Υπό διωγμό και οι startup εταιρείες: Σπίρτζης και ΣΑΤΑ θέλουν να κλείσει η εφαρμογή Τaxibeat - iefimerida.gr

Υπό διωγμό και οι startup εταιρείες: Σπίρτζης και ΣΑΤΑ θέλουν να κλείσει η εφαρμογή Τaxibeat

Σπίρτζης και συνδικαλιστές σε απόλυτη σύμπνοια
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Παρά το αφήγημα περί προσέλκυσης επενδύσεων, η κυβέρνηση έβαλε στο στόχαστρό της και τις startup εταιρείες καινοτομίας, όπως καταδεικνύει το νομοσχέδιο που προωθεί το υπ. Μεταφορών.

Σε απόλυτη σύμπνοια με το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης θέλει να κλείσει η εφαρμογή Τaxibeat, επίμονο αίτημα των οδηγών ταξί, κίνηση που οδηγεί εκ νέου σε «κλείσιμο» του επαγγέλματος.

Οι διατάξεις του ν/σ Σπίρτζη που παρουσίασαν τα «Νέα», αναμένεται να επηρεάσουν και τη γνωστή εταιρεία Beat (πρώην Taxibeat), η οποία δημιουργήθηκε από Ελληνες, έχει λανσάρει με επιτυχία τη δική της εφαρμογή σε αρκετές χώρες του εξωτερικού και πρόσφατα εξαγοράστηκε από τη γερμανική Daimler έναντι περίπου 40 εκατ. ευρώ.

Το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών ουσιαστικά καταργεί και προηγούμενες διατάξεις που απελευθέρωναν την αγορά ταξί και επέτρεπαν την εκμίσθωση ΙΧ με οδηγό από τουριστικά γραφεία.

«Πρόκειται για ευθεία επίθεση στο μοντέλο που φτιάξαμε, του οποίου την κατάργηση φαίνεται ότι επιδιώκει η εν λόγω νομοθετική πρωτοβουλία. Αγνοούμε ποιο είναι το πρόβλημα που λύνει» σημειώνει ο ιδρυτής της Taxibeat Νίκος Δρανδάκης, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο προσφυγών στην ελληνική Δικαιοσύνη, αλλά και στα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα.

Σπίρτζης: Δραστηριοποιούνται παραβατικά

Ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σπίρτζης υποστήριξε στον ρ/σ Αλφα την επικείμενη νομοθετική ρύθμιση που αφορά αυτοκινητιστές που λειτουργούν με ηλεκτρονικές εφαρμογές.

Οπως υποστήριξε ο Χρ. Σπίρτζης «οι προηγούμενες κυβερνήσεις είχαν φροντίσει να υπάρχουν γκρίζες ζώνες στη νομοθεσία, ώστε κάποιες εταιρείες να δραστηριοποιούνται παραβατικά». Κατηγόρησε δε την αξιωματική αντιπολίτευση, ότι μαζί με ορισμένα μέσα μαζικής ενημέρωσης, στηρίζουν «σαν μία γροθιά», αυτήν την ιδιωτική επιχειρηματικότητα.

ΣΑΤΑ: Οι οδηγοί ταξί δεν είναι πόρνες στο Αμστερνταμ

Την ίδια στιγμή, ο ΣΑΤΑ του Θύμιου Λυμπερόπουλου, προκάλεσε αντιδράσεις με μια ανάρτηση στη σελίδα τους στο Facebook, μέσω της οποίας επιχειρείται να συνδεθεί η αξιολόγηση των οδηγών ταξί με τις πόρνες στις βιτρίνες στην «Κόκκινη Συνοικία» στο Άμστερνταμ.

O ΣΑΤΑ εξέδωσε την οργισμένη αυτή ανάρτηση με αφορμή την επερχόμενη κατάργηση των ηλεκτρονικών πλατφορμών και εφαρμογών που σχεδιάζει το υπουργείο Μεταφορών και την αντίδραση που είχε ο ιδρυτής του taxibeat Νίκος Δανδράκης, μια επίθεση που έχει προκαλέσει πληθώρα σχολίων και συζητήσεων.

Στην ανάρτηση του ο ΣΑΤΑ αναφέρει:

«Ο άνθρωπος που πλούτισε από τον ιδρώτα των ταξιτζήδων, που τους έβαλε σε κοινή θέα για να επιλέγει ο πελάτης, όπως γίνεται με τις πόρνες στις βιτρίνες στα Red Lights στο Άμστερνταμ, θέλει να έχει λόγο στην διαμόρφωση του νομοσχεδίου» αναφέρει χαρακτηριστικά η ανάρτηση, και συμπληρώνει: «Εκπροσωπώντας τι; Μια πολυεθνική που αγόρασε την εταιρία του; Τον εαυτό του; Τους Ελληνες ταξιτζήδες;».

Οι αντιδράσεις ήταν άμεσες από την αντιπολίτευση.

Μανιάτης: Σπίρτζης και συντεχνία, προσβάλλουν 8.000 επαγγελματίες

Ο βουλευτής υπεύθυνος του Τομέα Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Δημοκρατικής Συμπαράταξης και υποψήφιος για την ηγεσία της Κεντροαριστεράς, Γιάννης Μανιάτης δήλωσε ότι «μετά τις επενδύσεις, και στα TAXI υπό διωγμό καινοτομία και ποιότητα υπηρεσιών»

«Ο κ. Χρ. Σπίρτζης σε αγαστή συνεργασία με τους πιο συντεχνιακούς κύκλους του κλάδου, επιχειρούν να μετατρέψουν σε κομματικό στρατό τους δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους οικογενειάρχες, απαξιώνοντας, αντί να αναβαθμίσουν τον κλάδο, σε βάρος των καταναλωτών και της κοινωνίας. Σε βάρος δυστυχώς και των ίδιων των εργαζομένων» επεσήμανε.

Εκανε δε λόγο για «άλλο ένα κραυγαλέο παράδειγμα αρμονικής συνεργασίας μιας οπισθοδρομικής κυβέρνησης, με μια συντεχνιακή ηγεσία» σημειώνοντας ότι «και οι δύο άγονται και φέρονται από το δικό τους μικροπολιτικό συμφέρον και όχι από τη διασφάλιση καλύτερου περιβάλλοντος εργασίας για τα μέλη τους και καλύτερων υπηρεσιών προς τους πολίτες-πελάτες».

Οπως τόνισε ο Γ. Μανιάτης «προσβάλουν 8.000 επαγγελματίες που συνεργάζονται με το Taxi Beat, που παρουσιάζει 8% μηνιαία αύξηση κι έχει εξυπηρετήσει μέχρι σήμερα εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες με εξαιρετικά αποτελέσματα».

«Εξισώνουν όλους όσους επενδύουν στη δουλειά τους, με τον αδιάφορο ακόμη και τον κακό επαγγελματία του κλάδου. Καταργούν την καινοτομία και ακόμη περισσότερο τα οφέλη που προκύπτουν μέσω του ψηφιακού επιχειρείν. Η κυβέρνηση ματαιώνει κάθε ελπίδα ανάπτυξης, που μπορεί να έλθει με τη βοήθεια και συμμετοχή ενός ζωντανού κινήματος start-ups» κατέληξε ο Γ. Μανιάτης.

Ποτάμι: Η κυβέρνηση ψάχνει και πάλι στην πιάτσα των πελατών της

«Πριν λίγες ημέρες οι συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί, μετά την συνάντησή τους με τον πρωθυπουργό και τον υπουργό Μεταφορών, εξέφρασαν την πλήρη ικανοποίηση τους. Σήμερα καταλαβαίνουμε το γιατί», τονίζει το Ποτάμι σε ανακοίνωσή του και συνεχίζει: «Η κυβέρνηση αποφάσισε να επενδύσει πολιτικά στους περισσότερους από 30.000 ιδιοκτήτες ταξί ευελπιστώντας ίσως, όπως παλιότερα με τους φαρμακοποιούς, ότι θα μετατρέψουν τα ταξί σε "προεκλογικά κέντρα". Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, το προσχέδιο νόμου για τα ταξί προβλέπει πως για να παρέχεις μια ηλεκτρονική υπηρεσία εύρεσης ταξί πρέπει απαραίτητα να παρέχεις και μεταφορικό έργο».

«Αυτό σημαίνει ότι οι καινοτόμες εταιρείες θα πρέπει να μετατραπούν σε “ραδιοταξί” για να συνεχίσουν να λειτουργούν. Εταιρείες που προσέλκυσαν διεθνείς επενδύσεις κι έγιναν θετικό παράδειγμα, απαξιώνονται. Το νομοσχέδιο δεν μένει εκεί. Καταργεί και προηγούμενες διατάξεις που απελευθέρωναν την αγορά ταξί και επέτρεπαν την εκμίσθωση από τουριστικά γραφεία ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων. Η κυβέρνηση αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι παρότι δείχνει στα λόγια ότι κάνει στροφή, παραμένει εχθρός της ελεύθερης αγοράς, επιτίθεται στην καινοτομία και αδιαφορεί για την υγιή επιχειρηματικότητα και την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών στους πολίτες» τονίζει παράλληλα η ανακοίνωση, που ολοκληρώνει λέγοντας: Εχει κάνει σημαία της την οπισθοδρόμηση και το ενδιαφέρον της εξαντλείται στα μικροσυμφέροντα των συντεχνιών και στους δυνητικούς κομματικούς πελάτες της. Οι σοβαροί επαγγελματίες ιδιοκτήτες ταξί όσο και η κοινωνία των πολιτών οφείλουν να γυρίσουν την πλάτη τους στα μικροπολιτικά πελατειακά παιχνίδια του γνωστού και μη εξαιρετέου κ.Σπίρτζη και των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ».

Χ. Θεοχάρης: Υπό διωγμό και οι startup εταιρίες

«Η κυβέρνηση δεν αρκείται μόνο στον διωγμό των επενδύσεων, αλλά φαίνεται ότι έχει αποφασίσει να πλήξει και τον χώρο των startups και της καινοτομίας» τόνισε ο βουλευτής Χ. Θεοχάρης.

Πρόσθεσε δε ότι «τα δημοσιεύματα στον Τύπο για το σχεδιαζόμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου Μεταφορών δείχνουν ότι θυσιάζει αβίαστα την καινοτομία στο βωμό της μικροπολιτικής και της συλλογής ψήφων από όπου αυτό είναι δυνατό».

Οπως τονίζει ο κ. Θεοχάρης «η κυβέρνηση δεν αρκείται στην εκποίηση κρατικών περιουσιακών στοιχείων σε τιμές ανέκδοτο, δεν αρκείται στο διωγμό ώριμων επενδύσεων, δεν αρκείται στο να θέτει εμπόδια σε νέα επενδυτικά σχέδια, αλλά πλέον βάλλει ευθέως ενάντια νέων πετυχημένων ελληνικών επιχειρήσεων» για να καταλήξει: «Όσο και να προσπαθεί ο Πρωθυπουργός να πείσει πως ενδιαφέρεται για την προσέλκυση επενδύσεων, οι πελατειακές και συντεχνιακές λογικές της κυβέρνησής του εμφανίζονται σε κάθε βήμα της ελληνικής κοινωνίας καταστρέφοντας υπάρχουσες θέσεις εργασίας και θέτοντας εν αμφιβόλω την όποια ανάκαμψη της απασχόλησης».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ Taxibeat start up Χρήστος Σπιρτζής ΣΑΤΑ ταξί
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ