Σε λάθη των πιλότων αποδίδει έκθεση ερευνητών την αιτία για τη συντριβή του Boeing 737 της Jeju Air, στο αεροδρόμιο Muan της Νότιας Κορέας.
Το αεροσκάφος, που εκτελούσε πτήση από την Μπανγκόκ, χτύπησε σμήνος από πάπιες λίγο πριν την προσγείωση, με αποτέλεσμα να καταστραφεί ένας από τους κινητήρες του. Ωστόσο, σύμφωνα με τους ερευνητές, οι πιλότοι, έσβησαν τον λάθος κινητήρα, αυτόν δηλαδή που λειτουργούσε κανονικά. «Ένας πιλότος μπορεί να έσβησε κατά λάθος τον κινητήρα», ανέφεραν χαρακτηριστικά.
Έτσι, το Boeing συνέχισε την καθοδική του πορεία με υπερβολική ταχύτητα και με τους τροχούς προσγείωσης ακόμη ανασυρμένους, βγήκε εκτός διαδρόμου, προσέκρουσε σε ανάχωμα και τυλίχθηκε στις φλόγες. Από τους 181 επιβαίνοντες, μόνο δύο μέλη πληρώματος επέζησαν.
Νότια Κορέα: Η έκθεση εξόργισε τις οικογένειες των θυμάτων
Η παρουσίαση των ευρημάτων προκάλεσε οργή στους συγγενείς των θυμάτων, που κατηγόρησαν τις Αρχές ότι στοχοποιούν αποκλειστικά τους πιλότους. Επικεφαλής των οικογενειών χαρακτήρισε την έκθεση «μη πειστική» και επισήμανε ότι ο τρόπος με τον οποίο οι αξιωματούχοι χειρίζονται τα ευρήματα θα μπορούσε να επηρεάσει και τις αποζημιώσεις. «Όταν οι ερευνητές παίρνουν θέση, αυτή θα πρέπει να συνοδεύεται από έγγραφα που υποστηρίζουν τη θέση τους και πείθουν την οικογένεια που πενθεί ότι τα συμπεράσματά της είναι αναπόφευκτα», είπε. «Μας δόθηκαν μόνο τα συμπεράσματά τους».
Επιμένουν οι ερευνητές για τα λάθη των πιλότων -Τι εξηγούν ότι συνέβη
Παρά τις αντιδράσεις, οι ερευνητές επέμειναν στο συμπέρασμά τους ότι δεν υπήρχε μηχανικό σφάλμα με το αεροσκάφος, αλλά ότι μια σειρά από λάθη στο πιλοτήριο οδήγησε στη χειρότερη αεροπορική τραγωδία της Νότιας Κορέας εδώ και δεκαετίες. «Ο πιλότος έπρεπε να σβήσει τον δεξιό κινητήρα, ο οποίος είχε υποστεί σοβαρή ζημιά από τη σύγκρουση με τα πουλιά, αλλά έσβησε τον αριστερό κινητήρα, που λειτουργούσε, με αποτέλεσμα να σταματήσουν το μαύρο κουτί και η παροχή ρεύματος», δήλωσε ένας αξιωματούχος στο τηλεοπτικό δίκτυο MBN της Νότιας Κορέας.
Σημειώνεται ότι μυστήριο καλύπτει τις τελευταίες στιγμές της πτήσεις καθώς η παροχή ρεύματος στους καταγραφείς δεδομένων πτήσης και ήχου του αεροσκάφους διακόπηκε για τέσσερα λεπτά πριν από τη συντριβή, κάτι που εμπόδισε σοβαρά την έρευνα. Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι πιλότοι παραβίασαν το πρωτόκολλο ασφαλείας μετά τη σύγκρουση με τα πουλιά παίρνοντας απότομα ύψος και πραγματοποιώντας μια επικίνδυνη στροφή πριν επιχειρήσουν μια ανορθόδοξη προσγείωση - στον ίδιο διάδρομο αλλά από την αντίθετη κατεύθυνση.
Πηγή: Daily Mail