Eίδαμε το «Harry and Meghan»: Ο ενοχικός Χάρι, η γενναία Μέγκαν, η διαρκώς παρούσα Νταϊάνα - iefimerida.gr

Eίδαμε το «Harry and Meghan»: Ο ενοχικός Χάρι, η γενναία Μέγκαν, η διαρκώς παρούσα Νταϊάνα

Χάρι Μέγκαν
Πολλές άγνωστες φωτογραφίες από το αρχείο του Χάρι και της Μέγκαν παρουσιάζονται στο ντοκιμαντέρ

Τα τρία πρώτα επεισόδια του ντοκιμαντέρ στο Νetflix όπου ο Χάρι και η Μέγκαν λένε τη δική τους εκδοχή για της ιστορία τους είναι στον αέρα και αποτελούν μια εξομολόγηση θλίψης, με τον Χάρι να είναι ο γιος της Νταϊάνα και ο σύζυγος της Μέγκαν που δεν μπορεί να βρει γαλήνη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το πιάνο παίζει απαλές μελωδίες. Το πρώτο πλάνο δείχνει ένα αεροπλάνο να προσγειώνεται κάτω από έναν νεφοσκεπή ουρανό. Η Νίνα Σιμόν συνοδεύει τις αφηγήσεις. Το ντοκιμαντέρ που έχει κάνει τα βρετανικά μέσα ενημέρωσης να μεταδίδουν από το πρωί live ενημερώσεις και το twitter να παρουσιάζει τάσεις ανάφλεξης, είναι στον αέρα του Νetflix. Και δεν είναι αυτό που περιμέναμε.

Σε μια σκηνή, χωρίς μπάνιο, στην Μποτσουάνα

Καμία βόμβα, καμία αποκάλυψη σοκαριστική, καμία ευθεία βολή στο σύστημα, τον θεσμό, την εταιρεία, δηλαδή τη βασιλική οικογένεια. Ακόμα και η τόσο ζουμερή προσδοκία ότι θα στηλιτεύσουν την Κέιτ με αφορμή το πλάνο της στο τρέιλερ, καταρρέει. Το αντίθετο, την εντάσσουν στις γυναίκες-θύματα που παντρεύτηκαν άνδρες του παλατιού: Νταϊάνα, Φέργκι, Κέιτ, Μέγκαν.

Ανέμελες στιγμές με τον σκύλο της Μέγκαν που τους ακολουθούσε παντού
Ανέμελες στιγμές με τον σκύλο της Μέγκαν που τους ακολουθούσε παντού

Γράφοντας ένα κείμενο για τα τρία πρώτα επεισόδια, είναι ανακουφιστικό ότι δεν έχω σπόιλερ να κάνω. Όλα είναι σχεδόν γνωστά, ή οι άγνωστες πτυχές δεν έχουν το στοιχείο της μεγάλης έκπληξης. Το γεγονός, π.χ., ότι μετά την εξ αποστάσεως επικοινωνία τους, για πρώτη φορά βρέθηκαν μόνοι μαζί σε μια σκηνή στην Μποτσουάνα για μία εβδομάδα, χωρίς τουαλέτα και ανέσεις. Αυτό απλώς έρχεται να επιβεβαιώσει ότι πραγματικά ήταν γραφτό να είναι μαζί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρίγκιπας χωρίς οικογένεια

Κάνοντας μια ακτινογραφία των τριών πρώτων επεισοδίων, οι κυρίαρχες διαπιστώσεις αφορούν στον Χάρι, είναι η αλήθεια. Ο πιο περιζήτητος εργένης του κόσμου, ο κοκκινομάλλης που όλοι θέλαμε να παρηγορήσουμε όταν ακολουθούσε το φέρετρο της μητέρας του, παρουσιάζει ένα ψυχογράφημα περιδινήσεων, διαψεύσεων, απώλειας ταυτότητας και μοναξιάς. Στην ουσία, είναι προφανές από τις μαρτυρίες του και τις συνεντεύξεις του στο ντοκιμαντέρ ότι δεν μπορεί να δει τον εαυτό του παρά μόνο ως την ανδρική φιγούρα στο πλευρό της μητέρας του («μαμά», την αποκαλεί διαρκώς) και της συζύγου του (την αποκαλεί Μ, τον αποκαλεί Η).

Οταν ο Χάρι γνώρισε καλύτερα τη Μέγκαν: στο πρώτο τους ταξίδι με σκηνή στην Μποτσουάνα
Οταν ο Χάρι γνώρισε καλύτερα τη Μέγκαν: στο πρώτο τους ταξίδι με σκηνή στην Μποτσουάνα

Όταν πέθανε η Νταϊάνα φαίνεται ότι ένιωσε ότι έχασε την οικογένειά του. Αυτήν που αναζήτησε στην πορεία της ζωής του. Αναφέρεται με τρυφερότητα σε δύο δεύτερες οικογένειές του: τη μία στην Μποτσουάνα και την άλλη στον στρατό. Μάλιστα, η πρώτη φορά που μιλά για την ταυτότητά του, με αυτοπεποίθηση, είναι όταν αναφέρεται στο γεγονός ότι πολέμησε στο Αφγανιστάν. Ενας πρίγκιπας μαχητής, χωρίς οικογένεια. Αλλωστε έτσι τον αποκαλούσαν στην Μποτσουάνα, Μαχάλε, που σημαίνει «μαχητής».

Βλέπω την Νταϊάνα στα μάτια της Μέγκαν

Ο θυμός του για τον Τύπο είναι άσβεστος, είναι ακόμα φλεγόμενος. Του στέρησαν τη μητέρα και δεν τους το συγχωρεί. Τη μητέρα του την οποία βλέπει στα μάτια και τη συμπεριφορά της Μέγκαν, το λέει ο ίδιος στο ντοκιμαντέρ. Της μοιάζει τόσο, λέει, έχει τη συμπόνια της, την ενσυναίσθησή της, τη ζεστασιά της. Η ανάγκη του να προστατέψει τη Μέγκαν είναι προφανές ότι ξεπερνά τις αδιανόητες, ρατσιστικές στη ρίζα τους επιθέσεις που δέχθηκε από τη στιγμή που έγινε γνωστή η σχέση της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο Χάρι αισθάνεται ότι φταίει για τα πάντα
Ο Χάρι αισθάνεται ότι φταίει για τα πάντα

Φεύγοντας από τη βασιλική οικογένεια ο Χάρι, ουσιαστικά είναι σαν να θέλει να σώσει και τη μητέρα του. Σαν σώζοντας τη Μέγκαν και τη σχέση τους, να προσπαθεί να δώσει στην Νταϊάνα την ευκαιρία που κανείς δεν της έδωσε. Είναι βαθιά συγκινητική η παρουσία και ο λόγος του, ο τρόπος που υποχωρεί απέναντι στις δύο αυτές γυναίκες και τις θαυμάζει. Τις εξιδανικεύει. Βαθιά ενοχικός για τα πάντα.

Η Μέγκαν έχασε τον πατέρα της εξαιτίας μου

Για τις επιθέσεις που δέχθηκε η Μέγκαν. «Από αυτό το σημείο και μετά η Μέγκαν έχασε τον πατέρα της. Αναλαμβάνω την ευθύνη για αυτό» λέει, με αφορμή τη ρήξη της σχέσης της με τον πατέρα της, όταν αυτός πούλησε φωτογραφίες του σε παπαράτσι την εβδομάδα πριν από τον γάμο. Αδιανόητο βάρος. Αδιανόητο πως για πάντα θα νιώθει ότι της οφείλει.

Η αλήθεια είναι ότι τα πρώτα επεισόδια εστιάζουν στη Μέγκαν. Στην καταιγίδα που βρέθηκε, στο γεγονός ότι γράφτηκαν οδυνηρά άρθρα για αυτήν αναφορικά με το γεγονός ότι είναι μιγάδα, ότι είναι Αμερικανίδα, ότι έχει πολιτική στάση, είναι ακτιβίστρια. Τόλμησε να μιλήσει για το ΜeToo μπροστά στον Γουίλιαμ και τα μίντια έπαθαν σοκ. Δεν έβαλε καλσόν και έσπασε το βασιλικό πρωτόκολλο. Μικρότητες και λάσπη όσο η ίδια προσπαθούσε να μιλήσει για την ενδυνάμωση των γυναικών, τον ρατσισμό, τη συμπερίληψη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μεγάλο μέρος των επεισοδίων θυμίζουν ότι πριν γνωρίσει τον Χάρι η Μέγκαν ήταν εθελόντρια, συνεργαζόταν με τα Ηνωμένα Εθνη, ήταν ακτιβίστρια και ότι αυτή ήταν η κλίση της και το πάθος περισσότερο και από την υποκριτική. Δεν ήταν δηλαδή η Αμερικανίδα τηλεστάρ, ήταν πολλά περισσότερα.

«Θα γινόταν στενή φίλη με την Νταϊάνα» λέει ο Χάρι, και νομίζεις ότι στο κεφάλι του παίζει σκηνές των δύο γυναικών της ζωής του να τον κοιτάνε γελώντας.

We pay, you pose

Για τον Γουίλιαμ και την Κέιτ αναφορές δεν γίνονται, εκτενώς τουλάχιστον -μόνο η Μέγκαν αναφέρεται στο πρώτο δείπνο που τους κάλεσε και η ίδια ήταν ξυπόλυτη με τζιν, ενώ αυτοί «έφεραν την εξωτερική τυπικότητα και στο εσωτερικό».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η οργή του Χάρι για τους λεγόμενους βασιλικούς ανταποκριτές είναι σοκαριστική. Αποκαλύπτει ότι υπάρχει ένα συμβόλαιο με αυτούς προκειμένου να παίρνουν πρώτοι τις ειδήσεις, να έχουν πρόσβαση στις πηγές.

Η Μέγκαν με τον Αρτσι
Η Μέγκαν με τον Αρτσι

«We pay, you pose» αναφέρεται κυνικά από έναν από τους συνεντευξιαζόμενους στο ντοκιμαντέρ. Ο λαός σάς πληρώνει, εσείς είστε υποχρεωμένοι να ποζάρετε. Κάποια στιγμή, λίγο πριν από τον γάμο, ένας βασιλικός ανταποκριτής διαμαρτυρήθηκε στο γραφείο Τύπου του Kensington Palace ότι «ο Χάρι δεν ποζάρει πια για εμάς». Αυτό πληρωνόταν με ένα δυσφημιστικό άρθρο τις επόμενες μέρες. Η Μέγκαν αποκαλεί σκηνοθετημένο reality την παρουσίαση του αρραβώνα τους.

«Ζούσα μέσα σε μία φούσκα που ήταν μέσα σε μια άλλη φούσκα. Και έσπασαν», λέει ο πληγωμένος Χάρι. Και μετά ακολούθησε αυτή η φωνή του «what on earth happened» -«τι στο καλό συνέβη». Και η έξοδος από το παλάτι, το Λονδίνο, το Ηνωμένο Βασίλειο. Με τη Μέγκαν να στριφογυρίζει στο δάχτυλο το δαχτυλίδι αρραβώνα, με την πέτρα από την Μποτσουάνα και τα διαμάντια της Νταϊάνα, «έτσι είναι πάντα μαζί μας».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περιμένουμε τη συνέχεια, την επόμενη Πέμπτη.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ