Γκραν Πρι Μονακό 1984: H πρώτη φορά που ο Senna έδειξε την κλάση του - iefimerida.gr

Γκραν Πρι Μονακό 1984: H πρώτη φορά που ο Senna έδειξε την κλάση του

Γκραν Πρι Μονακό 1984: H πρώτη φορά που ο Senna έδειξε την κλάση του
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Ο Nico Rosberg είναι ο νικητής του φετινού Γκραν Πρι του Μονακό που είναι πια ιστορία, όμως ο πατέρας του Keke Rosberg μετείχε σε ένα άλλο GP στο Πριγκιπάτο, στις 3 Ιουνίου του 1984, που έχει μείνει στην ιστορία.

Ένα Γκραν Πρι που διεξαγόταν υπό καταρρακτώδη βροχή, που ήταν αμφίβολο αν θα τελείωνε και στο 15ο περίπου λεπτό των μεταδόσεων του ανά τον κόσμο ακούστηκε για πρώτη φορά το όνομα του ανθρώπου που στην πορεία θα γινόταν μύθος, του Ayrton Senna.

Ήταν η πρώτη σαιζόν του μεγάλου βραζιλιάνου στη Φόρμουλα 1, με την ομάδα της Toleman Hart και στο Μονακό, παρά το υποδεέστερο μονοθέσιό του, είχε κατορθώσει να ανέβει από την 13η θέση στη 6η και να απειλεί τον Keke Rosberg. Στην εξέλιξη του αγώνα ένας άλλος βραζιλιάνος, ο έμπειρος Nelson Piquet εγκαταλείπει, κάτι που κάνει και ο επίσης νεαρός Nigel Mansell, την ίδια στιγμή που ο πρωτάρης Senna κάνει εκπληκτική κούρσα: προσπερνά το Rosberg, κάνει το ίδιο με τον πολύπειρο Rene Arnoux, ενώ λίγο πριν την περίφημη στροφή Sainte-Devote αφήνει πίσω του το Niki Lauda και πλασάρεται δεύτερος. Πίσω από τον Alain Prost, που προηγείται με σημαντική διαφορά.

Σε λίγο, στον 23ο γύρο, ο οδηγός με το κίτρινο κράνος γράφει τον πρώτο ταχύτερο γύρο της καριέρας του: 1:54.674, με μέση ταχύτητα 103,974 χλμ./ ώρα και συνεχίζει, μειώνοντας κάθε γύρο τη διαφορά του από το γάλλο, που εξελίχθηκε σε άσπονδο φίλο του, κατά 3,5 δευτερόλεπτα. Κι αυτό γιατί άλλαζε πιο γρήγορα ταχύτητες, φρέναρε πιο αργά και επιτάχυνε πιο νωρίς.

Η απόστασή τους έχει μειωθεί στα 18 δεύτερα, ο Alain Prost οδηγούσε όλο και πιο αργά και πίεζε με όλους τους τρόπους τους υπεύθυνους να διακόψουν τον αγώνα. Κάτι που τελικά έγινε στον 31ο γύρο, βρίσκοντας το Senna 2ο. To Senna που ανέβηκε στη 2η θέση από τη 13η, κάτι μοναδικό για το Μονακό. Πόσο μάλλον με ένα αυτοκίνητο κινητό εμπόδιο, και υπό βροχή.

Η ικανότητά του μεγάλου βραζιλιάνου να οδηγεί ταχύτερα από όλους στο βρεγμένο αποδείχθηκε λοιπόν για πρώτη φορά σε αυτό το Γκραν Πρι του Μονακό, το 1984, ενώ, έτσι για την ιστορία, αν ο αγώνας συνεχιζόταν ο Ayrton Senna μάλλον δεν θα έβλεπε την καρό σημαία του τερματισμού, μιας και η ανάρτηση ενός από τους τροχούς της Toleman του είχε στραπατσαριστεί αρκετά κατά την καταδίωξη του Rosberg και δεν θα άντεχε για πολύ. Της Toleman, που έγραψε μαζί με το διάσημο οδηγό της ιστορία στο συγκεκριμένο Γκραν Πρι και τώρα πωλείται από την βρετανική εταιρεία momentoexclusives για λογαριασμό άγνωστου συλλέκτη.

Γκραν Πρι Μονακό 1984: H πρώτη φορά που ο Senna έδειξε την κλάση του | iefimerida.gr 0
Γκραν Πρι Μονακό 1984: H πρώτη φορά που ο Senna έδειξε την κλάση του | iefimerida.gr 1
Γκραν Πρι Μονακό 1984: H πρώτη φορά που ο Senna έδειξε την κλάση του | iefimerida.gr 2
Γκραν Πρι Μονακό 1984: H πρώτη φορά που ο Senna έδειξε την κλάση του | iefimerida.gr 3

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ