Ραγκούσης: «Πέρασαν οι εποχές, Βάσω, που οι υπουργοί έκαναν ρουσφέτια!» - iefimerida.gr

Ραγκούσης: «Πέρασαν οι εποχές, Βάσω, που οι υπουργοί έκαναν ρουσφέτια!»

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Την πλήρη απελευθέρωση του ανοίγματος και των φορτηγών μαζί με τα ταξί προανήγγειλε η κυβέρνηση στο πλαίσιο του πυρετού μεταρρυθμίσεων που την έχει καταλάβει. Με την Βουλή αποκλεισμένη από τους ιδιοκτήτες ταξί, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κ. Γιάννης Ραγκούσης ενημέρωσε χθες το αρμόδιο ΚΤΕ του ΠΑΣΟΚ για τις προθέσεις του.

«Σας ενημερώνω ότι σ αυτό το νομοσχέδιο θα υπάρχουν εκτός από τα Ταξί και διατάξεις που αφορούν στα φορτηγά. Το άνοιγμα θα είναι πλήρες, ολοκληρωμένο, άμεσο και με κανόνες που δεν θα επιτρέπουν τη δημιουργία καρτέλ» τόνισε ο κ. Ραγκούσης ο οποίος χρησιμοποιώντας αυστηρούς τόνους προειδοποίησε πως «δεν υπάρχει περιθώριο να κάνουμε άλλες εξαιρέσεις, η Ελλάδα των εξαιρέσεων μας έφερε ως εδώ». Προειδοποίησε ότι «όποιος δώσει αφορμή, πρόσχημα,» στις δυνάμεις που ποντάρουν στη χρεοκοπία της χώρας «αναλαμβάνει ιστορικές, όχι μόνο πολιτικές ευθύνες» και σημείωσε σε δραματικούς τόνους: «Είναι σαφές ότι η χώρα βρίσκεται σε οριακό σημείο. Δεν μας επιτρέπεται να τους κάνουμε το χατίρι».

Υπενθύμισε ότι τα τελευταία 24ωρα, «πιστοποιείται μια πολύ σημαντική μεταβολή» και κάλεσε τους βουλευτές να αντιληφθούν «ότι η κατάσταση έχει αλλάξει και πλέον διεθνώς υπάρχει μηδενική ανοχή, όπως μηδενικά είναι και τα περιθώρια που έχει η χώρα μας, η κυβέρνηση, να μην αντιδράσει άμεσα». Προειδοποίησε ότι «είναι η ώρα μηδέν για την πατρίδα» και επιτέθηκε για μια ακόμη φορά σε παλαιοκομματικού τύπου πρακτικές. «Η Ελλάδα που άλλα λέει, άλλα εννοεί και άλλα κάνει στο τέλος - πάγια πρακτική της σκοτεινής πλευράς της μεταπολίτευσης - δεν έχει καμία ανοχή από κανένα, ούτε από τους εταίρους ούτε από τους πολίτες. Δε μιλάμε πια για κρισιμότητα ούτε της περιόδου, ούτε της εποχής. Πλέον μιλάμε για κρίσιμες στιγμές» είπε με έμφαση ο κ. Ραγκούσης.

Ο υπουργός εξήγησε τη στάση του λέγοντας πως «ειδικά μετά τα προχθεσινά μέτρα, την ώρα που λαμβάνουμε τόσο δύσκολα μέτρα για τον ελληνικό λαό, θα ήταν τουλάχιστον ανήθικο και άδικο η κυβέρνηση να συναλλάσσεται με συντεχνίες προκειμένου να διατηρήσουν άδικα προνόμια». Και σημείωσε απευθυνόμενος στους βουλευτές: «Δε νομίζω ότι αντέχει κανείς να βγει και να πει στους Έλληνες ότι θα κάνουμε χάρη σε μια συντεχνία τη στιγμή που ζητάμε από όλους να δώσουν από αυτά που δεν περισσεύουν». Παραδέχθηκε ότι υπάρξαν καθυστερήσεις αλλά «δεν είναι ώρα για κριτική», αλλά είναι η ώρα «να κάνουμε πράξη τις μεταρρυθμίσεις, όπως το χτύπημα της μαύρης αγοράς αδειών». Υποστήριξε ότι μόνο την τελευταία 10ετία έχουν αλλάξει χέρια 35.000 άδειες και υπολογίζεται ότι έχουν πραγματοποιηθεί αφορολόγητες συναλλαγές 5 δις ευρώ.

Υπενθύμισε ότι το άνοιγμα του επαγγέλματος των ταξί αλλά και όλων των κλειστών επαγγελμάτων, αποτελεί ομόφωνη απόφαση του υπουργικού συμβουλίου. Υποσχέθηκε ότι θα ενσωματώσει βελτιωτικές προτάσεις στο προσχέδιο νόμου, αλλά προειδοποίησε ότι οι βελτιώσεις, αυτές «δεν μπορούν να κινούνται αντίθετα από την κατεύθυνση του σχεδίου νόμου που ομόφωνα έχει εγκρίνει το Υ/Σ ούτε από το Ν.3919 που έχουμε ήδη ψηφίσει, δηλαδή την πραγματική απελευθέρωση του επαγγέλματος». Ο κ. Ραγκούσης κατέληξε καλώντας τους βουλευτές να μην δημιουργήσουν πρόβλημα με την ψήφο τους. «Πλέον η παραμικρή ολιγωρία ή παλινωδία από πλευράς της χώρας, της κυβέρνησης, είναι ικανή να δημιουργήσει χάος όπως το «πέταγμα μιας πεταλούδας» σύμφωνα με τη γνωστή θεωρία. Εξέλιξη που είναι ικανή να οδηγήσει τη χώρα σε συνθήκες οικονομικού και κοινωνικού χάους, εν γνώσει μας, δεν είναι δυνατό να προκαλέσουμε» είπε χαρακτηριστικά και παρουσίασε τα βασικά σημεία του προσχεδίου νόμου που ενέκρινε ομόφωνα το υπουργικό συμβούλιο. Ο Γ. Ραγκούσης μάλιστα τόνισε προς τους βουλευτές ότι σέβεται απολύτως το δικαίωμα βουλευτών στη διαφωνία και πως δεν πρόκειται να ζητήσει από τον Πρωθυπουργό να θέσει θέμα κομματικής πειθαρχίας κατά την ψήφιση του. Ωστόσο διευκρίνισε ότι δεν υπάρχει περιθώριο για την κυβέρνηση να μην περάσει το άνοιγμα του επαγγέλματος.

Αρκετοί βουλευτές ήταν υποστηρικτικοί ζητώντας να ανοίξουν ταυτόχρονα και σε ένα ν/σ τα κλειστά επαγγέλματα. Αρκετοί επίσης άσκησαν κριτική στο ν/σ Ραγκούση λέγοντας "ναι στην απελευθέρωση όχι στην έξοντωση" ζητώντας να μπει ένα σύνθετο επιστημονικό κριτήριο (πληθυσμιακό, περιβαλλοντικό κ.α.) ώστε να μπορούν να μεταβιβάσουν τις άδειες στα παιδιά τους. Η κυρία Βάσω Παπανδρέου εξαπέλυσε και πάλι επίθεση κατά του υπουργού Υποδομών. "Δεν κανείς διάλογο με τους ταξιτζήδες και δεν μπορούμε να έρθουμε στη Βουλή" είπε χαρακτηριστικά προσθέτοντας: "Δεν είναι κατάσταση να είμαστε πολιορκημενοι. Να μπουν πληθυσμιακά κριτήρια . Η άδεια ή θα μεταβιβάζεται σε όλα τα επάγγελματα ή σε κανένα".

«Βρες κάτι να πεις εναντίον του Λυμπερόπουλου που απειλεί τη ζωή μας» απάντησε ο κ. Ραγκούσης. Διευκρίνισε ότι οι άδειες θα δίνονται με αντικειμενικά κριτήρια. Η κυρία Παπανδρέου με έντονο ύφος ρώτησε να μάθει αν ο υπουργός θα έχει την αρμοδιότητα να δίνει τις άδειες για να απαντήσει αιχμηρά ο Γ. Ραγκούσης: «Πέρασαν οι εποχές, Βάσω, που οι υπουργοί έκαναν ρουσφέτια!». Ο υπουργός Υποδομών εξαπέλυσε επίσης επίθεση κατά της κυρίας Τόνιας Αντωνίου εγκαλώντας την γιατί όταν πήγε στο συνέδριο των ταξιτζήδων, δεν καταδίκασε τα έκτροπα που έκαναν το καλοκαίρι. Ενώ εξέφρασε την έκπληξη του για τη θέση της κυρίας Ατνωνίου η οποία δεν συμφωνεί να έχει το κράτος τις άδειες των ταξί! Η κυρία Μιλένα Αποστολάκη τόνισε πως η τρόικα «δεν παρακολουθεί την ΚΟ του ΠΑΣΟΚ, αλλά «την κυβέρνηση που δεν έχει συνέχεια και συνέπεια στην πολιτική της". Ο κ. Ανδρ. Μακρυπίδης παραδέχθηκε ότι μιλούν όλοι υπό την πίεση των ιδιοκτητών ταξί.

Ο κ. Νίκος Σαλαγιάννης έθεσε θέμα πληθυσμιακών και επιστημονικών κριτηρίων για το άνοιγμα των ταξί. Ο κ. Νάσος Αλευράς σημείωσε ότι «θα μπορούσε να συνεδριάσει το ΚτΕ χωρίς ταξί και αγανακτισμένους, αν προεκλογικά λέγαμε την αλήθεια». Ενώ ο κ. Δ. Κουσελάς διερωτήθηκε "υπέρ ποίου γίνεται η απελευθέρωση: Υπέρ των ανέργων και των νέων ή υπέρ των εταιρειών;"

Από την άλλη ο κ. Σπύρος Βούγιας ήταν υποστηρικτικός λέγοντας πως το ν/σ αναβαθμίζει τη λειτουργία των ταξί και τις υπηρεσίες στον πολίτη. Ο κ. Θαν. Οικονόμου έθεσε το ερώτημα: «Είμαστε με τις αλλαγές ή είμαστε εκπρόσωποι του Λυμπερόπουλου και υποκύπτουμε στους εκβιασμούς τους όπως ορισμένοι εδώ μέσα που μέσα από <τεχνικές απόψεις> υπηρετούν τον Λυμπερόπουλο». Ο κ. Σ. Κεδίκογλου τόνισε πως «χρειαζόμαστε ρήξεις και μεγάλες ανατροπές χωρίς καθυστερήσεις». O κ. Γ. Ντόλιος τόνισε πως «δεν μπορούμε γενικά αλλά και ειδικά σήμερα να στείλουμε μήνυμα μη απελευθέρωσης, μη μεταρρύθμισης». Η Ελπίδα Τσουρή είπε πως το ν/σ είναι στη σωστή κατεύθυνση και συγκροτημένο. «Δείχνει προς τα που θέλουμε να πάει η ανάπτυξη της χώρας» είπε.

Ο Αργύρης Λαφαζάνης αντέτεινε στο επιχείρημα για τα πληθυσμιακά κριτήρια διερωτώμενος: «Ποια είναι η φέρουσα ικανότητα μιας πόλης σε κρεοπωλεία, μανάβικα; Αυτά τα λύνει η πιάτσα!». Η Σούλα Μερεντίτη διερωτήθηκε «ποιός έδωσε το δικαίωμα σε όποιον Λυμπερόπουλο να μας απειλεί για το αν θα ψηφίσουμε και πως;».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ