Τέμπη-Εισαγγελέας Εφετών Λάρισας: Πρόταση 996 σελίδων -Παραπέμπονται σε δίκη 36 μη πολιτικά πρόσωπα - iefimerida.gr

Τέμπη-Εισαγγελέας Εφετών Λάρισας: Πρόταση 996 σελίδων -Παραπέμπονται σε δίκη 36 μη πολιτικά πρόσωπα

Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη/ AP Photos
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη / AP Photos
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Την παραπομπή 36 μη πολιτικών προσώπων σε δίκη ζητά με πρότασή του ο εισαγγελέας Εφετών Λάρισας, Λάμπρος Τσόγκας, για την τραγωδία στα Τέμπη.

Η πολυσέλιδη πρόταση -996 σελίδων- κατατέθηκε στην πρόεδρο Εφετών και περιλαμβάνει πλήθος σοβαρών κατηγοριών.

Ο εισαγγελέας δεν περιορίζεται στην απόδοση ευθυνών στους σταθμάρχες που είχαν βάρδια τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου 2023, αλλά στρέφει το βλέμμα του και σε διαχρονικές παθογένειες των σιδηροδρομικών δομών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκτός από τον άπειρο σταθμάρχη Βασίλη Σαμαρά, βαρύνονται με ευθύνες οι συνάδελφοί του Κώστας Παυλόπουλος και Παναγιώτης Χαμηλός -οι οποίοι αποχώρησαν πρόωρα από τη βάρδια-, αλλά και ο επιθεωρητής Δημήτρης Νικολάου, αρμόδιος για την εποπτεία των σταθμαρχικών βαρδιών.

Η εισαγγελική πρόταση καταδεικνύει ευθύνες που φτάνουν ως τα ανώτερα κλιμάκια του ΟΣΕ, της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), της ΕΡΓΟΣΕ και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Στο κάδρο των κατηγορουμένων περιλαμβάνονται επίσης διευθυντικά στελέχη της Hellenic Train, καθώς και η υπάλληλος του ΟΣΕ που ενέκρινε την πρόσληψη του Σαμαρά, παρά την υπέρβαση του ηλικιακού ορίου που όριζε η προκήρυξη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέμπη: Βαρύ κατηγορητήριο

Οι βασικές κατηγορίες που αποδίδονται αφορούν επικίνδυνη παρέμβαση σε συγκοινωνία μέσων σταθερής τροχιάς με ενδεχόμενο δόλο, ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή, βαριά σωματική βλάβη από αμέλεια, καθώς και παράβαση καθήκοντος. Οι πράξεις αυτές -κατά τον εισαγγελέα- συνδέονται άμεσα με την πρόκληση του δυστυχήματος, το οποίο στοίχισε τη ζωή σε δεκάδες ανθρώπους.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην τότε διοίκηση του ΟΣΕ και στον πρόεδρό του, Σπύρο Πατέρα, για την απραξία τους όσον αφορά τη θέσπιση προσωρινών μέτρων ασφάλειας, όπως η μείωση ταχύτητας των συρμών και η επαναφορά της τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, η οποία παρέμενε ανενεργή από το 2019 λόγω πυρκαγιάς.

Ευθύνες σε ΡΑΣ, ΕΡΓΟΣΕ και υπουργείο

Στην πρόταση του εισαγγελέα επισημαίνονται επίσης οι παραλείψεις της προέδρου της ΡΑΣ Ιωάννας Τσιαπαρίκου, η οποία, παρά τη γνώση της για τις ελλείψεις στο σύστημα ραδιοεπικοινωνίας GSM-R, δεν προχώρησε έγκαιρα στην πιστοποίησή του. Το σύστημα θα μπορούσε να διασφαλίσει αξιόπιστη επικοινωνία μεταξύ των κρίσιμων λειτουργών της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας.

Όσον αφορά την ΕΡΓΟΣΕ, ο εισαγγελέας θεωρεί ότι η καθυστέρηση στην υλοποίηση της σύμβασης 717 και στην αποκατάσταση των συστημάτων ασφαλείας είχε καθοριστική συμβολή στο δυστύχημα. Εάν είχαν τηρηθεί τα αρχικά χρονοδιαγράμματα και είχε λειτουργήσει το σύστημα ETCS επιπέδου 1, το δυστύχημα ίσως είχε αποφευχθεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ευθύνες αποδίδονται και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο, παρά τη δυνατότητα που του παρέχεται από τη νομοθεσία να επιβάλλει νέο Εθνικό Κανόνα για την ασφάλεια, δεν προέβη σε καμία σχετική ενέργεια.

Οι κατηγορούμενοι έχουν προθεσμία περίπου δέκα ημερών για να ασκήσουν ένδικα μέσα.

Ο εισαγγελέας σημειώνει πως δεν συντρέχει λόγος για περαιτέρω κύρια ανάκριση, καθώς έχουν ολοκληρωθεί όλες οι αναγκαίες ανακριτικές πράξεις και έχουν ληφθεί καταθέσεις από επιβάτες της αμαξοστοιχίας που έζησαν το δυστύχημα εκ των έσω.

Η πρόταση του κ. Τσόγκα ανοίγει τον δρόμο για την παραπομπή της υπόθεσης σε δίκη, σηματοδοτώντας την έναρξη του τελικού σταδίου στη διερεύνηση των αιτιών και των ευθυνών για τη φονική σύγκρουση στα Τέμπη.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ