισμαν, Ούρσουλα Άντρες, Τζακ Λορντ, Λόις Μάξγουελ

Περίληψη: Ο πράκτωρ 007 ερευνά την εξαφάνιση συνεργατών της ΜΙ6 στη Τζαμάικα, με την έρευνά του τον οδηγεί στο λημέρι του Δρ. Νο.
Η πρώτη ταινία της γνωστής κατασκοπευτικής σειράς με τον πρώτο διδάξαντα στον ομώνυμο ρόλο Σον Κονερι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένας Βρετανός μυστικός πράκτορας, με αποστολή να εντοπίσει την πηγή συχνοτήτων που παρεμποδίζουν τις εκτοξεύσεις πυραύλων από το ακρωτήριο Κανάβεραλ, δολοφονείται. Ο Τζέιμς Μποντ αναλαμβάνει να διαλευκάνει την υπόθεση και ταξιδεύει στην Τζαμάικα.

Μετά από περιπέτειες και αφού η ζωή του θα κινδυνέψει πολλές φορές, ο μυστικός πράκτορας 007 μαθαίνει ότι ο Δρ Νο, ένας ιδιοφυής και μυστηριώδης επιστήμονας, έχει κατασκευάσει ένα εργαστήριο στο έρημο νησί που ζει, πραγματοποιώντας περίεργα πειράματα. Στην πραγματικότητα όμως ο Δρ. Νο είναι ένας εγκληματίας, μέλος μιας διεθνούς τρομοκρατικής οργάνωσης, με στόχο την καταστροφή του διαστημικού προγράμματος των ΗΠΑ.
Η ταινία, που βασίστηκε στο μυθιστόρημα του Ίαν Φλέμινγκ «Δόκτωρ Νο», αν και είχε σχετικώς μικρό προϋπολογισμό, σημείωσε μεγάλη εμπορική επιτυχία, αφού απέφερε έσοδα σχεδόν 60 φορές μεγαλύτερα από τα έξοδα της παραγωγής της. Παρά το ότι οι πρώτες κριτικές ήταν ανάμικτες, σήμερα θεωρείται από πολλούς ως μία από τις καλύτερες ταινίες της σειράς. Μάλιστα, εγκαινίασε και μια μόδα ταινιών με «μυστικούς πράκτορες», που ευδοκίμησαν κατά τη δεκαετία του 1960. Επίσης, γέννησε και τη σειρά κόμικς «Dr. No».

Ο Ένοικος (Le Locatair / The Tenant)
Σκηνοθεσία: Ρομάν Πολάνσκι
Παίζουν: Ρόμαν Πολάνσκι, Ιζαμπέλ Ατζανί, Σέλεϊ Γουίντερς, Λίλα Κέντροβα, Μέλβιν Ντάγκλας

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Ένας γραφειοκράτης νοικιάζει ένα διαμέρισμα στο Παρίσι και παγιδεύεται σε έναν αδιέξοδο κύκλο παράνοιας.
O Ρομάν Πολάνσκι μεταφέρει στο σινεμά το μυθιστόρημα του Ρολάν Τοπόρ, υπογράφοντας ένα ψυχολογικό θρίλερ, που ακόμα κι ο Ντέιβιντ Λιντς είχε χαρακτηρίσει «βαθιά ανατριχιαστικό».
Ο Πολωνός εμιγκρές Τρελκόφσκι νοικιάζει στο Παρίσι ένα πολύ μικρό διαμέρισμα. Μαθαίνει ότι η προηγούμενη ένοικος βρίσκεται ετοιμοθάνατη στο νοσοκομείο μετά από μια απόπειρα αυτοκτονίας και την επισκέπτεται. Σιγά σιγά, ταυτίζεται με την προκάτοχό του κι αυτό τον ωθεί να βυθίζεται σε ένα παρανοϊκό, τρομακτικό σπιράλ. Ο ιδιοκτήτης και οι γείτονες είναι πολύ παράξενοι και του δημιουργούν συνεχώς προβλήματα, αλλά δεν είναι σαφές εάν συνωμοτούν για τον αφανισμό του ή αυτός, από μόνος του, διολισθαίνει στην τρέλα.

Το εντυπωσιακό κλείσιμο της τριλογίας του Πολάνσκι, που ξεκίνησε με την «Αποστροφή» και συνεχίστηκε με το «Μωρό της Ρόζμαρι» δεν είναι μονάχα μια άκρως αποτελεσματική ταινία τρόμου, αλλά και ένα καφκικό θρίλερ μοντέρνας αστικής παράνοιας, αρχέγονων μεταφυσικών φόβων και διανοητικής κατάρρευσης. Στη στοιχειωμένη ατμόσφαιρα συμβάλλει και το παρακμιακό κτίριο –το ιδανικό μέρος για να γυριστεί ένα φιλμ «απομόνωσης» και απόλυτης απελπισίας.

Ο Λόγος (Ordet /The Word)
Σκηνοθεσία: Καρλ Τέοντορ Ντράγιερ
Παίζουν: Χένρικ Μάλμπεργκ, Έμιλ Χας Κρίστενσεν, Μπριγκίτε Φέντερσπιελ, Πρέμπεν Λέρντορφ Ράι, Κάι Κρίστιανσεν, Άινερ Φέντερσπιελ, Γκέρντα Νίλσεν, Σύλβια Εκάουσεν, Ούβε Ρουντ

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περίληψη: Η ιστορία μια οικογένειας χωρικών, που δοκιμάζεται από τον θάνατο της συζύγου ενός από τους γιους.
Το κλασικό φιλμ του Καρλ Τέοντορ Ντράγιερ κυκλοφορεί σε επανέκδοση.
Επαρχιακή Δανία, 1925. Ο χήρος πατριάρχης Μπόργκεν έχει τρεις γιους: τον Μίκελ, έναν καλόκαρδο αγνωστικιστή, του οποίου η σύζυγος Ίνγκερ είναι έγκυος, τον Γιοχάνες, που πιστεύει ότι είναι ο Ιησούς, και τον Άντερς, τον μικρότερο, ο οποίος είναι ερωτευμένος με την κόρη του ράφτη. Η φονταμενταλιστική αίρεση όμως που ασπάζεται η οικογένεια Μπόργκεν είναι «κόκκινο πανί» για τον λουθηρανισμό στο χωριό.

Ο γάμος του Άντερς και της κόρης του ράφτη μοιάζει απολύτως αδύνατος και οι προστριβές είναι συχνές. Μέχρι που η γλυκύτατη Ίνγκερ αντιμετωπίζει προβλήματα με την εγκυμοσύνη της. Η παρουσία του ορθολογιστή γιατρού και η μακριά νύχτα που περιμένει τους Μπόργκεν θα φέρει στο επίκεντρο τουλάχιστον τέσσερις διαφορετικές απόψεις περί θρησκείας. Άραγε ο θάνατος και ένα θαύμα που θα ακολουθήσει, θα τους κάνει να συνειδητοποιήσουν τι σημαίνει Πίστη;

Βασισμένος στο ομώνυμο θεατρικό έργο του Δανού ιερέα Κaj Munk, ο μεγάλος auteur συνδέει τη σκληρή, ρεαλιστική λαϊκή δραματουργία με την ακαριαία αφήγηση εσωτερικών ψυχικών και μεταφυσικών εμπειριών. Οι ακαδημαϊκοί μελετούν την ταινία ως μια «δοκιμασία κινηματογραφικής συνέπειας» που σπάει τις συμβάσεις του ρεαλισμού, ενώ οι κριτικές τη χαρακτηρίζουν ως μια βαθιά ψυχολογική και υπερβατική εμπειρία. Άλλωστε, όπως αναφέρει το BFI: «Ο Ντράγιερ δεν ήταν «θρησκευόμενος» με τη στενή έννοια· ήταν ένας βαθιά ανθρώπινος σκηνοθέτης, και στον «Λόγο» μιλά για το θαύμα όχι ως υπέρβαση της πραγματικότητας, αλλά ως ενσάρκωσή της.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ