Οι 7+1 αλλαγές στην αεροναυτιλία: Τι αλλάζει το νομοσχέδιο στη διοικητική μεταρρύθμιση της ΥΠΑ - iefimerida.gr

Οι 7+1 αλλαγές στην αεροναυτιλία: Τι αλλάζει το νομοσχέδιο στη διοικητική μεταρρύθμιση της ΥΠΑ

Εναέρια κυκλοφορία Ταϊβάν
Φωτογραφία: Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Τον εκσυγχρονισμό της ελληνικής αεροναυτιλίας προωθεί το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με το οποίο η ΥΠΑ μετατρέπεται σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου.

Όπως εξήγησε στη Βουλή ο αρμόδιος υπουργός Χρίστος Δήμας, η κατάσταση σήμερα είναι τόσο αναχρονιστική, ώστε «για ζητήματα όπως η καθαριότητα στις τουαλέτες του αεροδρομίου “Καζαντζάκης” στο Ηράκλειο ή το κούρεμα του γκαζόν στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας απαιτείται η υπογραφή του υπουργού».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νομοσχέδιο πέρασε σήμερα από την αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, προκειμένου να εισαχθεί αύριο, Τρίτη, στην Ολομέλεια και να τεθεί προς ψήφιση.

Τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών

Ουσιαστικά, αποτελεί έναν από τους επτά πυλώνες του Σχεδίου Δράσης που εφαρμόζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε συνεργασία με τους ευρωπαϊκούς φορείς (DG MOVE, EASA και EUROCONTROL) και στα βασικά του σημεία προβλέπει, μεταξύ άλλων:

Ευέλικτη Διοικητική Δομή: 

  • Η ΥΠΑ θα εξακολουθεί να λειτουργεί τόσο ως πάροχος υπηρεσιών διαχείρισης αεροναυτιλίας όσο και ως φορέας διαχείρισης αερολιμένων.
  • Οι οργανικές δομές της ΥΠΑ μειώνονται περίπου κατά 35%, με στόχο την αποτελεσματικότερη λειτουργία της Υπηρεσίας.
  • Καλύτερη αξιοποίηση και ενίσχυση του προσωπικού:
  • Συστήνονται 2.407 θέσεις μόνιμων υπαλλήλων και υπαλλήλων ΙΔΑΧ.
  • Η πλήρωση των κενών οργανικών θέσεων γίνεται με προκηρύξεις του ΑΣΕΠ.
  • Μετακινήσεις υπαλλήλων ιδίως στα περιφερειακά αεροδρόμια, για την κάλυψη εποχιακών ή εκτάκτων αναγκών.
  • Αξιοποίηση του πλεονάζοντος προσωπικού από τους παραχωρημένους αερολιμένες της Fraport.
  • Ενίσχυση των περιφερειακών αερολιμένων.
  • Παροχή εξειδικευμένης εκπαίδευσης των στελεχών της ΥΠΑ.

Οικονομική αυτοτέλεια:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • Η ΥΠΑ καταρτίζει αυτοτελή προϋπολογισμό, ισολογισμό και απολογισμό, ενώ αποκτά κανονισμό Έργων, με σκοπό την ταχεία ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού των συστημάτων αεροναυτιλίας και των απαραίτητων υποδομών.
  • Αξιοποίηση των εσόδων EUROCONTROL.

Οι 7 πυλώνες του Σχεδίου Δράσης

Ταυτόχρονα με τη μετατροπή της ΥΠΑ σε ΝΠΔΔ, ξεκίνησε η ενίσχυση του προσωπικού της Υπηρεσίας με την πρόσληψη της πρώτης ομάδας των επιτυχόντων Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, του σχετικού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ.

Η διοικητική μεταρρύθμιση της ΥΠΑ είναι ένας από τους επτά πυλώνες του Σχεδίου Δράσης, ενώ οι υπόλοιποι έξι αφορούν στα εξής: 

1. Παρακολούθηση και Συντονισμός του Σχεδίου Δράσης αφορά τον συντονισμό και τη δομημένη παρακολούθηση όλων των δραστηριοτήτων που περιλαμβάνονται στο Σχέδιο Δράσης για τη Συμμόρφωση με το Δίκαιο της ΕΕ στον τομέα της Διαχείρισης Εναέριας Κυκλοφορίας (ATM). 

2. Ανάπτυξη Υπηρεσιών Ζεύξης Δεδομένων (Data Link Services, DLS). Αποτελούν τεχνολογικά συστήματα που περιλαμβάνουν λογισμικό, υλικό (hardware) και διαδικασίες, τα οποία επιτρέπουν την ασφαλή ψηφιακή ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ αεροσκαφών και ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας. 

3. Αναβάθμιση του κεντρικού Συστήματος Διαχείρισης Εναέριας Κυκλοφορίας (ΑΤΜ)/DPS Upgrade (TopSky ATC One). Το αναβαθμισμένο σύστημα αφορά σε ένα από τα πιο σύγχρονα του κόσμου, το TOP SKY ATC ONE. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

4. Ολοκληρωμένη εφαρμογή Πλοήγησης Bάσει Aπόδοσης (PBN, Performance – Based Navigation). Στόχος του είναι να εκσυγχρονίσει τον ελληνικό εναέριο χώρο με πιο αποτελεσματικούς και φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους πτήσης, χρησιμοποιώντας σύγχρονες προσεγγίσεις (RNP) και ανασχεδιάζοντας τις περιοχές γύρω από τα αεροδρόμια (TMAs). 

5. Εγκατάσταση νέων ραντάρ με δυνατότητα Mode S και επικαιροποιημένες προδιαγραφές. Περιλαμβάνει την αναβάθμιση επτά ραντάρ μέσω του έργου «Pallas T1», την προμήθεια οκτώ νέων, την ενσωμάτωση με το δίκτυο ραντάρ και τη σύνδεση με το TopSky DPS για πλήρη λειτουργικότητα. 

6. Πλήρης εφαρμογή του Κανονισμού CP1. Καλύπτει ενημερώσεις συστημάτων, μεταβατικές διαδικασίες και τεχνικά πλαίσια. 

Έρχονται προσλήψεις 

Μιλώντας στη Βουλή, ο κ. Δήμας ανακοίνωσε, παράλληλα, και τον προγραμματισμό των προσλήψεων εξειδικευμένου προσωπικού στην ΥΠΑ.

Όπως τόνισε, στις 7 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε η ολοκλήρωση της ορκωμοσίας των 80 νέων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και ο προγραμματισμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προβλέπει την πρόσληψη ακόμη 17 ελεγκτών εντός του έτους και άλλων 72 από την ίδια δεξαμενή επιτυχόντων του ΑΣΕΠ, το 2026.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την ίδια στιγμή, προχωρά η διαδικασία προσλήψεων και σε άλλες νευραλγικές ειδικότητες και συγκεκριμένα 43 νέοι ηλεκτρονικοί ATSEP φέτος και άλλοι 44 το 2026. Για το επόμενο έτος προγραμματίζονται, επίσης, 28 προσλήψεις υπαλλήλων παροχής πληροφοριών (AFISO).

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ