Τουριστικοί πράκτορες «μαϊμού»: Εταζαν «φθηνά» ταξίδια πολυτελείας, έπαιρναν τα χρήματα και εξαφανίζονταν -Πώς δρούσαν - iefimerida.gr

Τουριστικοί πράκτορες «μαϊμού»: Εταζαν «φθηνά» ταξίδια πολυτελείας, έπαιρναν τα χρήματα και εξαφανίζονταν -Πώς δρούσαν

Athens International Airport
Credits: Eurokinissi
ΕΙΡΗΝΗ ΧΑΤΖΟΓΛΟΥ

Δεν έχουν τέλος οι καταγγελίες και οι μηνύσεις για το κύκλωμα των «μαϊμού» ταξιδιωτικών πρακτόρων που κατάφερε να αποσπάσει κέρδη εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ από τα θύματα του, τάζοντας χλιδάτα ταξίδια σε εξαιρετικά προνομιακές τιμές.

Η δράση του κυκλώματος, «εγκέφαλος» του οποίου φαίνεται να ήταν ένα ζευγάρι από τον Πειραιά, εντοπίζεται με βάση τα μέχρι στιγμής στοιχεία τουλάχιστον σε όλο το λεκανοπέδιο της Αττικής. Ενώ, η λεία των επιτήδειων, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, ξεπερνά τα 200.000 ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τελευταία καταγγελία αφορά ξενοδοχειακό όμιλο της Θεσσαλονίκης, τον οποίο το κύκλωμα εξαπάτησε και φέσωσε αρκετά χιλιάδες ευρώ για υπηρεσίες που παρείχε χωρίς ποτέ να εισπράξει έστω και ένα ευρώ.

Η μήνυση του ξενοδοχειακού ομίλου της Θεσσαλονίκης

Στη μήνυση που κατατέθηκε πρόσφατα καταγράφεται ο τρόπος με τον οποίο έδρασε το κύκλωμα χωρίς να γίνει αρχικά αντιληπτό. Ήταν τον Δεκέμβριο του 2024 όταν η μηνυόμενη γυναίκα από τον Πειραιά προχώρησε σε επιτυχείς κρατήσεις δυο πολυτελών δωματίων, η μία σουίτα, του ξενοδοχείου, με κόστος περί τα 5.000 ευρώ. Η ίδια έδωσε προκαταβολή, αναφέροντας ότι πρόκειται για συγγενικά της πρόσωπα για τα οποία θα αναλάμβανε τα έξοδα.
Μετά τη λήξη της παραμονής, ωστόσο, η «αρχηγός» του κυκλώματος έβρισκε διάφορες προφάσεις για να μην πληρώσει τα χρωστούμενα. «Μια εβδομάδα μετά τη σχετική όχληση μας, η μηνυόμενη προκειμένου να αναβάλει προσωρινά την υποχρέωση της μας ανέφερε ότι ο άντρας της απεβίωσε και ότι εξαιτίας αυτού του λόγου δεν είχε τη δυνατότητα προσωρινά να εξοφλήσει τη νόμιμη αξίωσή μας. Στη συνέχεια μας απέστειλε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αναφέροντας ότι θα επισκεπτόταν την επιχείρηση μας στις 14/1 προκειμένου να καταβάλει τα οφειλόμενα. Προκειμένου να μας παραπλανήσει μας απέστειλε συνημμένα αντίγραφο της αστυνομικής της ταυτότητας καθώς και μια φωτογραφία με τα στοιχεία μιας τραπεζικής κάρτας προκειμένου -όπως μας ζήτησε- αν δεν εμφανιστεί να αφαιρέσουμε οι ίδιοι από τον λογαριασμό της κάρτας το οφειλόμενο ποσό. Ωστόσο, δεν καθίστατο εφικτή η χρέωση της κάρτας και για τον λόγο αυτό ζητήσαμε η εξόφληση να γίνει μέσω του συστήματος e-banking. Η μηνυόμενη, όμως, επινοούσε νέες δικαιολογίες αποφεύγοντας συνεχώς να καταβάλει τα οφειλόμενα», σημειώνεται, ενδεικτικά, στη μήνυση του ξενοδοχειακού ομίλου.

«Τους είχε υποσχεθεί διαμονή σε προνομιακές τιμές»

Παρά τις συνεχείς οχλήσεις από την πλευρά της επιχείρησης η γυναίκα από τον Πειραιά δεν επικοινώνησε ξανά, ενώ οι διαμένοντες στο ξενοδοχείο, που ενημερώθηκαν σχετικά, δήλωσαν την έκπληξή τους, Μάλιστα, αποκάλυψαν ότι η μαϊμού τουριστική πράκτορας τους είχε υποσχεθεί διαμονή σε προνομιακές τιμές, περίπου στο ήμισυ της πραγματικής αξίας!
Όπως δηλώνει στο iefimerida.,gr o δικηγόρος 19 συνολικά εκ των θυμάτων- μηνυτών, Τέλλος Ν. Αγαπηνός, νέες καταγγελίες συνεχίζουν να έρχονται στο γραφείο του. «Η δικηγορική εταιρία μας έχει αναλάβει την υπόθεση εξαπάτησης εκατοντάδων πολιτών από την απατηλή ταξιδιωτική πράκτορα Ν.Π. (σ.σ. η γυναίκα του ζευγαριού) και των συνεργών της που έχουν ήδη καταμηνυθεί από σωρεία πολιτών και επιχειρήσεων του τουρισμού για το αδίκημα της απάτης, της υπεξαίρεσης και της σύστασης συμμορίας. Η υπόθεση είναι στα χέρια εισαγγελικού λειτουργού και αναμένεται η διεξαγωγή έρευνας για τη δράση των ανωτέρω, ενώ ήδη έχει παραπεμφθεί για αδικήματα προγενέστερα αυτών κατά των εντολέων μας κατόπιν ασκηθείσας ποινικής δίωξης της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιά».
Σύμφωνα με τον δικηγόρο, τα μέλη του κυκλώματος έχουν ομολογήσει εγγράφως σε επιστολές του προς το γραφείο του τη δράση τους υποσχόμενα ότι θα επιστρέψουν τη λεία των εγκλημάτων τους. Κάτι τέτοιο, ωστόσο, δεν έγινε με αποτέλεσμα η υπόθεση να πάρει τον δρόμο της δικαιοσύνης.

O δικηγόρος 19 συνολικά εκ των θυμάτων- μηνυτών, Τέλλος Ν. Αγαπηνός
O δικηγόρος 19 συνολικά εκ των θυμάτων- μηνυτών, Τέλλος Ν. Αγαπηνός
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η δράση του κυκλώματος των «μαϊμού» ταξιδιωτικών πρακτόρων

Οι επιτήδειοι, υποσχόμενοι πρόσβαση σε προνομιακές τιμές πακέτων διακοπών σε δημοφιλείς ταξιδιωτικούς προορισμούς κυρίως του εξωτερικού, όπως Πράγα, Βιέννη, Μπαλί, Τόκιο κ.α., απαιτούσαν αρχικά ως προμήθεια το ποσό των 500 ευρώ –το λεγόμενο «golden pass», όπως το ονόμαζαν.
Στη συνέχεια παρουσίαζαν ένα ταξιδιωτικό πακέτο, συνήθως στο 50% της αξίας άλλων ανταγωνιστών, για τον προορισμό της αρεσκείας του κάθε πελάτη, ζητώντας ως προκαταβολή για την κράτηση συνήθως το 60% της συμφωνηθείσας τιμής. Με την αιτιολογία ότι τα στοιχεία της κράτησης του εκάστοτε πακέτου (αεροπορικά εισιτήρια, διαμονή σε ξενοδοχείο, παροχές κ.λ.π.) θα αποστέλλονταν λίγες μέρες πριν την προγραμματισμένη ημερομηνία του ταξιδιού, εξασφάλιζαν και το υπόλοιπο ποσό της συμφωνίας και στη συνέχεια διέκοπταν κάθε επικοινωνία με τα θύματα τους.
Τα χρήματα στην πλειονότητα των περιπτώσεων αποστέλλονταν με τραπεζική συναλλαγή είτε σε προσωπικό λογαριασμό που διατηρούσε η αρχηγός του κυκλώματος είτε σε λογαριασμό του συντρόφου της. Ενεργό ρόλο στην εγκληματική οργάνωση φέρεται πως είχαν και άλλα πρόσωπα του στενού οικογενειακού περιβάλλοντος του ζευγαριού, ενώ, παράλληλα, εξετάζεται και η τυχόν εμπλοκή ταξιδιωτικών πρακτορείων της Αθήνας.

«Βροχή» καταγγελιών και μηνύσεων- Τι αναφέρουν τα θύματα του κυκλώματος

Στις μηνύσεις που έχουν καταθέσει δεκάδες θύματα του κυκλώματος των ταξιδιωτικών πρακτόρων περιγράφεται με λεπτομέρειες η εξαπάτησή τους. Ζευγάρι αποκαλύπτει: «Επικοινωνήσαμε τηλεφωνικά με την Ν.Π. εγκαλουμένη για να κλείσουμε αεροπορικά εισιτήρια και διαμονή για 5 ημέρες στο Στρασβούργο, καθώς και υπηρεσία transfer για τις μετακινήσεις μας εκεί. Μαζί μας θα ταξίδευε επίσης και ένα ζευγάρι φίλων μας. Κάναμε καταθέσεις στο λογαριασμό της, αξίας 1.450 ευρώ. Μας κορόιδευε για μέρες και μας έλεγε ότι από μέρα σε μέρα θα μας δώσει τα εισιτήρια και τα voucher του ξενοδοχείου και δεν μας τα έδωσε ποτέ. Η εμπειρία που είχαμε εν ολίγης, είναι δυστυχώς απολύτως όμοια με αυτή της κόρης μας, η οποία έπεσε και αυτή θύμα της εγκαλουμένης».

Ένα ακόμη ζευγάρι, θύμα του κυκλώματος, αναφέρει στη μήνυσή που υπέβαλε ότι ήρθε σε επαφή με την Ν.Π. στις 29 Νοεμβρίου 2024 προκειμένου να κλείσει ένα ταξίδι στην Πράγα, την περίοδο 2/1-5/1 του 2025. Μετά από τηλεφωνική επικοινωνία και μηνύματα μέσω της εφαρμογής viber που αντάλλαξαν, κανονίστηκε το ταξίδι που θα κόστιζε μόλις 1.000€ και για τους δύο, συμπεριλαμβανομένων αεροπορικών εισιτηρίων και διαμονή σε πολυτελή ξενοδοχείο με ημιδιατροφή.

«Μας ζητήθηκε η τραπεζική κατάθεση 600€ ως προκαταβολή, τα οποία καταθέσαμε στον λογαριασμό της Ν.Π. Το υπόλοιπο ποσό των 400€ κατατέθηκε ως εξόφληση στις 27 Δεκεμβρίου. Μια εβδομάδα πριν το ταξίδι επικοινωνήσαμε μαζί της τηλεφωνικά όταν και μας ενημέρωσε ότι επειδή απεβίωσε ο πατέρας της θα μας έστελνε η ίδια τα εισιτήρια την παραμονή Πρωτοχρονιάς. Την 1η Ιανουαρίου και χωρίς να έχουμε παραλάβει τα εισιτήρια μας ενημερώνει τηλεφωνικά ότι θα βρεθούμε το πρωί της επομένης, 2/1, στο αεροδρόμιο στις 8:30 π.μ., όπου η ίδια θα είχε πάει νωρίτερα για να μας ετοιμάσει το προγραμματισμένο δήθεν check in της πτήσης. Στις 2/1 και ώρα 6:00 π.μ. μας απέστειλε μήνυμα σύμφωνα με το οποίο παρουσιάστηκε ένα έκτακτο πρόβλημα ζητώντας μας παράλληλα να μην πάμε στο αεροδρόμιο προς αποφυγή ταλαιπωρίας μας. Έκτοτε το τηλέφωνό της απενεργοποιήθηκε», σημειώνει στη μήνυσή του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Επικαλέστηκε ακόμα και πρόβλημα στο server που εκδίδει τα εισιτήρια»

Η κοροϊδία, όμως, δεν σταματά εδώ, καθώς αργότερα την ίδια μέρα η Ν.Π. τους ενημέρωσε ότι υπήρξε κάποιο πρόβλημα στον server που χειρίζεται και επιμελείται την έκδοση των εισιτηρίων με αποτέλεσμα να αδυνατεί να εκτυπώσει τα εισιτήρια μας. Οι ίδιοι τονίζουν στη μήνυση: «Για να κερδίσει χρόνο μας προτείνει να ταξιδέψουμε την επόμενη μέρα γεγονός που δεν μας βρίσκει σύμφωνους καθώς αντιλαμβανόμαστε ότι έχουμε πέσει θύματα εξαπάτησής και ζητάμε ακύρωση του ταξιδιού και επιστροφή των χρωμάτων που έχουμε δώσει συμπεριλαμβανομένου και του ποσού των 30€ που είχαμε ήδη προκαταβάλει για το parking του αεροδρομίου. Μας αναφέρει ότι η επιστροφή των χρημάτων θα λάβει χώρα τραπεζικά αρχικά στις 10/1, έπειτα το μετέφερε για 13/1, εν συνεχεία 15/1, 20/1, 21/1 και 24/1…».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ