Εμπειρία: Ζήσε τη «γέννηση» της πρώτης ατομικής βόμβας σε μία διαδραστική VR εγκατάσταση - iefimerida.gr

Εμπειρία: Ζήσε τη «γέννηση» της πρώτης ατομικής βόμβας σε μία διαδραστική VR εγκατάσταση

μασκες ασπρες ποδιες
Ένα VR ταξίδι στο Μουσείο Μπενάκη της Πειραιώς
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Φοράς τα ειδικά γυαλιά, μία μεγάλη μάσκα, λευκή ποδιά σαν του γιατρού, και «μεταφέρεσαι» μέσα από μία VR εγκατάσταση, σε μια εμβυθιστική εμπειρία.

Η διαδραστική εγκατάσταση εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας «White Dwarf» παρουσιάζεται στο Μουσείο Μπενάκη.

Πολλοί το ζήσαμε πέρσι στη Θεσσαλονίκη και μετά την επιτυχημένη πρώτη παρουσίαση της VR εγκατάστασης στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του νεοσύστατου τμήματος Immersive-All Around Cinema του 63ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, το White Dwarf (ο Λευκός Νάνος), παρουσιάζεται για οκτώ μόνο ημέρες και στην Αθήνα, στο Μουσείο Μπενάκη – στο κτίριο της Οδού Πειραιώς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η εικονική πραγματικότητα (VR) ως επιλογή αφήγησης μίας ιστορίας»

To White Dwarf (Λευκός Νάνος) σε σκηνοθεσία Γιολάντας Μαρκοπούλου, είναι μία διαδραστική εγκατάσταση εικονικής πραγματικότητας (VR performance installation με στοιχεία AR) που μας παρουσιάζει με όρους εικονικής αλλά και επαυξημένης πραγματικότητας, ένα κομμάτι της ιστορίας της «γέννησης» της πρώτης ατομικής βόμβας από τον φυσικό J. Robert Oppenheimer.

Τι είναι όμως ο «Λευκός Νάνος»; Είναι ένα αστέρι που αφού εξάντλησε όλη του την ενέργεια, πεθαίνει μέσα στην απόλυτη σιωπή, χωρίς να εκραγεί. Πώς θα ήταν άραγε η ανθρωπότητα, εάν η ατομική βόμβα ακολουθούσε την ίδια μοίρα με ένα «Λευκό νάνο» και αντί να σκορπίσει την καταστροφή, έμενε βουβή, μέσα σε ένα δωμάτιο για να καταλήξει έκθεμα σε ένα μουσείο του μέλλοντος;

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Γιολάντα Μαρκοπούλου αναφέρει, «Η εικονική πραγματικότητα (VR) αποτελεί μια επιπλέον επιλογή αφήγησης μίας ιστορίας. Mε το που ανοίγει η πόρτα και ο θεατής εισέρχεται στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο, βυθίζεται αμέσως στο σύμπαν του έργου πριν ακόμη βάλει τα γυαλιά VR και αποκτά ένα ρόλο ενώ εξερευνά τον χώρο καθ΄όλη τη διάρκεια του έργου, βιώνοντας μία εμπειρία που θολώνει τα όρια μεταξύ εικονικής και φυσικής πραγματικότητας. Γίνεται συμμέτοχος σε «ένα επιστημονικό πείραμα» και καλείται να πάρει θέση απέναντι στα φλέγοντα ζητήματα της χρήσης της πυρηνικής ενέργειας».

Στo έργο, η έρευνα του φυσικού J. Robert Oppenheimer, του «πατέρα της ατομικής βόμβας» πλέκεται με την ιστορία της νεαρής Sadako Sasaki, θύματος του βομβαρδισμού της Χιροσίμα. Οι επιστημονικές εξελίξεις και η εξερεύνηση του διαστήματος αντιπαραβάλλονται με την ευχή του μικρού κοριτσιού για ειρήνη στον απόηχο του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έκρηξη της ατομικής βόμβας μοιάζει με εκείνη του θανάτου ενός αστεριού σε μια έκρηξη σουπερνόβα, που αντί να αποκαταστήσει την κοσμική ισορροπία, προκαλεί αμετάκλητη ζημιά στη Γη.

Διάρκεια : 30 λεπτά
Η ταινία VR είναι στα αγγλικά

Σκηνοθεσία: Γιολάντα Μαρκοπούλου
Παίζουν: Ιφιγένεια Καραμήτρου, Νίκος Καρδώνης, Ελεάνα Καυκαλά, Χλόη Λιβαθινού, Θάνος Τσακαλίδης
Σενάριο: Γιολάντα Μαρκοπούλου, Μάρκος Τσούμας
Διεύθυνση φωτογραφίας: Άγγελος Παπαδόπουλος
Πρωτότυπη μουσική/Σχεδιασμός ήχου: Μανώλης Μανουσάκης
Σχεδιασμός 3D/Animation: Χάρης Λαλούσης
Καλλιτεχνικός σχεδιασμός παραγωγής: Πάρις Μέξης
Αφήγηση επαυξημένης πραγματικότητας (AR): Slaps, Κώστας Ορδουμποζάνης
Mix / Mastering: Κωνσταντίνος Στυλιανού
Σύμβουλος δραματουργίας (εγκατάσταση): Ιωάννα Βαλσαμίδου
Yπεύθυνος post production: Michael Tebinka
Βοηθός Παραγωγής (εγκατάσταση): Μαρία Σειραγάκη
Τεχνική διεύθυνση (εγκατάσταση): Νίκος Χαραλαμπίδης
Διεύθυνση παραγωγής: Βίκυ Στρατάκη

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια παραγωγή της POLYPLANITY Productions

  • Με την ευγενική συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη
  • Το έργο αναπτύχθηκε με την υποστήριξη του Onassis Culture, στο πλαίσιο του
  • προγράμματος Onassis AiR.
  • Με την υποστήριξη του efood
  • Με την υποστήριξη του VR Academy
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ