Σε νέα φάση έντασης εισέρχονται οι σχέσεις Ιράν και ΗΠΑ, καθώς η Τεχεράνη αποφάσισε να διακόψει την ανταλλαγή μηνυμάτων με την Ουάσινγκτον μέσω διαμεσολαβητών.
Όπως μεταδίδεται, η απόφαση ελήφθη ως αντίδραση στις ισραηλινές επιθέσεις στον Λίβανο, οι οποίες έχουν προκαλέσει νέα ένταση στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής.
Σύμφωνα με το ιρανικό πρακτορείο Tasnim, η διαπραγματευτική ομάδα του Ιράν «παγώνει» κάθε επικοινωνία έως ότου ικανοποιηθούν συγκεκριμένοι όροι. Μεταξύ αυτών, βασική προϋπόθεση τίθεται η πλήρης παύση των ισραηλινών στρατιωτικών επιχειρήσεων τόσο στον Λίβανο, όσο και στη Γάζα.
Παράλληλα, η Τεχεράνη στέλνει σαφές μήνυμα κλιμάκωσης, με αναφορές ότι το Ιράν και οι σύμμαχοί του εξετάζουν το ενδεχόμενο πλήρους αποκλεισμού των Στενών του Ορμούζ καθώς και του στενού Μπαμπ ελ – Μαντέμπ.
Άλμα στις τιμές του πετρελαίου μετά τη διακοπή των επαφών Ιράν - ΗΠΑ
Η πληροφορία για την απόφαση του Ιράν να διακόψει τις διαπραγματεύσεις με τις ΗΠΑ εκτόξευσαν τις τιμές του πετρελαίου που είχαν ήδη αυξηθεί λόγω της έντασης του σαββατοκύριακου ανάμεσα στην Τεχεράνη και την Ουάσινγκτον.
Στις 16.05, η τιμή του Brent, παραδόσεως Αυγούστου, αυξήθηκε κατά 6,60% στα 97,13 δολάρια/βαρέλι.
Ταυτόχρονα, το αμερικανικό West Texas, παραδόσεως Ιουλίου, αυξανόταν κατά 7,62% στα 94,02 δολάρια.