Κεραμέως: Δέκα αλήθειες που αναδείχθηκαν στη Βουλή κατά τη συζήτηση για το Νέο Σχολείο - iefimerida.gr

Κεραμέως: Δέκα αλήθειες που αναδείχθηκαν στη Βουλή κατά τη συζήτηση για το Νέο Σχολείο

Οι δέκα αλήθειες της Νίκης Κεραμέως κατά τη συζήτηση για το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδειάς
Οι δέκα αλήθειες της Νίκης Κεραμέως κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας / Φωτογραφία: Intimenews-ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Με «δέκα αλήθειες», σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, απάντησε η αρμόδια υπουργός, Νίκη Κεραμέως, στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης κατά την ολοκλήρωση της συζήτησης του νομοσχεδίου για την αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών.

Υπενθυμίζεται ότι με τις ψήφους της Νέας Δημοκρατίας πέρασε στη Βουλή το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το Νέο Σχολείο. Η πλειοψηφία των «158» υπερψήφισε και τα δύο άρθρα του σχεδίου νόμου, ενώ σύσσωμη η αντιπολίτευση καταψήφισε επί της αρχής και στα άρθρα (56, 185) για την αξιολόγηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην καταληκτική της ομιλία, η κυρία Κεραμέως κατέδειξε την αναγκαιότητα των ρυθμίσεων που προτείνονται με το νομοσχέδιο, σημειώνοντας ότι «για αυτή την Ελλάδα θα αγωνιζόμαστε. Για ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα ωθεί κάθε νέα και κάθε νέο στο δρόμο της ανέλιξης. Που θα καλλιεργεί την κριτική σκέψη, που θα μαθαίνει στα παιδιά μας πώς να μαθαίνουν, που θα δίνει στους εκπαιδευτικούς μας ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα, που θα δίνει στην ελληνική κοινωνία ένα μέσο ανάπτυξης και προόδου. Για αυτή την Ελλάδα και για αυτή την Παιδεία οφείλουμε να αγωνιζόμαστε».

Οι «δέκα αλήθειες», κατά τη Νίκη Κεραμέως

  1. Η ενίσχυση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας. Οπως είπε η υπουργός Παιδείας, «θεωρούμε ότι δεν είναι λογικό να αποφασίζει η Βουλή αν τα διαγωνίσματα θα είναι 15λεπτα ή 10λεπτα. Θεωρούμε λάθος πολιτική να εγκρίνονται όλα από το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου. Επί ΣΥΡΙΖΑ όλα γίνονταν κεντρικά. Η πλειονότητα των αποφάσεων που αφορούν στην καθημερινή λειτουργία του σχολείου λαμβάνεται σήμερα από τη Βουλή, το Υπουργείο Παιδείας και το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Εμείς αποκεντρώνουμε το σύστημα, μεταφέρουμε αρμοδιότητες στα σχολεία, στους εκπαιδευτικούς, τους Διευθυντές. Είναι απλά τα πράγματα. Θέλετε να αποφασίζει για καθημερινά θέματα των σχολείων η Βουλή ή οι εκπαιδευτικοί; Για συνεργασίες σχολείου με ένα Πανεπιστήμιο; Για κάποια δράση;».

2. Αξιολόγηση. Απαντώντας στα όσα ακούστηκαν από μέλη της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η υπουργός είπε, μεταξύ άλλων:

Φοβάμαι ότι δεν θέλετε αξιολόγηση. Δεν θέλετε διάκριση. Θέλετε όλοι να είναι ίσοι και όμοιοι, γι’ αυτό την καταργήσατε. Είχε βγει πριν κάποιο διάστημα η Νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ και είχε ζητήσει κατάργηση των Πανελλαδικών, στην ίδια γραμμή της ισοπέδωσης. Θέλετε ο λαός να είναι όσο πιο ημιμαθής γίνεται, για να χειραγωγείται. Σε όλα αυτά εμείς υψώνουμε ένα σθεναρό ΟΧΙ. ΝΑΙ στην αξιολόγηση, στις δυνατότητες ανέλιξης, στη ποικιλομορφία. ΝΑΙ στο να επιβραβεύεται η προσπάθεια και ο καλύτερος και ο αξιότερος να πάει πιο μπροστά. Και αυτό αφορά και τις Πανελλαδικές. Και είμαστε υπερήφανοι που, παρά τις αντίξοες συνθήκες, καταφέραμε να κάνουμε εξετάσεις, σε αντίθεση με άλλες χώρες, χάρη στους μαθητές μας, τους εκπαιδευτικούς μας, τα στελέχη εκπαίδευσης, τα στελέχη του υπουργείου. Επιπλέον, οι επιμορφώσεις δεν είναι «τιμωρητικές» όπως είπατε, επιμορφώσεις γίνονται οριζόντια και καθολικά ήδη, οι επιμορφώσεις που θα γίνουν σε συνέχεια της αξιολόγησης θα είναι επιπλέον αυτών.

3. Οι ρυθμίσεις για τις δομές υποστήριξης της εκπαίδευσης. «Έγινε πολλή συζήτηση γιατί τα στελέχη θα επιλέγονται σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης. Εμείς θέλουμε δομές πιο κοντά στη σχολική μονάδα. Αυξάνουμε τους συμβούλους και τους φέρνουμε πιο κοντά στα σχολεία μας. Παράλληλα, εξορθολογίζουμε τον μηχανισμό επιλογής των στελεχών τόσο ως προς τα κριτήρια όσο και ως προς τη διαδικασία, ενώ προβλέπουμε και τη μη συμμετοχή αιρετών στα συμβούλια επιλογής για πρώτη φορά», διευκρίνισε η κ. Κεραμέως. «Ενσωματώνοντας σχόλια των φορέων και της αντιπολίτευσης, περιλάβαμε στα Συμβούλια επιλογής δύο εκπαιδευτικούς με τη μεγαλύτερη εκπαιδευτική εμπειρία, ενώ προβλέψαμε τη συγκρότηση συμβουλίων από τον εκάστοτε υπηρεσιακό γραμματέα και όχι από τον/την υπουργό».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

4. Η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση. «Λέτε ότι ήταν έργο σας, κυρίες και κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ. Όμως, τον Ιούλιο του 2019, σε 52 από τους 116 δήμους της Β’ Φάσης δεν μπορούσε να εφαρμοστεί η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, διότι δεν είχατε βρει αίθουσες, εκπαιδευτικούς, δεν είχατε κάνει τίποτα. Τα στελέχη του υπουργείου τότε ζητούσαν να περάσουμε διατάξεις για αναβολή της υλοποίησης. Εμείς όμως τα δρομολογήσαμε και εφαρμόστηκε η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση. Και από τον Σεπτέμβριο κάθε 4χρονο παιδί θα έχει θέση σε δημόσιο νηπιαγωγείο της χώρας», είπε η υπουργός.

5. Οι δεξιότητες. «Λέτε ότι λείπει η κριτική γνώση. Συμφωνούμε. Εμείς όμως κάνουμε κάτι για αυτό. Εισάγουμε το πολλαπλό βιβλίο για να καλείται ο μαθητής να συνδυάσει πηγές, εντάσσουμε από το Σεπτέμβριο στα σχολεία μας 123 νέα προγράμματα σπουδών στην ίδια κατεύθυνση των πολλαπλών πηγών, εισάγουμε τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στα νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια όλης της χώρας. Μαθαίνουμε στα παιδιά πώς να μαθαίνουν, σε ένα πιο απαιτητικό σχολείο που δίνει περισσότερα εφόδια στα παιδιά μας», ανέφερε η κυρία Κεραμέως.

6. Για τους διορισμούς και τον ισχυρισμό της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι καθυστέρησαν δύο χρόνια. «Είχαμε υποσχεθεί 5.250 διορισμούς φέτος αλλά προβαίνουμε σε 11.700, τους πρώτους μόνιμους διορισμούς στη γενική εκπαίδευση μετά από 12 χρόνια. Εξαγγέλλουμε και υλοποιούμε άμεσα, ώστε να είναι από το Σεπτέμβριο στα σχολεία μας. Σταματήστε τη μεμψιμοιρία. Εσείς δεν κάνατε έναν σε 4,5 χρόνια, και κάνετε λόγο για καθυστέρηση δική μας, που μέσα σε 2 χρόνια και με την πανδημία κάναμε υπερδιπλάσιους από όσους είχαμε υποσχεθεί», αντέτεινε η υπουργός.

7. Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής. Η Νίκη Κεραμέως διέψευσε την κατάργηση της εισαγωγής του 1% υπεράριθμων μαθητών εσπερινών σχολείων στα ΑΕΙ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Κοινωνική πολιτική είναι να λειτουργούν εσπερινά σχολεία για τα παιδιά που δουλεύουν, κοινωνική πολιτική είναι να έχεις ρύθμιση για εισαγωγή τους με το 1%, αλλά κοινωνική πολιτική δεν είναι να εισάγονται χωρίς ελάχιστα ακαδημαϊκά κριτήρια και μετά να εγκλωβίζονται σε πανεπιστήμια από όπου πιθανότατα δεν θα αποφοιτήσουν ποτέ» είπε, ενώ έκανε λόγο για «λυσσαλέο πόλεμο» του ΣΥΡΙΖΑ κατά της ΕΒΕ, καταγγέλλοντας ότι το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης οργάνωσε διαδικτυακό ψήφισμα, επιχειρώντας να ζητήσει την παραίτησή της για το θέμα.

«Τέτοια απόγνωση» σχολίασε η υπουργός Παιδείας, και πρόσθεσε:

«Το πιο σοβαρό όμως είναι αυτό: όλος ο μηχανισμός στέλνει μαζικά e-mail με προδιαμορφωμένη επιλογή επικύρωσης υπογραφής με στόχο την παραίτησή μου. Πείτε τουλάχιστον, κ. Φίλη, στους κομματικούς μηχανισμούς σας να αφαιρέσουν τα δικά μας e-mail»!

Ως προς το παράλληλο μηχανογραφικό, η υπουργός ανακοίνωσε ότι έχουν ήδη υποβληθεί σχεδόν 20.000 παράλληλα μηχανογραφικά για είσοδο σε Δημόσιο ΙΕΚ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Γιατί από φέτος η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής; Γιατί κάθε χρονιά που επιτρέπουμε να εισάγονται υποψήφιοι χωρίς να πληρούν ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις, συμβάλλουμε στον εγκλωβισμό τους, καθότι πιθανότατα δεν θα αποφοιτήσουν, μειώνουμε την προσπάθεια των άλλων υποψηφίων που έγραψαν καλύτερα, δεν σεβόμαστε τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου. Το μόνο εύκολο θα ήταν να πούμε σε όλους ''εισαγωγή στα ΑΕΙ'', χωρίς να μας ενδιαφέρει η αποφοίτησή τους. Δεν το κάνουμε. Ως προς την απλή γνώμη Συγκλήτου, το ίδιο το ΣτΕ έχει κρίνει ότι υπάρχουν αποφάσεις που αφορούν συνολικά τον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας, όπως η αναπτυξιακή πορεία της χώρας, που υπερβαίνουν το ακαδημαϊκό κριτήριο και πρέπει να μπορεί να λαμβάνονται από την Πολιτεία».

8. Για τα κολέγια, τα οποία η υπουργός κατηγορήθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ ότι «πριμοδοτεί» μέσω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. «Κάθε φορά που θα αναφέρετε κάτι για τα κολέγια, θα σας παραθέτουμε όχι μία, όχι δύο, αλλά δεκάδες δικές σας αποφάσεις αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας των κολεγίων. Και όχι μόνο του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Του υπουργείου Τουρισμού, Εξωτερικών, Προστασίας του Πολίτη, Υγείας. Αυτή η στοίβα με τις αποφάσεις θα σας στοιχειώνει, κυρίες και κύριοι της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Όχι για κανέναν άλλον λόγο, γιατί ορθώς πράξατε, ήταν ενωσιακή υποχρέωση της χώρας. Αλλά για την υποκρισία σας. Για την έλλειψη πολιτικού θάρρους να πείτε, ναι, το κάναμε. Και πήγατε και καταργήσατε τη διάταξη δύο μήνες πριν τις εκλογές».

9. Για την πανδημία και την έντονη κριτική που ασκήθηκε από την αξιωματική αντιπολίτευση κατά τη διάρκεια της συζήτησης για την τηλεκπαίδευση. «Μιλάτε απαξιωτικά για την τηλεκπαίδευση, που -όσο και αν δεν μπορεί ποτέ να υποκαταστήσει τη διά ζώσης διδασκαλία- αποτέλεσε σωτήρια λύση όταν η διά ζώσης λειτουργία των σχολείων δεν ήταν εφικτή. Για τη λειτουργία της οποίας συνεργάστηκε σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα, 1,6 εκατ. μαθητές και εκπαιδευτικοί, την οποία ευχαριστούμε θερμά, σε πάνω από 35.000 τάξεις δευτεροβάθμιας και πάνω από 55.000 τάξεις καθημερινά», επισήμανε η υπουργός, καλώντας παράλληλα τις πολιτικές δυνάμεις να συνταχθούν για την προώθηση του εμβολιασμού και ξεκαθαρίζοντας ότι το ΙΕΠ θα εκδώσει οδικό χάρτη για τη νέα χρονιά.

10. Η σύγκρουση δύο διαφορετικών κόσμων. «Είναι σαφές ότι εδώ συγκρούονται δύο διαφορετικοί κόσμοι. Τρεις τροπολογίες που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν οι εξής: με τη μία ζητάει κατάργηση τράπεζας θεμάτων, με τη δεύτερη κατάργηση της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, με την τρίτη κατάργηση αξιολόγησης στα ΑΕΙ και σύνδεσής της με τη χρηματοδότηση. Όλα προς τα κάτω, ήσσων προσπάθεια σε όλα. Εσείς γυρνάτε την εκπαίδευση 40 χρόνια πίσω και εμείς φέρνουμε καινοτομίες, όπως τα αγγλικά στο Νηπιαγωγείο, τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, διπλασιασμός Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, Επαγγελματική Εκπαίδευση πιο κοντά στις ανάγκες της κοινωνίας και της αγοράς. Εξασφαλίσαμε 1,3 δισ. από το Ταμείο Ανάκαμψης, προωθούμε συνεργασίες με κορυφαία πανεπιστήμια, όπως το Yale και το Harvard. Για αυτή την Ελλάδα θα αγωνιζόμαστε, για να δώσουμε περισσότερα και καλύτερα εφόδια στα παιδιά μας, ένα καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα στους εκπαιδευτικούς μας, ένα μέσο ανάπτυξης και προόδου στην κοινωνία μας. Γιατί η παιδεία που δίνουμε στα παιδιά μας σήμερα θα ορίσει την Ελλάδα του αύριο», κατέληξε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ