Καραμανλής: Δημιουργούμε ένα νέο εργαλείο επιτάχυνσης των μεγάλων έργων και σχεδίων που έχει ανάγκη η χώρα - iefimerida.gr

Καραμανλής: Δημιουργούμε ένα νέο εργαλείο επιτάχυνσης των μεγάλων έργων και σχεδίων που έχει ανάγκη η χώρα

Ο Κώστας Καραμανλής και ο Γιώργος Καραγιάννης στη Βουλή
Στην επιτάχυνση των μεγάλων έργων στην Ελλάδα αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών / Φωτογραφία: Intimenews-ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στο νομοσχέδιο «Πρότυπες Προτάσεις Έργων Υποδομών» αναφέρθηκε από τη Βουλή ο αρμόδιος υπουργός, Κώστας Καραμανλής.

«Με το νομοσχέδιο αυτό καλούμε τον ιδιωτικό τομέα να μας βοηθήσει τόσο στον σχεδιασμό όσο και στην υλοποίηση των στρατηγικής σημασίες έργων μέσα από ένα θεσμοθετημένο πλαίσιο» ανέφερε ο κ. Καραμανλής κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου για τις «Πρότυπες προτάσεις για έργα υποδομής και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας» στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε πως η συμμετοχή και η συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιο τομέα ήταν μια προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης της ΝΔ. Πρόκειται, είπε, για ένα νομοσχέδιο που «δεν αντιγράφει μηχανικά τη συνέργεια ιδιωτικού και δημόσιου τομέα από άλλες χώρες, αλλά διαβουλευτήκαμε με όλους τους φορείς, έχοντας πάντα ως γνώμονά μας το δημόσιο συμφέρον, τον σεβασμό στις αρχές της διαφάνειας και του ανταγωνισμού».

Έτσι, «δημιουργούμε ένα όπλο στη φαρέτρα του θεσμικού πλαισίου της χώρας για τα μεγάλα έργα» και «αποκτάμε ένα ακόμα εργαλείο για να επιταχυνθούν οι διαδικασίες ωρίμανσης των έργων με πιο γρήγορους ρυθμούς, να έχουμε καλύτερους σχεδιασμούς και αποτελεσματικότητα».

Απέρριψε ότι, ο ιδιωτικός τομέας θα καταλάβει όλο τον σχεδιασμό των έργων του ευρύτερου δημόσιου τομέα. Αντιθέτως, είπε, «εάν είχαμε αυτό το εργαλείο πριν δέκα χρόνια δεν θα χάναμε όλο αυτό το διάστημα στο Ελληνικό, γιατί πολλές φορές ο ιδιωτικός τομέας μπορεί να προτείνει λύσεις».

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε πως «η διαγωνιστική διαδικασία δεν παρακάμπτεται, ο ιδιώτης θα καταθέτει μια πρόταση αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι θα γίνει δεκτή από το υπουργείο. Και μετά, σε κάθε περίπτωση, θα γίνεται διαγωνισμός και γι' αυτό και είναι συμβατό με ευρωενωσιακό δίκαιο».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Απαντώντας γιατί έχει επιλεχθεί οι πρότυπες προτάσεις να αφορούν έργα ύψους 200 εκατ. ευρώ και όχι μικρότερης αξίας έργα, ο υπουργός εξήγησε πως «θέλουμε αυτή η διαδικασία να αφορά έργα υποδομής με μεγάλες ανάγκες επιτάχυνσης, δηλαδή για τα μεγάλα project» και πρόσθεσε πως «δεν αποκλείουμε στο μέλλον να ενταχθούν στη διαδικασία των πρότυπων προτάσεων και μικρότερα έργα, αλλά καλό θα ήταν να ξεκινήσουμε με την υλοποίηση συγκεκριμένων εμβληματικών έργων».

Σημείωσε ακόμη ότι το ζήτημα για το υπουργείο «δεν είναι ποιος θα πάρει ένα έργο αλλά κατά πόσο αυτά τα μεγάλα έργα θα γίνουν με ταχύτητα, διαφάνεια και με αποτελεσματικότητα».

Ο κ. Καραμανλής, ανέφερε πως ακούσαμε προσεκτικά τις παρατηρήσεις των θεσμών και κατά την ακρόασή τους που προηγήθηκε, τις σημειώσαμε και αύριο τόσο στην Επιτροπή όσο και κατά τη συζήτηση της Ολομέλειας και θα φέρουμε τις όποιες αλλαγές πρέπει. Πάντως, επισήμανε ο υπουργός, «η κριτική των φορέων δεν ήταν, όπως είπε ο εισηγητής της αξιωματικής αντιπολίτευσης, σε καμία περίπτωση ισοπεδωτική στο νομοσχέδιο».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ