Άρωμα από Χαβάη στον κόκκινο πλανήτη - Απίστευτη ανακάλυψη του Curiosity - iefimerida.gr

Άρωμα από Χαβάη στον κόκκινο πλανήτη - Απίστευτη ανακάλυψη του Curiosity

Μία ανέλπιστη ανακάλυψη έγινε με την πρώτη ανάλυση ορυκτών της επιφάνειας του Άρη από το όργανο ακτίνων-Χ του ρόβερ «Curiosity». Η μελέτη των δειγμάτων έδειξε ότι η άμμος του κόκκινου πλανήτη μοιάζει εντυπωσιακά με την ηφαιστειακή άμμο των νησιών της Χαβάης.

Οι κόκκοι της Αρειανής άμμου, αναλύθηκαν χημικά μετά την εκπομπή δέσμης ακτίνων Χ πάνω τους και αποκαλύφθηκε ότι έχουν κρυστάλλους όμοιους με εκείνους του βασαλτικού εδάφους, που υπάρχει στις ηφαιστειακές περιοχές όπως η Χαβάη.

Η σύσταση του εδάφους ενός πλανήτη θεωρείται ότι αντανακλά τις διαδικασίες που έλαβαν χώρα πάνω από την επιφάνεια του εδάφους και η ανακάλυψη αυτή αυξάνει κατά πολύ την πιθανότητα ο Άρης να είχε φιλοξενήσει κάποτε μικροβιακή ζωή.

Σύμφωνα με την ορυκτολογική ανάλυση, το έδαφος του Άρη μοιράζεται πολλά ηφαιστειακά υλικά με τη Γη, αφού αποτελείται κυρίως από άστριο, ολιβίνη και πυρόξενους. Περίπου το μισό έδαφος που αναλύθηκε, αποτελείται από μη κρυσταλλικά υλικά, όπως ηφαιστειακή ύαλο.

Το επόμενο σημαντικό βήμα των ερευνητών θα είναι η προσπάθεια ανάλυσης δειγμάτων εδάφους του Άρη από ένα άλλο όργανο, το SAM, το οποίο θα ερευνήσει την παρουσία οργανικών μορίων, που περιέχουν άνθρακα, ώστε να αντληθούν περισσότερα στοιχεία για την πιθανότητα ύπαρξης ζωής στον γειτονικό πλανήτη.