Πανελλήνιες 2019: Οι 8 συστάσεις του υπουργείου Παιδείας προς τους βαθμολογητές - iefimerida.gr

Πανελλήνιες 2019: Οι 8 συστάσεις του υπουργείου Παιδείας προς τους βαθμολογητές

Σημερινό στιγμιότυπο από αίθουσα όπου διενεργούνται Πανελλήνιες εξετάσεις
Στιγμιότυπο από τις Πανελλήνιες εξετάσεις του 2019 / Φωτογραφία: EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Εναν κατάλογο με οκτώ βασικές συστάσεις κοινοποίησε στους βαθμολογητές των γραπτών των Πανελληνίων 2019, το υπουργείο Παιδείας.

Οι Πανελλήνιες ξεκίνησαν σήμερα για τα ΕΠΑΛ, με το μάθημα των Νέων Ελληνικών, ενώ στο ίδιο μάθημα θα εξεταστούν αύριο, 7 Ιουνίου, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ.

Τα θέματα στα οποία διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας, ενώ νωρίτερα το iefimerida δημοσίευσε και τις απαντήσεις.

Πανελλήνιες: Οι 8 συστάσεις του υπουργείου Παιδείας προς τους βαθμολογητές

Το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας με τις συστάσεις παραδόθηκε στα Βαθμολογικά Κέντρα προ της έναρξης των Πανελληνίων εξετάσεων και μοιράστηκε στους βαθμολογητές.

Στο έγγραφο τονίζονται τα εξής οκτώ σημεία:

  • 1) Είναι απόλυτη ανάγκη ο κάθε βαθμολογητής να συνειδητοποιήσει το μέγεθος της ευθύνης του.
  • 2) Γι’ αυτό η κρίση του πρέπει να μείνει ανεπηρέαστη από τυχόν υποκειμενικά κριτήρια και να διαμορφώνεται με ψυχραιμία, χωρίς προκαταλήψεις, χωρίς εξάρσεις απογοήτευσης ή ενθουσιασμού.
  • 3) Πρέπει να γίνει συνείδηση όλων ότι τόσο η αυστηρότητα όσο και η επιείκεια απομακρύνουν από την αντικειμενική αξιολόγηση που είναι ο θεμελιώδης στόχος.
  • 4) Η πλήρης ενημέρωση του βαθμολογητή στο περιεχόμενο των συγκεκριμένων θεμάτων είναι απαραίτητη για τη σωστή αποτίμηση της απάντησης.
  • 5) Είναι επιβεβλημένο όλοι οι βαθμολογητές να μετέχουν στην πειραματική βαθμολόγηση γραπτών, προκειμένου να εντοπιστούν τυχόν ιδιαίτερα προβλήματα βαθμολόγησης ή η ανάγκη διευκρινίσεων από την Κεντρική Επιτροπή για την όσο το δυνατόν αντικειμενικοποίηση της κρίσης από όλους.
  • 6) Είναι σαφές και τονίζεται ιδιαίτερα ότι η πειραματική βαθμολόγηση δεν έχει ως στόχο την επίλυση ή ανάδειξη επιστημονικών διαφωνιών αλλά την ομογενοποίηση της κρίσης μετά από την ανταλλαγή προβληματισμών και σύνθεση των απόψεων στα πλαίσια της φρασεολογίας του οικείου διδακτικού βιβλίου και των επιστημονικών απόψεων που διατυπώνονται σ’ αυτό.
  • 7) Είναι αναγκαίο οι βαθμολογητές να έχουν υπόψη τους τις διατάξεις που αναφέρονται στην παραγωγή και επιλογή των θεμάτων, τι ζητείται και πως αξιολογείται το κάθε θέμα ή η ερώτηση.
  • 8) Η δεύτερη βαθμολόγηση είναι χρήσιμο να γίνεται, εφόσον αυτό είναι εφικτό, σε διαφορετικό χώρο από αυτόν που γίνεται η πρώτη βαθμολόγηση.

Το υπουργείο Παιδείας έχει εκδώσει ειδικό «πακέτο» οδηγιών και για τους επιτηρητές που θα βρίσκονται στα εξεταστικά κέντρα όπου διενεργούνται οι Πανελλήνιες 2019.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ