Ολοι οι λαϊκιστές της κυβέρνησης στο πλευρό του Θύμιου Λυμπερόπουλου και εναντίον της Beat -Ο ρόλος του Σπίρτζη

Εκ πρώτης όψεως η υπόθεση φαντάζει με μια σύγχρονη ελληνική αντιμνημονιακή κωμωδία.

Μια επιτυχημένη εταιρεία με μεγάλο τζίρο και παράδειγμα ελληνικής startup -η διαδικτυακή πλατφόρμα Beat- προσφεύγει στα δικαστήρια και κατηγορεί έναν συνδικαλιστή πρόεδρο των οδηγών ταξί για συκοφαντική δυσφήμιση. Μέχρι και ότι φοροδιαφεύγει την έχει κατηγορήσει την εταιρεία ο Θύμιος Λυμπερόπουλος και ότι στέλνει, μάλιστα, τα χρήματα που κερδίζει σε offshore...

Ο κλάδος κατεβαίνει σε απεργία, λες και η αγωγή δεν είναι μια προσωπική αντιδικία, αλλά αφορά όλους τους ταξιτζήδες, και ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης μαζί με βουλευτές, τόσο του ΣΥΡΙΖΑ όσο και των ΑΝΕΛ, σπεύδουν να συμπαρασταθούν στον «διωκόμενο». Ο υπουργός παίρνει θέση δηλαδή σε μια δικαστική αγωγή προσωπικού χαρακτήρα, αντί να παραμείνει ουδέτερος... Είναι αυτό που λέμε η νέα φιλοεπιχειρηματική κουλτούρα των υπουργών του ΣΥΡΙΖΑ.

Η αποζημίωση, ύψους 260.000 ευρώ, που αξιώνει η Beat είναι λόγω της βλάβης της επιχειρηματικής της δραστηριότητας, καθώς και της δυσφήμισής της, που συνδέεται με τα «ψευδή και δυσφημιστικά» που έχει αναφέρει ο πρόεδρος της ομοσπονδίας ταξί για την εταιρεία.

Ότι, δηλαδή, κάνει φοροδιαφυγή, δεν έχει σαφή νομική υπόσταση, ότι λειτουργεί στην Ελλάδα χωρίς να τηρούνται οι κανόνες της αγοράς ταξί και ότι διατηρεί offshore σε εξωχώριες νήσους, όπου καταλήγουν τα έσοδα της εταιρείας από τη δραστηριότητά της.

Ερώτηση: Αν ισχύουν όλα αυτά που είπε για την Beat ο Θύμιος Λυμπερόπουλος, η εταιρεία φυσικά θα έπρεπε να είχε κλείσει. Ποιος είναι αρμόδιος να την ελέγξει; Ο Χρήστος Σπίρτζης. Αφού η εταιρεία συνεχίζει απρόσκοπτα τη λειτουργία της, σημαίνει ότι προφανώς όλα όσα λέει ο Θύμιος Λυμπερόπουλος δεν ευσταθούν. Συνεπώς, πώς ο αρμόδιος «ελεγκτής» σπεύδει για μάρτυρας υπεράσπισης; Υιοθετεί αυτές τις κατηγορίες; Τότε δεν κάνει καλά τη δουλειά του.

Σημειώνεται, για την ιστορία, ότι, σύμφωνα με την εταιρεία, μέρος του χρηματικού ποσού της αποζημίωσης θα διατεθεί προκειμένου να αγοραστούν οχήματα για άτομα με κινητικά προβλήματα σε συνεργασία με τη μη κερδοσκοπική εταιρεία «Action now» του παραολυμπιονίκη Γρηγόρη Πολυχρονίδη.

Τι κρύβει όμως αυτή η ιστορία; Κρύβει μια κλασική συντεχνιακή αντίδραση στις νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες και μια επίσης πολύ κλασική ιστορία πελατειακής αντίληψης για την πολιτική.

Η λειτουργία της Beat από την αρχή προκάλεσε την αντίδραση των οδηγών ταξί. Η απαίτηση της εταιρείας του κ. Δρανδάκη για υψηλού επιπέδου υπηρεσίες από πλευράς των οδηγών ταξί που συνεργάζονται με την πλατφόρμα χάλασε την «πιάτσα» και μείωσε την κίνηση στις άλλες εταιρείες που είχαν συστήσει συνδικαλιστές. Αύξησε ταυτόχρονα τις απαιτήσεις των πελατών για καθαρά ταξί, σωστό service και ευγενείς οδηγούς. Είδος εν ανεπαρκεία τα προηγούμενα χρόνια. Οι οδηγοί ταξί που συνεργάζονταν με την Beat είδαν τον τζίρο τους να ανεβαίνει, αλλά μετατράπηκαν σε «κόκκινο πανί» για τους συναδέλφους τους.

Τι ακολούθησε; Κατ' αρχάς, μια επίθεση του Χρήστου Σπίρτζη στη συγκεκριμένη εταιρεία, που υιοθέτησε όλα τα επιχειρήματα των συνδικαλιστών. Όλοι θυμούνται τις δηλώσεις Σπίρτζη που κάλεσε τους εκπροσώπους της εταιρείας να προσέλθουν για διάλογο στο υπουργείο και να φέρουν μαζί «το μετοχολόγιο και φορολογικές δηλώσεις των τριών τελευταίων ετών». Ετσι δεν γίνεται πάντα; Ετσι δεν προσέρχονται σε διάλογο με το υπουργείο οι εταιρείες; Προφανώς όχι...

Πρόσθεσε, επίσης, πως «στο μετοχικό κεφάλαιο της Beat συμμετείχαν ή συμμετέχουν υπεράκτιες εταιρείες από τον Παναμά και τις Βρετανικές Παρθένους Νήσους», γεγονός που θεωρεί «πολιτικό θέμα» .

Ο υπουργός, μάλιστα, προσπάθησε να κάνει και νομοθετική ρύθμιση για να περιορίσει ή να σταματήσει τη λειτουργία της εταιρείας, πλην όμως η προσπάθειά του έπεσε στο κενό αφού αντέδρασε η Κομισιόν, αλλά και τα δικαστήρια. Η Beat συνεχίζει κανονικά τη δραστηριότητά της, και μάλιστα προχώρησε και σε νέες προσλήψεις.

Τι κρύβουν οι πρωτοβουλίες του Χρήστου Σπίρτζη; Γιατί υιοθέτησε όλα τα επιχειρήματα του Θύμιου Λυμπερόπουλου; Μα γιατί είδε από νωρίς τα εκλογικά οφέλη από τον προσεταιρισμό των οδηγών ταξί. Ψήφοι είναι αυτές.

Καραμανλική Δεξιά

Ο Θύμιος Λυμπερόπουλος μπορεί μεν να προέρχεται πολιτικά από την «καραμανλική» Κοινωνική Δεξιά και να έπαιξε στο παρελθόν καθοριστικό ρόλο στην εκλογή του Αντώνη Σαμαρά στο αξίωμα του προέδρου της ΝΔ, αλλά στη συνέχεια ήρθε σε σύγκρουση με την πιο φιλελεύθερη πτέρυγα της Νέας Δημοκρατίας, με αποτέλεσμα να διαγραφεί από το κόμμα στις 14 Οκτωβρίου του 2011.

Αμέσως μετά άρχισε μία ιδιαίτερα μαχητική αρθρογραφία στην εφημερίδα «Δημοκρατία», γράφοντας πύρινα άρθρα «κατά του νεοφιλελευθερισμού» και ασκώντας δριμύτατη κριτική στον πρόεδρο της ΝΔ Κυριάκο Μητσοτάκη και σε πολιτικά στελέχη που προέρχονται από την πιο φιλελεύθερη τάση.

Έτσι, ο πρόεδρος του κλάδου των ταξί προσχώρησε σταδιακά στον ΣΥΡΙΖΑ, έκανε την προσέγγισή του στον νυν υπουργό Χρήστο Σπίρτζη και προφανώς στις εκλογές θα επιχειρήσει να στείλει τις ψήφους των ταξιτζήδων στον ΣΥΡΙΖΑ. Ή, καλύτερα, στον Χρήστο Σπίρτζη προσωπικά...

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ