Ο Γιώργος Λαζόγκας στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο -«Το χθες είναι τώρα» - iefimerida.gr

Ο Γιώργος Λαζόγκας στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο -«Το χθες είναι τώρα»

Από τη σειρά Γραφές, του Γιώργου Λαζόγκα
Από τη σειρά Γραφές, του Γιώργου Λαζόγκα
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο υποδέχεται  τη σύγχρονη δημιουργία ανοίγοντας τον διάλογο μεταξύ πολιτιστικής κληρονομιάς και σύγχρονης τέχνης.

Η αμφίδρομη σχέση πραγματοποιείται στην έκθεση «Το χθες είναι τώρα. Γιώργος Λαζόγκας: Μύθοι και Αρχαιότητα» στην αίθουσα περιοδικών εκθέσεων. Έργα του εικαστικού Γιώργου Λαζόγκα, συνδιαλέγονται με τεχνουργήματα του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, από την προϊστορική, αρχαϊκή και κλασική περίοδο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
 Από τη σειρά «Θραύσματα-Όστρακα», 2000
Από τη σειρά «Θραύσματα-Όστρακα», 2000

Η Λίνα Μενδώνη για την έκθεση του Γιώργου Λαζόγκα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Όπως δήλωσε η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη «η έκθεση του Γιώργου Λαζόγκα, στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, είναι ένα σημαντικό βήμα στη διασύνδεση και στη σύνθεση της πολιτιστικής κληρονομιάς με την σύγχρονη δημιουργία, η οποία σήμερα αποτελεί πολιτική προτεραιότητα του Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού. Το πολιτιστικό κεφάλαιο της Ελλάδας είναι ενιαίο και έτσι το αντιμετωπίζουμε.  Προβάλλουμε, ταυτόχρονα, το μοναδικό πολιτιστικό μας απόθεμα με το έργο των σύγχρονων δημιουργών μας, σε μια σχέση οργανική και ουσιαστική. Οι επισκέπτες της έκθεσης μπορούν να ανακαλύψουν ένα νέο, διαφορετικό τρόπο ανάγνωσης και αποκωδικοποίησης των αρχαίων έργων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, αλλά και των δημιουργιών του Λαζόγκα. Τα έργα του, ως παλίμψηστα του χρόνου, συνομιλούν με επιλεγμένες αρχαιότητες, γλυπτά και αγγεία, επιγραφές και σπαράγματα. Το παρελθόν συντροφεύει  αρμονικά το παρόν. Οι δημιουργικές περιπλανήσεις του στο παρελθόν, σε άμεση οπτική επαφή με τις αρχαιότητες, δημιουργούν συνειρμούς που παραπέμπουν στη μεγάλη διαχρονία του ελληνικού πολιτισμού και μας καλούν σε διαρκή αναστοχασμό. Η ιστορία αποκτά σύγχρονη ανάγνωση. Το κλασικό ανακαλύπτεται  σε νέα  εννοιολογική του προσέγγιση».

Από τη σειρά «Γραφές», 2006
Από τη σειρά «Γραφές», 2006

Στην έκθεση που ανοίγει για το κοινό την Δευτέρα 9 Μαΐου 2022, 30 έργα, 28 σχέδια και σε 2 προθήκες 21 σχέδια και 2 βιβλία του Γιώργου Λαζόγκα «συνοδοιπορούν» με 23 ειδικά επιλεγμένες αρχαίες καλλιτεχνικές δημιουργίες από τις συλλογές του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου. Η έκθεση υπομνηματίζει στο ευρύ κοινό την πολυποίκιλη ενασχόληση του Λαζόγκα με το παρελθόν και το νοητό διάλογο που δημιουργείται ανάμεσα στο χθες και το σήμερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αγαλμάτιο της Εφεσίας Αρτέμιδος, 1ος αι. π.Χ., Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
Αγαλμάτιο της Εφεσίας Αρτέμιδος, 1ος αι. π.Χ., Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ποιος είναι ο Γιώργος Λαζόγκας

Ο Γιώργος Λαζόγκας, ομότιμος καθηγητής της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, γεννήθηκε το 1945 στη Λάρισα. Σπούδασε Αρχιτεκτονική στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (1963-1970) και ζωγραφική στο Παρίσι με υποτροφία της γαλλικής κυβέρνησης. Έχει λάβει μέρος σε περισσότερες από τριάντα ομαδικές εκθέσεις, από το 1970, ενώ έχει πραγματοποιήσει σειρά ατομικών εκθέσεων. Μέχρι το 1999 υπήρξε καθηγητής στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων του ΑΠΘ και στο διάστημα 2008-2012 στην ΑΣΚΤ Αθήνας. Το 2008 δημιούργησε μια μόνιμη εικαστική εγκατάσταση για το σταθμό «Ελαιώνας» του μετρό της Αθήνας. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Σχέδιο 1987: «Με τον Πήγασο  διασώζεις το Μύθο , με τον Δούρειο Ίππο κερδίζεις την Τροία, με τον Βουκεφάλα φθάνεις στην  άκρη του κόσμου. Το άλογο είναι το σύμβολο της πόλης μου». Γ.Λ.
Σχέδιο 1987: «Με τον Πήγασο  διασώζεις το Μύθο , με τον Δούρειο Ίππο κερδίζεις την Τροία, με τον Βουκεφάλα φθάνεις στην  άκρη του κόσμου. Το άλογο είναι το σύμβολο της πόλης μου». Γ.Λ.

Ο καλλιτέχνης ανασύρει στα έργα του ιστορικά και μυθολογικά σπαράγματα δημιουργώντας νέες οπτικές και εννοιολογικές αφηγήσεις. Οι εκάστοτε αναφορές μεταμορφώνονται σε αινιγματικές αλληγορίες του παρόντος, σε οπτικές ιστορίες που ξετυλίγονται «εν κρυπτώ», κινητοποιώντας τη φαντασία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έκθεση χωρίζεται σε τρείς ενότητες, «αποδράσεις στη Μεσόγειο», «θραύσματα μνήμης» και «μεταμορφώσεις εικόνων. Αποτελούν παλίμψηστα του χρόνου, έννοια που καθιέρωσε ο Λαζόγκας στην ορολογία της εγχώριας ιστορίας της τέχνης τη δεκαετία του ’70 περιγράφοντας τις στρωματογραφίες μιας εικόνας, σε διαφορετικές χρονικές στιγμές.

Γυμνό γυναικείο αγαλμάτιο, Αίγυπτος, Μέσο Βασίλειο, 2030-1700 π.Χ., Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
Γυμνό γυναικείο αγαλμάτιο, Αίγυπτος, Μέσο Βασίλειο, 2030-1700 π.Χ., Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Την επιμέλεια της έκθεσης συνυπογράφουν η διευθύντρια του  Μουσείου Δρ. Άννα-Βασιλική Καραπαναγιώτου, ο Δρ. Ευάγγελος Βιβλιοδέτης, προϊστάμενος του τμήματος Επικοινωνίας Εκθέσεων και Εκπαίδευσης του ΕΑΜ, ενώ η μουσειολογική μελέτη έγινε από την ιστορικό τέχνης Μπία Παπαδοπούλου.

Η επίσκεψη στην έκθεση είναι δωρεάν με την επίδειξη μόνο του εισιτηρίου στο Μουσείο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ έκθεση Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ