Μείωση των εκπομπών ρύπων: Νέοι στόχοι για αυτοκίνητα και φορτηγά σην ΕΕ - iefimerida.gr

Μείωση των εκπομπών ρύπων: Νέοι στόχοι για αυτοκίνητα και φορτηγά σην ΕΕ

Νέοι στόχοι για αυτοκίνητα και φορτηγά σην ΕΕ
Νέοι στόχοι για αυτοκίνητα και φορτηγά σην ΕΕ/ Φωτογραφία: Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Οι ευρωβουλευτές της επιτροπής Περιβάλλοντος τάσσονται υπέρ μιας πορείας προς μια οδική κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές το 2035 για τα αυτοκίνητα και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.

Σε μια προσπάθεια να επιτύχει τους φιλόδοξους στόχους της για το κλίμα, η ΕΕ αναθεωρεί τη νομοθεσία σε τομείς που έχουν άμεσο αντίκτυπο στο πλαίσιο του πακέτου Fit for 55. Αυτό περιλαμβάνει τις μεταφορές, τον μόνο τομέα στον οποίο οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου παραμένουν υψηλότερες από το 1990, έχοντας αυξηθεί περισσότερο από 25%.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Επιτροπή Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας των Τροφίμων (ENVI) ενέκρινε την Τετάρτη, με 46 ψήφους υπέρ, 40 κατά και δύο αποχές, τη θέση της σχετικά με τους προτεινόμενους κανόνες για την αναθεώρηση των προτύπων απόδοσης εκπομπών CO2 για νέα αυτοκίνητα και φορτηγά.

Οι μεταφορές αντιπροσωπεύουν το ένα πέμπτο των συνολικών εκπομπών της ΕΕ

Οι οδικές μεταφορές αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο ποσοστό των εκπομπών από τις μεταφορές και το 2021 ήταν υπεύθυνες για το 72% όλων των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου στις εγχώριες και διεθνείς μεταφορές της ΕΕ.

Γιατί αυτοκίνητα και φορτηγά;

Τα επιβατικά αυτοκίνητα και τα φορτηγά (ελαφρά επαγγελματικά οχήματα) παράγουν περίπου το 15% των συνολικών εκπομπών CO2 της ΕΕ Η αυστηροποίηση των προτύπων εκπομπών των αυτοκινήτων θα βοηθήσει στην επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ για το 2030.

Νέοι στόχοι- Οι φιλοδοξίες των ευρωβουλευτών για το κλίμα

Τον Ιούλιο του 2021, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε τη μείωση του ορίου εκπομπών από αυτοκίνητα και φορτηγά κατά ένα επιπλέον 15% από το 2025· Ακολουθεί μείωση κατά 55% για τα αυτοκίνητα και 50% για τα φορτηγά έως το 2030 και για μηδενικές εκπομπές έως το 2035.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι στόχοι εκφράζονται σε ποσοστά επειδή το όριο των 95 g/km θα πρέπει να υπολογιστεί εκ νέου σύμφωνα με τη νέα πιο αυστηρή δοκιμή εκπομπών που αντικατοπτρίζει καλύτερα τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Η επιτροπή περιβάλλοντος του Κοινοβουλίου υποστήριξε τον στόχο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για δρόμους μηδενικών εκπομπών έως το 2035 σε μια έκθεση που εγκρίθηκε στις 11 Μαΐου. Η επιτροπή λέει ότι η Κομισιόν θα πρέπει να υποβάλει έκθεση σχετικά με την πρόοδο προς τις μηδενικές οδικές εκπομπές και τον αντίκτυπό της στους καταναλωτές και την απασχόληση έως το τέλος του 2025.

Οι ευρωβουλευτές θέλουν επίσης η Κομισιόν να αναπτύξει μια μεθοδολογία για την αξιολόγηση του πλήρους κύκλου ζωής των εκπομπών CO2 από αυτοκίνητα και φορτηγά, συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων και της ενέργειας που καταναλώνεται, έως το 2023.

Η έκθεση της επιτροπής αναμένεται να εγκριθεί κατά τη διάρκεια της ολομέλειας του Ιουνίου στο Στρασβούργο, η οποία θα επιτρέψει στους ευρωβουλευτές να ξεκινήσουν τις διαπραγματεύσεις με τις κυβερνήσεις της ΕΕ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ