Τέλος η ταλαπωρία για τους οδηγούς στην Κατερίνη: Παραδίδεται στις 18:00 η αναβαθμισμένη σήραγγα-Δείτε εικόνες - iefimerida.gr

Τέλος η ταλαπωρία για τους οδηγούς στην Κατερίνη: Παραδίδεται στις 18:00 η αναβαθμισμένη σήραγγα-Δείτε εικόνες

Παραδίδεται στις 6 το απόγευμα η αναβαθμισμένη Σήραγγα Κατερίνης
Παραδίδεται στις 6 το απόγευμα η αναβαθμισμένη Σήραγγα Κατερίνης
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Τέλος στην ταλαιπωρία των οδηγών δίνεται στις 6 το απόγευμα με την παράδοση στην κυκλοφορία της πλήρως αναβαθμισμένης Σήραγγας Κατερίνης του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου.

Η σήραγγα, στην εθνική οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης , που κατασκευάστηκε από το Δημόσιο το 1999 και παραδόθηκε το 2004, υπέστη ριζική αναβάθμιση ώστε να πληροί πλέον τα πιο αυστηρά ευρωπαϊκά πρότυπα ασφάλειας και λειτουργίας. Η ανακατασκευή της ξεκίνησε το 2022 και ολοκληρώθηκε με μεθοδολογία που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, επιτρέποντας τη συνέχιση της κυκλοφορίας στον έναν κλάδο ενώ ο άλλος βρισκόταν υπό ανακατασκευή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σήραγγα Κατερίνης με τεχνολογία αιχμής και κορυφαία πρότυπα ασφάλειας

Για ολοκλήρωση «μιας μεγάλης εκκρεμότητας» έκανε λόγο ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, ο οποίος ξεναγήθηκε νωρίτερα στο σημείο. «Υπήρχε μια σήραγγα στον ΠΑΘΕ που δεν είχε την απαραίτητη πιστοποίηση. Με το έργο αυτό κλείνει αυτό το κεφάλαιο», δήλωσε, τονίζοντας ότι «πρόκειται για ένα έργο με εξαιρετικά περίπλοκα συστήματα, τα οποία λειτουργούν αυτόματα και συνδυασμένα, με στόχο την απόλυτη ασφάλεια των διερχομένων».

Ο κ. Ταχιάος εξήγησε ότι η κατασκευή ήταν ιδιαίτερα απαιτητική, καθώς χρειάστηκε να γίνει αμφιδρόμηση για μεγάλο χρονικό διάστημα, κάτι που «δεν είναι εύκολο σε σήραγγες τέτοιου τύπου». Αναφέρθηκε επίσης στην αξία του έργου, ύψους περίπου 27 εκατομμυρίων ευρώ, επισημαίνοντας ότι «πρόκειται για μια δημόσια επένδυση που άξιζε και τον χρόνο και τα χρήματά της».

Παραδίδεται στις 6 το απόγευμα η αναβαθμισμένη Σήραγγα Κατερίνης
Παραδίδεται στις 6 το απόγευμα η αναβαθμισμένη Σήραγγα Κατερίνης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου Δημήτρης Γκατσώνης χαρακτήρισε το αποτέλεσμα «εξαιρετικό», υπογραμμίζοντας ότι πλέον «όλες οι σήραγγες του οδικού άξονα ΠΑΘΕ βρίσκονται στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας και πληρούν πλήρως τις ευρωπαϊκές και ελληνικές προδιαγραφές». «Η αναβάθμιση αυτή διασφαλίζει ότι η σήραγγα θα παραμείνει τεχνολογικά επίκαιρη για τουλάχιστον 50 χρόνια, εκτός αν αλλάξουν οι κανονισμοί», σημείωσε.

Ο φωτισμός έχει αντικατασταθεί με LED τεχνολογίας χαμηλής κατανάλωσης, μειώνοντας την ενεργειακή δαπάνη περισσότερο από 60%, ενώ κάθε 25 μέτρα υπάρχουν φωτεινές πινακίδες εκκένωσης για την καθοδήγηση οδηγών σε περίπτωση ανάγκης
Ο φωτισμός έχει αντικατασταθεί με LED τεχνολογίας χαμηλής κατανάλωσης, μειώνοντας την ενεργειακή δαπάνη περισσότερο από 60%, ενώ κάθε 25 μέτρα υπάρχουν φωτεινές πινακίδες εκκένωσης για την καθοδήγηση οδηγών σε περίπτωση ανάγκης

Η νέα Σήραγγα Κατερίνης διαθέτει πυράντοχες πλάκες σε οροφή και τοιχώματα, πλήρως αναβαθμισμένο σύστημα πυρόσβεσης, πυρανίχνευση με οπτικές ίνες, θερμικές κάμερες ΑΙ, σύστημα αυτόματης ανίχνευσης συμβάντων (AVID), και ψηφιακό κέντρο ελέγχου SCADA που επιτηρεί πάνω από 200.000 σημεία σε πραγματικό χρόνο.

Η Σήραγγα Κατερίνης με τεχνολογία αιχμής και κορυφαία πρότυπα ασφάλειας
Η Σήραγγα Κατερίνης με τεχνολογία αιχμής και κορυφαία πρότυπα ασφάλειας
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο φωτισμός έχει αντικατασταθεί με LED τεχνολογίας χαμηλής κατανάλωσης, μειώνοντας την ενεργειακή δαπάνη περισσότερο από 60%, ενώ κάθε 25 μέτρα υπάρχουν φωτεινές πινακίδες εκκένωσης για την καθοδήγηση οδηγών σε περίπτωση ανάγκης. Το νέο σύστημα αερισμού, η ενισχυμένη μεγαφωνική εγκατάσταση και τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης εξασφαλίζουν ταχεία και ασφαλή εκκένωση σε οποιοδήποτε σενάριο πυρκαγιάς.

Ο κ. Ταχιάος εξήγησε ότι η κατασκευή ήταν ιδιαίτερα απαιτητική, καθώς χρειάστηκε να γίνει αμφιδρόμηση για μεγάλο χρονικό διάστημα, κάτι που «δεν είναι εύκολο σε σήραγγες τέτοιου τύπου»
Ο κ. Ταχιάος εξήγησε ότι η κατασκευή ήταν ιδιαίτερα απαιτητική, καθώς χρειάστηκε να γίνει αμφιδρόμηση για μεγάλο χρονικό διάστημα, κάτι που «δεν είναι εύκολο σε σήραγγες τέτοιου τύπου»

Η σήραγγα παρακολουθείται εξ αποστάσεως από το Κέντρο Διαχείρισης στο Μοσχοχώρι Λάρισας, σε ενιαίο δίκτυο με όλες τις σήραγγες του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου. Όπως τονίζεται από την εταιρία, «η αναβάθμιση της Σήραγγας Κατερίνης δεν είναι απλώς ένα τεχνικό έργο. Είναι μια επένδυση στην ασφάλεια, την τεχνολογία και στο βιώσιμο μέλλον των μετακινήσεων».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ