Το «σχεδία home» ανοικτό και πάλι για κοινωνική προσφορά και γαστρονομική απόλαυση - iefimerida.gr

Το «σχεδία home» ανοικτό και πάλι για κοινωνική προσφορά και γαστρονομική απόλαυση

Το «σχεδία home» ανοικτό και πάλι για κοινωνική προσφορά και γαστρονομική απόλαυση
Aνοιξε και πάλι τις πόρτες του μετά τη λειτουργία της εστίασης το «σχεδία home»
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Με ανοιξιάτικη διάθεση άνοιξε και πάλι τις πόρτες του μετά τη λειτουργία της εστίασης το «σχεδία home», το καφέ που έχει ανοίξει παράλληλα με το περιοδικό δρόμου «Σχεδία» με στόχο την ενίσχυση ανθρώπων που έχουν ανάγκη.

Ένας ειδικά διαμορφωμένος χώρος με ζωντανά χρώματα περιμένει όσους θέλουν να απολαύσουν καλή κουζίνα, αλλά και να προσφέρουν, την ίδια στιγμή, σε ανθρώπους που το έχουν ανάγκη. Το «σχεδία home» ξεκίνησε να λειτουργεί από την Πέμπτη και ήδη λαμβάνει πολύ ενθαρρυντικά σχόλια στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το καφέ-μπαρ-εστιατόριο "σχεδία home", όπως και το περιοδικό και όλες μας οι δράσεις είναι κατεξοχήν κοινωνικές πρωτοβουλίες. Έχοντας πει αυτό, όμως, αγωνιζόμαστε να παρέχουμε στους επισκέπτες και υποστηρικτές μας αγαθά και υπηρεσίες υψηλού επιπέδου. Γι' αυτό άλλωστε, απευθυνθήκαμε σε έναν από τους κορυφαίους -αν όχι τον κορυφαίο- έλληνα σεφ, τον Λευτέρη Λαζάρου, να μας σχεδιάσει το μενού, σε έναν εξίσου σπουδαίο mixologist, τον Πέτρο Μυτιληναίο, να μας σχεδιάσει τη λίστα με τα κοκτέιλ και τα υπόλοιπα ποτά και ροφήματα, σε εκπληκτικούς μουσικούς παραγωγούς (όπως ο Γιώργος Μουχταρίδης από τον Pepper 96,6, η Αλεξάνδρα Γιαλίνη από το Γ' Πρόγραμμα και ο Γιάννης Νένες από τον Athens Voice Radio) να ετοιμάσουν μουσικές λίστες ειδικά για μας, κ.ο.κ.»,λέει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Χρήστος Αλεφάντης, Διευθυντής Σύνταξης του Περιοδικού Δρόμου «Σχεδία».

«Ξέρετε, βαθιά, πιστεύουμε ότι η αλληλεγγύη, η κοινωνική προσφορά δεν είναι κάτι μίζερο, κάτι "κακομοίρικο". Και βεβαίως δεν είναι "κακομοίρηδες" οι άνθρωποι που αγωνιζόμαστε, με όλες μας τις δυνάμεις να σταθούμε δίπλα τους και πολλοί εξ αυτών εργάζονται πλέον στο χώρο. Δεν ζητούν οίκτο. Είναι άνθρωποι, όπως όλοι μας, με αδυναμίες και φοβερές ικανότητες, όνειρα και επιθυμίες. Άνθρωποι που έχουν ταλαιπωρηθεί πολύ και ζητούν μια ευκαιρία. Και αυτήν ακριβώς την ευκαιρία προσπαθούμε να δημιουργήσουμε. Άνθρωποι που, με επιμονή, έχουν εκπαιδευτεί καταλλήλως και πλέον παρέχουν οι ίδιοι αγαθά και υπηρεσίες υψηλής αισθητικής, ποιότητας, γεύσης», προσθέτει ο κ. Αλεφάντης και συνεχίζει: «Άλλωστε, αυτό αγωνιζόμαστε να πετύχουμε. Κάθε επίσκεψη στο "σχεδία home" να είναι μια μοναδική εμπειρία. Να θέλετε δηλαδή, να μας επισκεφτείτε, έτσι κι αλλιώς, επειδή περνάτε πραγματικά καλά. Και η ψυχική σας διάθεση να απογειώνεται δύο και τρεις φορές πιο ψηλά με τη γνώση ότι τρώγοντας ένας ωραίο πιάτο ή πίνοντας ένα από τα εκπληκτικά δροσιστικά κοκτέιλ μας, εκείνη ακριβώς τη στιγμή, συμμετέχετε σε ένα κοινωνικό πρότζεκτ».

Το «σχεδία home», όπως και το πρόγραμμα επαναχρησιμοποίησης με το πωλητήριο-εκθετήριο «σχεδία αρτ» και γενικά το σύνολο των προγραμμάτων είναι κοινωνικά εγχειρήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Είναι σαφές ότι, κατά τον ίδιο τρόπο που αν δεν υπήρχαν οι άνθρωποι με το κόκκινο γιλέκο που πωλούν το περιοδικό δρόμου "Σχεδία", δεν θα ξεκινούσαμε ποτέ το περιοδικό, το 2013, έτσι και στην περίπτωση του καφέ-μπαρ-εστιατορίου και των εργαστηρίων, αν δεν υπήρχαν οι άνθρωποι που μαγειρεύουν στην κουζίνα, για παράδειγμα, ή οι κυρίες που φτιάχνουν τα φωτιστικά και τα κοσμήματα από το χαρτί του περιοδικού, δεν θα προχωρούσαμε ποτέ στην υλοποίησή του. Είναι προγράμματα όλα που δημιουργούν τις προϋποθέσεις για την ενεργοποίηση, ενδυνάμωση, εκπαίδευση και, εν τέλει, τη δημιουργία προοπτικών απασχόλησης, θέσεων εργασίας, σε συνανθρώπους μας που βιώνουν τη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό σε πολύ ακραίες μορφές, σε συνανθρώπους μας που μοιάζει, μερικές φορές, όχι απλά η αγορά εργασίας, αλλά και η ζωή η ίδια να τους έχει γυρίσει την πλάτη. Προς αυτή την κατεύθυνση και για την υπηρέτηση αυτών των σκοπών αξιοποιείται το σύνολο των εσόδων που ενδεχομένως προκύπτουν από το "σχεδία home" και το σύνολο των δράσεών μας», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Αλεφάντης.

Η πανδημία δημιούργησε τεράστιο πρόβλημα και σε αυτό το κοινωνικό εγχείρημα, όπως άλλωστε και στους περισσότερους τομείς της κοινωνίας, καθώς η αδρανοποίηση της οικονομικής δραστηριότητας λόγω των περιορισμών δημιούργησε τεράστιες ελλείψεις σε εισοδήματα.

«Η "σχεδία" λειτουργεί πάνω στις βασικές αρχές της κοινωνικής επιχειρηματικότητας. Αγωνιζόμαστε να είμαστε κοινωνικά χρήσιμοι με έναν βιώσιμο τρόπο. Προσπαθούμε, δηλαδή, να δημιουργήσουμε έσοδα μέσα από τις δραστηριότητές μας (επί παραδείγματι, από την τιμή πώλησης της "Σχεδίας", τα 2,50 ευρώ αποτελούν έσοδο για τον ίδιο τον πωλητή, ενώ το υπόλοιπο 1,26 ευρώ -αφού αφαιρεθεί ο ΦΠΑ- αξιοποιείται για την κάλυψη μέρους των λειτουργικών μας εξόδων). Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τον χώρο εστίασης. Για να είναι βιώσιμος και να υπηρετεί τους κοινωνικούς του σκοπούς θα πρέπει να πουλάμε καφεδάκι, χυμούς ή "φαγάκι της μαμάς", όπως τόσο γλυκά το περιγράφει ο σπουδαίος άνθρωπος και σεφ Λευτέρης Λαζάρου που μας έχει σχεδιάσει το μενού, και ο οποίος, βεβαίως, εκπαίδευσε την πρώτη φουρνιά εργαζομένων στην κουζίνα μας. Το περιοδικό δρόμου "Σχεδία" που είναι ο βασικός πυλώνας όλων μας των προγραμμάτων έμεινε στην ουσία εκτός κυκλοφορίας για περίπου οκτώ μήνες από τον Μάρτιο του 2020 (το μεγαλύτερο διάστημα από οποιοδήποτε άλλο περιοδικό του πλανήτη), το ίδιο συνέβη και με το καφέ-μπαρ-εστιατόριο, το πρόγραμμα κοινωνικών περιηγήσεων "Αόρατες Διαδρομές" κ.λπ» σημειώνει ο Χρήστος Αλεφάντης.

«Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι ήταν μια πάρα πολύ δύσκολη συνθήκη» προσθέτει και συμπληρώνει: «Νιώθουμε παραπάνω από τυχεροί και βαθιά ευγνώμονες, ωστόσο, για το μεγάλο πλήθος των ανώνυμων συμπολιτών και υποστηρικτών μας, των υπέροχων εκείνων συνανθρώπων που είτε ιδιωτικά είτε μέσα από τις εταιρείες, τους χώρους εργασίας κλπ, ενεργοποιήθηκαν και στάθηκαν στο πλευρό το δικό μας, των ανθρώπων της "σχεδίας". Είναι η πυξίδα μας για το αύριο, η πηγή που τροφοδοτεί το μύλο της αισιοδοξίας ότι ο κόσμος μας, σιγά-σιγά, γίνεται καλύτερος, αλλάζει, θα γίνει δίκαιος».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το άνοιγμα της εστίασης, ενός κλάδου που επλήγη ιδιαίτερα από την πανδημία δημιούργησε πολύ θετικές προσδοκίες και επέδρασε στην ψυχολογία των πολιτών καταλυτικά, δίνοντας τους φρέσκια ελπίδα για το μέλλον μετά από ένα μεγάλο διάστημα, υποστηρίζουν οι ειδικοί.

«Ανοίξαμε πάλι με την προσδοκία να είμαστε βιώσιμοι. Για μας βιωσιμότητα σημαίνει να βγαίνουν οι μισθοί των εργαζομένων. Τώρα, αν στο τέλος του μήνα, φτάσουμε στο σημείο και μένουν και 10 ευρώ στην άκρη, θα τα αξιοποιήσουμε για την ανάπτυξη νέων κοινωνικών προγραμμάτων, μικρής η μεγαλύτερης κλίμακας, δημιουργώντας ευκαιρίες, ελπίζουμε, για ακόμη περισσότερους ανθρώπους, ειδικά άνω των 50 χρόνων, και για τους οποίους, η αλήθεια είναι, ότι έχουμε μια παραπάνω ευαισθησία, αν θα μπορούσαν να το πω έτσι. Οραματιζόμαστε (και αγωνιζόμαστε) παράλληλα, το «σχεδία home» να εδραιωθεί ως κόμβος εφαρμοσμένης κοινωνικής επιχειρηματικότητας, αλλά και σημείο συνάντησης της κοινωνίας, των δυνάμεων του καλού. Η επανέναρξη λειτουργίας της εστίασης σηματοδοτεί τη ζωή, θαρρώ. Το πρώτο βήμα για την επιστροφή στην πολυπόθητη κανονικότητα», καταλήγει ο κ. Αλεφάντης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ καφέ περιοδικό Σχεδία εστιατόριο
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ