Πώς το Downton Abbey κλείνει το μάτι πονηρά στον Κάρολο -Είδαμε το μεγάλο φινάλε της σειράς που έγινε φαινόμενο - iefimerida.gr

Πώς το Downton Abbey κλείνει το μάτι πονηρά στον Κάρολο -Είδαμε το μεγάλο φινάλε της σειράς που έγινε φαινόμενο

Γυναίκα κόκκινο φόρεμα Downton Abbey Lady Mairy
Η Λαίση Μαίρη στη νέα ταινία «Ο Πύργος του Downton: Το Μεγάλο Φινάλε».
ΜΑΝΟΣ ΛΕΙΒΑΔΑΡΟΣ

Ο συγκινητικός, αν και αδύναμος, επίλογος μιας σπουδαίας σειράς που έδωσε την ακτινογραφία της σταδιακής παρακμής της βρετανικής υψηλής κοινωνίας των αρχών του 20ού αιώνα. 

O Julian Fellowes, ο ευφυής δημιουργός του Downton Abbey, στη νέα και τελευταία ταινία του Downton Abbey franchise, που προβάλλεται αυτή την εβδομάδα στους κινηματογράφους, βάζει στο κάδρο τις δυσκολίες, την απόρριψη, το μπούλινγκ που αντιμετώπιζε μέχρι πρόσφατα ένα διαζευγμένο άτομο στη συντηρητική, αριστοκρατική κοινωνία της Μεγάλης Βρετανίας. Η πρωταγωνίστρια της σειράς, η Λαίδη Μαίρη, διάδοχος του Λόρδου Γκράνθαμ στην κεφαλή του πύργου και της κομητείας του Γιορκσάιρ, από τα πρώτα κιόλας λεπτά της νέας ταινίας «Ο Πύργος του Downton: Το Μεγάλο Φινάλε» ταπεινώνεται δημοσίως και μεταμορφώνεται σε παρία της high society, επειδή αποκαλύπτεται ότι έχει μόλις χωρίσει από τον σύζυγό της, τον αριστοκράτη πλεϊμποί Χένρι Τάλμποτ. Καθώς, η Μαίρη βρίσκεται σε δεξίωση, η οικοδέσποινα Λαίδη Πέτερσφιλντ μαθαίνει ότι το ίδιο πρωί εκδόθηκε επισήμως το διαζύγιο της πρώτης και της ζητά να φύγει από το πολυτελές γκαλά πριν εμφανιστεί η βασίλισσα και προκληθεί σκάνδαλο. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με αυτόν τον έξυπνο τρόπο -μέσω της Λαίδη Μαίρη- ο δημιουργός της δημοφιλούς σειράς «Ο Πύργος του Ντάουντον» που από το 2010 που άρχισε να γίνεται εθιστική, καθηλώνοντας το κοινό σε όλο τον κόσμο, με πενήντα δύο επεισόδια σε έξι σεζόν -συμπεριλαμβανομένων πέντε χριστουγεννιάτικων ειδικών διπλής διάρκειας επεισοδίων- και τριών αυτοτελών ταινιών, βρίσκει την ευκαιρία να σχολιάσει έμμεσα το θάρρος του Βασιλιά Καρόλου όχι μόνο να παντρευτεί τη διαζευγμένη Καμίλα, αλλά να την επιβάλει ως βασίλισσα σε μια κοινωνία βαθύτατα συντηρητική, η οποία ακόμα και στις αρχές του 21ου αιώνα θεωρούσε ταμπού το διαζύγιο στους κόλπους της αριστοκρατίας. 

Έξι χρόνια πριν την παραίτηση του Βασιλιά Έντουαρντ για την αγάπη μιας διαζευγμένης Αμερικανίδας

Βρισκόμαστε στην Αγγλία του μεσοπολέμου, στο 1930, ένα χρόνο μετά το αμερικανικό κραχ που έχει βυθίσει σε ύφεση την παγκόσμια οικονομία. Η επιστήμη μπορεί να έχει κάνει άλματα και η δυτική κοινωνία να έχει φιλελευθεροποιηθεί τόσο, αλλά ένα διαζύγιο μπορεί ακόμα να θεωρείται σκανδαλώδες στους κόλπους της βρετανικής υψηλής αριστοκρατίας, μετατρέποντας τις γυναίκες σε αποδιοπομπαίους τράγους, οδηγώντας τες στο κοινωνικό περιθώριο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ας υπενθυμίσουμε ότι τα γεγονότα που βλέπουμε να λαμβάνουν μέρος στη σειρά, προηγούνται έξι χρόνια από την σκανδαλώδη απόφαση του Βασιλιά Έντουαρντ να παραιτηθεί από το στέμμα, για να μπορέσει να παντρευτεί ελεύθερος τη διαζευγμένη γυναίκα που αγαπούσε. 

Η Λαίδη Μαίρη πέφτει σε δυσμένεια λόγω του διαζυγίου της

Καθώς οι εφημερίδες ήδη έχουν βουίξει για το διαζύγιο της Μαίρης, η οικογένεια Γκράνθαμ πέφτει στα νύχια ενός απατεώνα που έχει ήδη καταχραστεί την κληρονομιά της Λαίδη Κόρα από την πλευρά της ζάμπλουτης Αμερικανίδας μητέρας της και ετοιμάζεται να επιτεθεί και άμεσα στους ίδιους τους Γκράνθαμ, βάζοντας σε κίνδυνο το μέλλον του Πύργου του Ντάουντον. Η Λαίδη Μαίρη μέσα σε μια μέρα γίνεται persona non grata.

Είναι τοξική κοινωνικά. Κανείς δεν θέλει ούτε καν να τη συναναστραφεί ιδιωτικά, πόσο μάλλον να συνυπάρξει μαζί της σε κάποια κοινωνική εκδήλωση. Οι γείτονες και φίλοι από τον αριστοκρατικό κύκλο των Γκράνθαμ της γυρνούν την πλάτη και αρνούνται, ο ένας μετά τον άλλον, τις προσκλήσεις για επίσημα δείπνα. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Τζούλιαν Φέλοους κλείνει το μάτι πονηρά στον Βασιλιά Κάρολο 

Η πτώση της Μαίρης και η παράλληλη κρίση στο οικονομικό μέλλον της δυναστείας, που κάνει τα «θεμέλια» του Ντάουντον να τρίζουν, γίνεται η αφορμή για να σχολιάσει έξυπνα ο Julian Fellowes τις ανυπέρβλητες δυσκολίες που αντιμετώπισε και ο ίδιος ο Κάρολος, ως διάδοχος του βρετανικού θρόνου, για να επιβάλει στο στέμμα τη διαζευγμένη γυναίκα που αγαπούσε από νεαρός. 

Η παντρεμένη Καμίλα υπήρξε όχι απλώς η απαγορευμένη αγάπη ενός διαδόχου, αλλά και η πέτρα του σκανδάλου στη διάλυση του βασιλικού γάμου, με ένα πολύκροτο διαζύγιο που οδήγησε σταδιακά στην ψυχική κατάρρευση της πριγκίπισσας Νταϊάνα. Για πολλά χρόνια, η κοινή γνώμη αντιμετώπιζε τον Κάρολο και την Καμίλα, ως τον μοχλό που κινητοποίησε την απεγνωσμένη κούρσα της θλιμμένης πριγκίπισσας για αποδοχή, μέχρι τον τραγικό θάνατό της στις 31 Αυγούστου του 1997. Για 28 ολόκληρα χρόνια, από το 1996 όταν ανακοινώθηκε το διαζύγιο του Καρόλου και της Νταϊάνα, ο πρίγκιπας του βρετανικού θρόνου πάλεψε εντός και εκτός Μπάκιγχαμ, για να αλλάξει την εικόνα του ίδιου και της Καμίλα. Το ζευγάρι έπρεπε όχι μόνο να καταφέρει να κάμψει τις αντιστάσεις της βρετανικής υψηλής κοινωνίας, αλλά και να αντιμετωπίσει το κοινό συναίσθημα ότι ο σκανδαλώδης απαγορευμένος τους έρωτας υπήρξε η αληθινή αιτία αφανισμού της θλιμμένης πριγκίπισσας του λαού. 

Παρουσιάζοντας, την αγωνία αλλά και το θάρρος της Μαίρη να επιβάλει τον διαζευγμένο εαυτό της στον σοκαρισμένο απορριπτικό κύκλο της, ο Φέλοους μιλά επί της ουσίας για το θάρρος του ίδιου του βασιλιά Καρόλου να τα βάλει με θεούς και δαίμονες προκειμένου να ζήσει με τη γυναίκα που αγαπά αληθινά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η «παλινόρθωση» της Λαίδη Μαίρη είναι το κοινωνικό ισοδύναμο όσων τελικά κατάφερε ο ίδιος ο βασιλιάς. Η στέψη του Καρόλου και της Καμίλα έσπασε ένα ταμπού που βασάνισε πολλά μέλη της βρετανικής βασιλικής δυναστείας, με την πριγκίπισσα Μαργαρίτα, την αδερφή της βασίλισσας Ελισάβετ, να πρέπει να απαρνηθεί τον διαζευγμένο άντρα που αγάπησε: τον αξιωματικό της Πολεμικής Αεροπορίας Πίτερ Τάουνσεντ. 

Το συγκινητικό αλλά άνισο φινάλε μιας σπουδαίας σειράς που έγραψε ιστορία

Η τρίτη και τελευταία ταινία «Ο Πύργος του Downton: Το Μεγάλο Φινάλε» είναι ένα πραγματικό eye candy. Τα σκηνικά και τα κοστούμια όπως πάντα υποδειγματικά. Η πολυτέλεια, η ομορφιά, η αριστοκρατία και η κομψότητα κάνουν κάθε πλάνο να λάμπει. Οι ερμηνείες άψογες, αν και η απουσία της αλησμόνητης Μάγκι Σμιθ είναι δυσάρεστα εμφανής. Ο Simon Curtis στη σκηνοθεσία και ο Julian Fellowes στο σενάριο, δίνουν ένα απολαυστικό φινάλε, το οποίο όμως είναι άνισο και ελαφρώς επιφανειακό, σε σύγκριση με το βάθος που είχαν οι έξι κύκλοι της σειράς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Καλές οι προθέσεις του Φέλοους να μιλήσει για το διαζύγιο ως ταμπού στην συντηρητική κοινωνία της βρετανικής αριστοκρατίας, αλλά η βρετανική σειρά τριών μερών «A Very British Scandal» (2021) με πρωταγωνίστρια την Claire Foy (υποδύθηκε τη νεαρή βασίλισσα Ελισάβετ στους τρεις πρώτους κύκλους του The Crown) ως Margaret Campbell, τη Duchess of Argyll και τον Paul Bettany ως Ian Campbell, 11ο Δούκα του Argyll, το κάνει πιο εύστοχα. H Anne Sewitsky στη σκηνοθεσία και η Sarah Phelps στο σενάριο της εν λόγω σειράς, έδωσαν το σκάνδαλο ενός ηχηρού διαζυγίου της βρετανικής αριστοκρατίας με πιο ρεαλιστικό, σκοτεινό και ενδιαφέροντα τρόπο, από τον Simon Curtis και τον Julian Fellowes στο φινάλε του Ντάουντον.

Οι δύο δημιουργοί ήθελαν εμφανώς να δημιουργήσουν μια νέα -και τελευταία ταινία- για το Downton Abbey που θα συγκινούσε τους φανατικούς θαυμαστές της σειράς, παρά να δημιουργήσουν μια ταινία με μεγαλύτερο βάθος. Ο συναισθηματισμός γίνεται τελικά από δυνατό χαρτί, τροχοπέδη. Η νέα ταινία αν και συγκινητική -με τον εύκολο τρόπο- και επιφανειακά απολαυστική, είναι απλώς μια σκιά των έξι συγκλονιστικών κύκλων της σειράς που προηγήθηκε. 

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ