Τα ψυχολογικά κόλπα των εστιατορίων για να παραγγέλνουμε περισσότερο [εικόνες] - iefimerida.gr

Τα ψυχολογικά κόλπα των εστιατορίων για να παραγγέλνουμε περισσότερο [εικόνες]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Στα εστιατόρια εκτός από το μαγειρική, ξέρουν από ψυχολογία και μάλιστα, εφαρμόζουν κόλπα για να ενθαρρύνουν τους πελάτες να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα.

Τα κόλπα αποκάλυψε το αμερικανικό κανάλι του Youtube SciShow Psych, το οποίο υποστηρίζει πως ακόμα και αν τα αναγνωρίσουμε, θα συνεχίσουμε να την «πατάμε».

Ας δούμε τι παίζει

Το κόλπο με τα σύμβολα

Πολλά εστιατόρια αποφεύγουν να βάζουν το σύμβολο του ευρώ δίπλα στην τιμή και προτιμούν να γράφουν απλά ένα νούμερο. Για παράδειγμα γράφοντας 10, αντί για 10 €, ενθαρρύνουν τους πελάτες να ξοδεύουν περισσότερο επειδή η έλλειψη συμβόλου τους κάνει να μην σκέφτονται τι πρόκειται να ξοδέψουν.

Γνωστική ασυμφωνία

Οι πολιτισμικές αναφορές υπαγορεύουν πως ορισμένα ποτά έχουν συγκεκριμένα ποτήρια, όπως η σαμπάνια, το κονιάκ και το κρασί.

Οταν το ποτό σερβιριστεί σε διαφορετικό ποτήρι, τότε πολλοί βιώνουν μια ψυχική δυσφορία, με αποτέλεσμα να κάνει την εμπειρία δυσάρεστη και να μην θέλουν να πληρώσουν παραπάνω για να πιουν. Οποτε ένα σωστό ποτήρι, σημαίνει ευχαρίστηση και περισσότερη κατανάλωση.

Τα ψυχολογικά κόλπα των εστιατορίων για να παραγγέλνουμε περισσότερο [εικόνες] | iefimerida.gr 0

Ποτήρια με καμπύλες

Οι περισσότεροι πίνουν μπύρες σε ποτήρια με καμπύλες και όχι σωλήνες. Αυτό συμβαίνει διότι ο εγκέφαλος τείνει να κρίνει πόση ποσότητα έχουν σε σύγκριση με το πόσο ψηλά είναι το υγρό στο ποτήρι.

Οταν νομίζετε πως είστε στο μισό της μπύρας σας, είστε στην πραγματικότητα παραπάνω από αυτό και εσείς θεωρείτε πως σύντομα θα τελειώσει οπότε συνεχίζετε να πίνετε. Φυσικά, όσο πιο γρήγορα την πιείτε τόσο πιο γρήγορα παραγγέλνετε ακόμη μία.

Ολα είναι εμφάνιση

Φαίνεται προφανές, αλλά το food styling έχει σημασία. Οταν παρουσιάστηκε μια σαλάτα με τα ίδια ακριβώς συστατικά, αλλά η μία ήταν απλά σε ένα πιάτο και η άλλη είχε μια πιο καλλιτεχνική προσέγγιση, οι ερωτηθέντες επέλεξαν τη δεύτερη. Οταν την δοκίμασαν, το 29% απάντησε πως οι δύο σαλάτες είχαν την ίδια γεύση.

Τα ψυχολογικά κόλπα των εστιατορίων για να παραγγέλνουμε περισσότερο [εικόνες] | iefimerida.gr 1

Ολα είναι θέμα σχήματος

Τα σχήματα επηρεάζουν τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τη γεύση, καθώς συνδέουμε τη στρογγυλότητα με τη γλυκύτητα και τις γωνίες με την πίκρα.

Οι άνθρωποι, επίσης, σκέφτονται πως ένα στρογγυλό κομμάτι σοκολάτας είναι πιο γλυκό από ένα τετράγωνο.

Με βάση αυτό, ένα εστιατόριο φτιάχνει στρογγυλό cheesecake και δεν σας προσφέρει ένα τετράγωνο κομμάτι.

Περιγραφές

Πολλά εστιατόρια κάτω από την ονομασία του πιάτου, το περιγράφουν, «μαριναρισμένη για έξι ώρες μοσχαρίσια μπριζόλα, σερβιρισμένη με τηγανιτές πατάτες country style».

Ποιος δεν θα προτιμούσε τη... «μαριναρισμένη για έξι ώρες μοσχαρίσια μπριζόλα, σερβιρισμένη με τηγανιτές πατάτες country style» από τη μπριζόλα με τηγανιτές πατάτες.

Τα ψυχολογικά κόλπα των εστιατορίων για να παραγγέλνουμε περισσότερο [εικόνες] | iefimerida.gr 2

Φωτογραφίες: Pixabay & Shutterstock

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ κόλπα εστιατόρια λογαριασμός
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ