Ινδία: Τα τρομακτικά τελευταία δευτερόλεπτα της πτήσης -«Ξύρισε» δέντρα, χτύπησε σε κτίριο και κόπηκε στη μέση [εικόνα] - iefimerida.gr

Ινδία: Τα τρομακτικά τελευταία δευτερόλεπτα της πτήσης -«Ξύρισε» δέντρα, χτύπησε σε κτίριο και κόπηκε στη μέση [εικόνα]

Ινδία
Το αεροπλάνο που συνετρίβη στην Ινδία © AP Photo/Rafiq Maqbool
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ:
ΕΛΕΝΗ ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ

Συγκλονισμένη είναι η παγκόσμια κοινή γνώμη μετά τη συντριβή του Boeing 787-8 Dreamliner της Air India λίγα δευτερόλεπτα μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο του Αχμενταμπάντ στην Ινδία.

Το αεροσκάφος, που μετέφερε 242 επιβαίνοντες, συνετρίβη λιγότερο από ένα λεπτό από την απογείωσή του σε κατοικημένη περιοχή, με συνέπεια να χάσουν τη ζωή τους 241 από τους 242 επιβαίνοντες καθώς και άτομα σε ξενώνα γιατρών πάνω στον οποίο προσέκρουσε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ινδία: Το χρονικό της αεροπορικής τραγωδίας

Οι Αρχές εξακολουθούν να διερευνούν πώς ακριβώς συνέβη η τραγωδία. Αυτό που είναι γνωστό μέχρι στιγμής είναι ότι όλα ξεκίνησαν λίγα δευτερόλεπτα μετά την απογείωση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία:

  • Στις 13:30 τοπική ώρα το αεροσκάφος ήταν ακινητοποιημένο στον διάδρομο μήκους 11.500 ποδιών του αεροδρομίου Αχμενταμπάντ.
  • Περίπου ένα λεπτό αργότερα, το αεροπλάνο άρχισε να τροχοδρομεί, στρίβοντας στον διάδρομο με ταχύτητα πέντε κόμβων (5,7 μίλια/ώρα).
  • Το αεροσκάφος, με εμβέλεια περίπου 13.525 χιλιόμετρα και μέγιστο βάρος απογείωσης 228.000 κιλά, άρχισε να επιταχύνει, φτάνοντας ταχύτητα περίπου 18,5 χλμ./ώρα μέσα σε τρία λεπτά πριν από την απογείωση.
  • Στη 1:38 μ.μ. τοπική ώρα, το αεροσκάφος ανέβηκε ξαφνικά σε ύψος 133 μέτρων από το έδαφος και καταγράφηκε να ταξιδεύει με ταχύτητα περίπου 322 χιλιόμετρα την ώρα.

Ειδικοί επισημαίνουν ότι το συγκεκριμένο ύψος είναι σημαντικά κάτω από τα συνήθη πρότυπα για την απογείωση εμπορικών πτήσεων.

Σύμφωνα με τον αντισυνταγματάρχη John R. Davidson, απόστρατο πιλότο της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, αυτό υποδηλώνει είτε πολύ καθυστερημένη απογείωση είτε απώλεια στήριξης λίγο μετά την απογείωση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, το αεροσκάφος ξεκίνησε καθοδική πορεία με ρυθμό περίπου 145 μέτρων ανά λεπτό. Τελικά, συνετρίβη μόλις ένα μίλι από το τέλος του διαδρόμου, πέφτοντας πάνω σε κτίριο που στεγάζει φοιτητές ιατρικής και νέους γιατρούς.

Το αεροσκάφος διαλύθηκε στα δύο καθώς χτύπησε ένα κτίριο, ενώ το μπροστινό του μέρος συνέχισε να ολισθαίνει σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή πριν κάνει την εμφάνισή της μία τεράστια πύρινη σφαίρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ινδία
Η πορεία που ακολούθησε το αεροπλάνο κατά τη συντριβή / Φωτογραφία: Daily Mail

Πριν από τη συντριβή, ο πολύ έμπειρος πιλότος του αεροπλάνου εξέπεμψε σήμα κινδύνου χωρίς αποτέλεσμα.

«Mayday! Δεν υπάρχει ώθηση, χάνουμε ισχύ, δεν μπορούμε να πάρουμε ύψος» προειδοποίησε ο πιλότος, σύμφωνα με την Telegraph.

Βίντεο: Η στιγμή της συντριβής

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε πλάνα καταγράφηκε η στιγμή της συντριβής. Σε κάποια από αυτά η μύτη του αεροσκάφους φαινόταν να ανυψώνεται, γεγονός που ίσως υποδηλώνει ότι ο πιλότος προσπαθούσε απεγνωσμένα να σηκώσει το αεροπλάνο.

Τι εικάζουν οι ειδικοί

Οι ειδικοί, μέχρι στιγμής, έχουν κάνει μόνο εικασίες για τον λόγο της αεροπορικής τραγωδίας. Θεωρούν ότι μπορεί να παρουσιάστηκαν προβλήματα ώσης ή απόδοσης των κινητήρων, να ήταν υπερβολικό το βάρος του αεροσκάφους, να έγιναν λανθασμένες ρυθμίσεις ή να υπήρξε ακόμα και κάποια τεχνική βλάβη που επηρέασε την ικανότητα του αεροσκάφους να ανακτήσει ύψος.

Κάποιοι εικάζουν ότι το αεροπλάνο θα μπορούσε να έχει συγκρουστεί με πουλιά και έτσι να έχασαν ισχύ και οι δύο κινητήρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε φόρουμ πιλότων, ειδικοί του χώρου ανέφεραν ότι φαίνεται πως λίγο πριν από τη συντριβή είχε ενεργοποιηθεί η Ram Air Turbine (RAT) του αεροσκάφους, μία τουρμπίνα έκτακτης ανάγκης που ενεργοποιείται όταν χαθεί ισχύς από τους κινητήρες.

Ο καθηγητής Paul Williams του Πανεπιστημίου Reading απέκλεισε τα καιρικά φαινόμενα ως αιτία, αφού οι συνθήκες τη στιγμή της απογείωσης ήταν ιδανικές.

Τέλος, ο καθηγητής John McDermid του Πανεπιστημίου York εξέφρασε την έκπληξή του για το γεγονός ότι το δυστύχημα συνέβη πριν ακόμα το αεροσκάφος φτάσει σε ύψος 200 μέτρων. Όπως σημείωσε, οι πιλότοι μπορούν να διακόψουν την απογείωση ακόμη και σε προχωρημένο στάδιο της τροχοδρόμησης.

Φαίνεται ότι το πρόβλημα προέκυψε αιφνίδια στο τελικό τμήμα της διαδικασίας απογείωσης ή αμέσως μετά, και ήταν αρκετά σοβαρό ώστε να είναι μη διαχειρίσιμο, ακόμα και με τα πολλαπλά εφεδρικά συστήματα και το γεγονός ότι τα αεροσκάφη είναι σχεδιασμένα να μπορούν να συνεχίσουν την άνοδο ακόμη και με έναν μόνο κινητήρα, ανέφερε ο καθηγητής John McDermid.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ