Ανδρουλάκης για το κυκλοφοριακό στην Αττική: «Όραμά μας μια Αθήνα με ποιοτική καθημερινότητα» -Οι προτάσεις του ΠΑΣΟΚ - iefimerida.gr

Ανδρουλάκης για το κυκλοφοριακό στην Αττική: «Όραμά μας μια Αθήνα με ποιοτική καθημερινότητα» -Οι προτάσεις του ΠΑΣΟΚ

Ο Νίκος Ανδρουλάκης στην εκδήλωση του ΠΑΣΟΚ για το κυκλοφοριακό
Ο Νίκος Ανδρουλάκης στην εκδήλωση του ΠΑΣΟΚ για το κυκλοφοριακό / Φωτογραφία: eurokinissi
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ για λύσεις στο κυκλοφοριακό της Αττικής ανέδειξε ο Νίκος Ανδρουλάκης στην ομιλία του στην εκδήλωση του κόμματος για το πρόβλημα που ταλαιπωρεί τους Αθηναίους.

«Βιώνουμε όλοι μία τραγική κατάσταση. Η ζωή στην Αθήνα έχει φτάσει στο απροχώρητο. Είναι σύμπτωμα της σημερινής κατάστασης ότι δεν επενδύει η κυβέρνηση στη βιωσιμότητα, με σοβαρές επιπτώσεις στο περιβάλλον και την υγεία των κατοίκων της» είπε αρχικά στην τοποθέτησή του για το κυκλοφοριακό, κάνοντας λόγο για «αμέτρητα αυτοκίνητα, γηρασμένο στόλο και χώρους στάθμευσης που δεν επαρκούν για τους κατοίκους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Η αναζήτηση θέσης στάθμευσης έχει μετατραπεί σε προσωπική περιπέτεια για κάθε πολίτη καθημερινά» είπε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας πως «ο μέσος οδηγός χάνει στον δρόμο 100 ώρες τον χρόνο, ενώ υπολογίζεται ότι το κυκλοφοριακό χάος στην Αθήνα κοστίζει στην εθνική μας οικονομία από 80 έως 90 εκατομμύρια ευρώ».

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ αναφέρθηκε σε έργα όπως η Αστική Σήραγγα Ηλιούπολης, ο οδικός άξονας Ελευσίνα-Οινόφυτα, αλλά και παρεμβάσεις για τη βελτίωση της κυκλοφορίας στον Κηφισό, η επέκταση στη λεωφόρο Κύμης και η επέκταση της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο, οι οποίες όπως είπε «καθυστερούν δραματικά και το απαισιόδοξο σενάριο είναι να μπουν σε λειτουργία με τη νέα δεκαετία». 

Κατηγόρησε τον πρωθυπουργό πως το 2023 είχε υποσχεθεί λύση στο κυκλοφοριακό «μέσα σε ένα μήνα με περισσότερα ΜΜΜ και αποθάρρυνση χρήσης του αυτοκινήτου», σχολιάζοντας: «Όμως, από τις 16 Νοεμβρίου 2023, έχουν περάσει πάρα πολλοί μήνες. Ποια είναι η κατάληξη; Ο “επόμενος μήνας”… πήρε στον Πρωθυπουργό δύο χρόνια. Αυτό είναι το παράδειγμα της αναξιοπιστίας της Νέας Δημοκρατίας».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Ν. Ανδρουλάκης άσκησε κριτική και στον αναπληρωτή υπουργό Κ Κυρανάκη. «Μας είπε ότι δεν χωράμε άλλοι στην Αθήνα.  Στο τέλος θα μας πουν ότι δεν φταίνε αυτοί, αλλά εμείς που κυκλοφορούμε».

Οι προτάσεις του ΠΑΣΟΚ για το κυκλοφοριακό

Στη συνέχεια κατέθεσε τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ για το κυκλοφοριακό

«Έχω, λοιπόν, την τιμή σήμερα να καταθέσω μία πρόταση για το κυκλοφοριακό ζήτημα της Αθήνας. Μεταξύ άλλων:

- Για το μεγάλο ζήτημα του Κηφισού εμείς έχουμε ξεκάθαρη πρόταση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

 Με παρεμβάσεις χαμηλού κόστους αλλά μεγάλης αποτελεσματικότητας, χρησιμοποιούμε την τεχνολογία αρχικά με έξυπνα συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας τόσο στις εισόδους του Κηφισού ώστε να αποτρέψουμε την υπερφόρτωση του δικτύου, όσο και στις λωρίδες κυκλοφορίας ώστε τα όρια ταχύτητας να προσαρμόζονται σε πραγματικό χρόνο στον φόρτο της κίνησης. 

Τέλος δημιουργούμε έναν έξυπνο μηχανισμό ταχείας απομάκρυνσης ακινητοποιημένων οχημάτων από ατυχήματα, με σταθμούς επέμβασης ανά 4 χιλιόμετρα ώστε ένα μικρό συμβάν να μην προκαλεί τεράστια συμφόρηση. Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό ότι το 30% της συμφόρησης στον Κηφισό οφείλεται σε ακινητοποιήσεις οχημάτων.

Παράλληλα προχωρούμε σε στοχευμένες μεσοπρόθεσμες παρεμβάσεις: αναβάθμιση των κομβικών ανισόπεδων κόμβων Μεταμόρφωσης, Αχαρνών, Π. Ράλλη με λωρίδες εκτόνωσης της κυκλοφορίας και εξετάζουμε την επαναχάραξη των λωρίδων συνολικά.

Έτσι οι πολίτες αποκτούν τις μετακινήσεις που αξίζουν, ασφαλείς, γρήγορες και αξιόπιστες, όχι με τα ευχολόγια της ΝΔ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  • Είναι αναγκαίο να προχωρήσουμε αποφασιστικά στην άμεση εκκίνηση της ωρίμανσης των κρίσιμων έργων υποδομών, με μελέτες, αδειοδοτήσεις και με εξεύρεση και καθορισμό χρηματοδοτικών πηγών.
  • Προωθούμε τον ενιαίο μητροπολιτικό σχεδιασμό της κυκλοφορίας και στάθμευσης για όλο το λεκανοπέδιο Αττικής. Πρόσφατα στο Συνέδριο της ΚΕΔΕ μίλησα για μητροπολιτικές αρμοδιότητες στους ΟΤΑ στις μεγάλες πόλεις την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα, το Ηράκλειο. Ας κάνουμε την αρχή από τις πολιτικές αστικής κινητικότητας. 
  • Προχωράμε στο συντονισμό όλων των φωτεινών σηματοδοτών του Λεκανοπεδίου από ενιαίο κέντρο ελέγχου και διαχείρισης της κυκλοφορίας. Έγινε από το ΠΑΣΟΚ σε περιορισμένη έκταση στα πλαίσια των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Μπορούμε, λοιπόν, με αυτό το παράδειγμα να πάρουμε τώρα μια γενναία απόφαση για ένα πραγματικά μητροπολιτικό συντονισμό.
  • Νομοθετούμε τη θέσπιση ως  προαπαιτούμενων των μελετών κυκλοφοριακών επιπτώσεων για κάθε νέο πόλο οικιστικής, εμπορικής και διοικητικής δραστηριότητας. Δεν μπορεί να είναι ανεξάρτητες οι επιλογές αυτές από τις επιπτώσεις στο κυκλοφοριακό της Αθήνας
  • Σχεδιάζουμε ένα διαφοροποιημένο ωράριο προσέλευσης δημοσίων υπαλλήλων και δυνατότητα τηλεργασίας σε ζώνες κορεσμού. Αυτά θέλουν ολοκληρωμένες μελέτες για όλο το δημόσιο τομέα που αφορά στο λεκανοπέδιο.
  • Προχωράμε σε εκτεταμένες πεζοδρομήσεις, για να διαμορφώσουμε ανθρώπινες γειτονιές. Γιατί πάνω από όλα στο κέντρο των πολιτικών μας επιλογών είναι ο άνθρωπος και μια καλύτερη ζωή. Επιλογές με παράλληλη νέα χωροταξική πολιτική ώστε να διαμορφωθούν γρηγορότερες διαδρομές και άρα ευκολότερες και ανθρώπινες μετακινήσεις.
  • Ενθαρρύνουμε μέσω οικονομικών κινήτρων την κατασκευή περιφερειακών, προς το κέντρο, χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων, υπόγειων και υπέργειων, με ταυτόχρονη απελευθέρωση χώρου για πάρκα τσέπης και χώρους πρασίνου. Ένα αντίβαρο δηλαδή, για κάθε νέο χώρο στάθμευσης και ένας νέος χώρος πρασίνου στο ίδιο δημοτικό διαμέρισμα. Έτσι, η Αττική μας δεν θα γίνει στο μέλλον μια θάλασσα από λαμαρίνες. 
  • Και τέλος, σχεδιάζουμε τη μεταφορά δημόσιων οργανισμών και υπουργείων εκτός Αττικής, εκεί που χτυπά ο παλμός της δημιουργίας, ενώ παρέχουμε κίνητρα για μετακίνηση επιχειρήσεων σε βιοτεχνικά και εμποροβιομηχανικά πάρκα της περιφέρειας».

Καταλήγοντας ο Ν. Ανδρουλάκης τόνισε: «Η σημερινή μας εκδήλωση στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα: Θα καταβάλλουμε όποια προσπάθεια χρειαστεί, ώστε η Αθήνα μας να μετατραπεί σε μια πόλη βιώσιμη, προσβάσιμη και με υψηλή ποιότητα ζωής. Ποιότητα ζωής για όλους. Είτε έχουν χρήματα είτε δεν έχουν χρήματα. Είναι η ακρίβεια ένα πολύ σημαντικό ζήτημα. Είναι το κυκλοφοριακό ένα πολύ σημαντικό ζήτημα. Αλλά, επίσης, πολύ σημαντικό είναι και το θέμα της ασφάλειας. Το δικαίωμα στην ασφάλεια του πολίτη σε κάθε γειτονιά της Αθήνας, σε κάθε γειτονιά της Αττικής, είναι προτεραιότητα για το ΠΑΣΟΚ. Αυτό είναι το όραμά μας για μια Αθήνα πραγματικά ευρωπαϊκή πόλη. Με ποιοτική καθημερινότητα για τον πολίτη».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ