Η απίστευτη ζημιά που προκαλείται στο παγκόσμιο εμπόριο από την προσάραξη του πλοίου στο Σουέζ -Εκοψε τη διώρυγα στα δύο [εικόνες] | ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ | iefimerida.gr

Η απίστευτη ζημιά που προκαλείται στο παγκόσμιο εμπόριο από την προσάραξη του πλοίου στο Σουέζ -Εκοψε τη διώρυγα στα δύο [εικόνες]

Δορυφορική φωτογραφία του πλοίου Ever Given που προσάραξε στη διώρυγα του Σουέζ
Δορυφορική φωτογραφία του πλοίου «Ever Given» που προσάραξε στη διώρυγα του Σουέζ / Φωτογραφία: Cnes2021, Distribution Airbus DS via AP
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Εναλλακτικές διαδρομές αναζητούν μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες του πλανήτη, καθώς το «έμφραγμα» στη Διώρυγα του Σουέζ συνεχίζεται για τέταρτη ημέρα.

Με το φορτηγό πλοίο Ever Given, που έχει προσαράξει, να μπλοκάρει τη διακίνηση εμπορευμάτων αξίας 9,6 δισ. δολαρίων ημερησίως, προκαλώντας ζημιά 400 εκατ. δολαρίων την ώρα στο εμπόριο κατά μήκος της Διώρυγας του Σουέζ, επτά δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) άλλαξαν πορεία, με τρία εξ αυτών να ακολουθούν τη μακρύτερη διαδρομή, γύρω από την Αφρική, μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, σύμφωνα με την εταιρεία Kpler.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Θα επηρεαστεί η σχεδιαζόμενη διέλευση συνολικά 16 τάνκερ LNG από τη Διώρυγα του Σουέζ, αν συνεχιστεί το μπλοκάρισμα μέχρι τα τέλη της εβδομάδας», είπε η αναλύτρια της Kpler στη Σιγκαπούρη, Ρεμπέκα Κία.

Η πλώρη του Ever Given, σφηνωμένη σε τοίχωμα της διώρυγας του Σουέζ
Η πλώρη του «Ever Given» σφηνωμένη σε τοίχωμα της διώρυγας του Σουέζ / Φωτογραφία: AP Photos

Μέχρι το πρωί, το «Ever Given» παρέμενε καθηλωμένο στο ίδιο σημείο κοντά στο νότιο στόμιο της Διώρυγας, με ρυμουλκά και εκσκαφείς να συνεχίζουν την προσπάθεια αποκόλλησής του, που μπορεί να διαρκέσει ακόμη και εβδομάδες, σύμφωνα με ειδικούς.

Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που διαχειρίζεται η ταϊβανέζικη εταιρεία Evergreen Marine, έχει μήκος τεσσάρων ποδοσφαιρικών γηπέδων (400 μ.) και είναι από τα μεγαλύτερα του είδους του στον πλανήτη, ενώ με την προσάραξή του έχουν δημιουργηθεί τεράστιες ουρές στα δύο στόμια της Διώρυγας του Σουέζ, απ’ όπου διέρχεται το 12% του παγκόσμιου εμπορίου -από καύσιμα μέχρι έπιπλα, ανταλλακτικά, εξαρτήματα αυτοκινήτων κ.λπ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τη Lloyd’s List, πάνω από 160 πλοία περιμένουν σε κάθε στόμιο της διώρυγας, ανάμεσά τους και 24 δεξαμενόπλοια.

Σύμφωνα με τη διεθνή ένωση ναυτιλιακών εταιρειών BIMCO, η καθυστέρηση στις παραδόσεις των εμπορευμάτων θα συνεχιστεί.

«Για κάθε ημέρα καθυστέρησης θεωρώ ότι θα χρειαστούν άλλες δύο για την αποκατάσταση των καθυστερήσεων», λέει στο BBC ο Άλαν Μπάερ, πρόεδρος της OL USA. «Αν συνεχιστεί η κατάσταση αυτή για απροσδιόριστο διάστημα, τα πλοία θα αρχίσουν να πηγαίνουν γύρω από την Αφρική, προσθέτοντας επτά με εννέα ημέρες στα δρομολόγιά τους», προσθέτει.

Πώς μπορεί να επηρεάσει το «έμφραγμα» στη Διώρυγα του Σουέζ τις τιμές του πετρελαίου

Λόγω του μπλόκου στη Διώρυγα του Σουέζ, έχει καθυστερήσει η παράδοση 6,3 εκατομμυρίων βαρελιών πετρελαίου, αξίας περίπου 403 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με την Kpler.

Αν το «Ever Given» παραμείνει καθηλωμένο το Σαββατοκύριακο, άλλα τρία δεξαμενόπλοια, που μεταφέρουν 2,5 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου, θα «κολλήσουν» στην ουρά στο νότιο στόμιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Δεκάδες πλοία έχουν «κολλήσει» στο νότιο στόμιο της διώρυγας του Σουέζ
Δεκάδες πλοία έχουν «κολλήσει» στο νότιο στόμιο της Διώρυγας του Σουέζ / Φωτογραφία: AP Photos

Ειδικοί εκτιμούν ότι οι τιμές των εμπορευμάτων, που αυξήθηκαν κατά περίπου 6% την Τετάρτη, ενδέχεται να αυξηθούν περαιτέρω λόγω του αποκλεισμού.

«Λόγω του τεράστιου μεγέθους, το πλοίο που έχει προσαράξει προκαλεί στρεβλώσεις στη ροή αργού και προϊόντων που διακινούνται μέσω της Διώρυγας του Σουέζ και τέτοιες καταστάσεις έχουν επίπτωση στις τιμές του πετρελαίου, καθώς τα προϊόντα δεν φθάνουν όσο γρήγορα αναμενόταν στους αγοραστές», δήλωσε στη SCMP ο Μπγιόναρ Τονχάουγκεν, επικεφαλής των αγορών πετρελαίου στο Rystad.

Σύμφωνα με τον Τζετ Μακάντλς, CEO της εταιρείας εφοδιασμού project44, «πρόκειται για άλλο ένα μεγάλο πλήγμα στο τεράστιο εμπόριο, σε μια χρονιά που έχει πληγεί ιδιαίτερα η τροφοδοτική αλυσίδα (…) Αν συνεχιστεί για κάτι παραπάνω από λίγες μέρες το μπλοκάρισμα, μπορεί να επηρεάσει τις τιμές».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ