fbpx Οι πέντε παράγοντες που οδήγησαν στο άνοιγμα των δημοτικών σχολείων -Τα μέτρα σε νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς | ΕΛΛΑΔΑ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΕΛΛΑΔΑ
ΤΙ ΕΙΠΕ Η ΚΕΡΑΜΕΩΣ

Οι πέντε παράγοντες που οδήγησαν στο άνοιγμα των δημοτικών σχολείων -Τα μέτρα σε νηπιαγωγεία και παιδικούς σταθμούς

Παιδιά έξω από δημοτικό σχολείο
26|05|2020 | 06:48
Τους λόγους που οδήγησαν στην απόφαση να ανοίξουν τα δημοτικά σχολεία, εξήγησε η Νίκη Κεραμέως / Φωτογραφία: Intime, ΧΑΛΚΙΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ

Πέντε παράγοντες οδήγησαν στην απόφαση για το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων, καθώς και των νηπιαγωγείων και των σχολείων Ειδικής Αγωγής.

Κατά τη χθεσινή ενημέρωση στα ΜΜΕ, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, στάθηκε σε αυτούς τους παράγοντες, που με την ομόφωνη εισήγηση των επιστημόνων έφεραν την απόφαση για επιστροφή στις αίθουσες για τους μαθητές του δημοτικού.

Πρώτος παράγοντας: Καθοδική πορεία πανδημίας και θερμοκρασία

«Η εισήγηση αυτή ασφαλώς συνδέεται με τη σταθερά καθοδική πορεία της επιδημίας, αλλά και με το ότι τα παιδιά κολλάνε και μεταδίδουν τον ιό πιο δύσκολα, το ότι τώρα που ανεβαίνει η θερμοκρασία είναι επιδημιολογικά η ασφαλέστερη περίοδος να ανοίξουν τα σχολεία», σημείωσε χαρακτηριστικά η υπουργός.

Δεύτερος παράγοντας: Θετική αποκλιμάκωση των μέτρων

Ο δεύτερος παράγοντας που συνετέλεσε στο άνοιγμα των σχολείων, όπως είπε η κ. Κεραμέως, ήταν ότι η συνολική αποκλιμάκωση των μέτρων που έχει εξελιχθεί πολύ θετικά. «Η προηγούμενη εμπειρία από το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων είναι πολύ ενθαρρυντική. Τηρούνται υποδειγματικά από τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας και όλα έχουν κυλήσει εξαιρετικά ομαλά» σημείωσε.

Τρίτος παράγοντας: Η διασφάλιση της επιστροφής των μαθητών στον φυσικό τους χώρο

Τρίτος παράγοντας, σημείωσε η υπουργός, ήταν ότι έπρεπε να διασφαλιστεί η επιστροφή όλων των μαθητών στο φυσικό τους χώρο, ο οποίος είναι το σχολείο.

«Η μακρόχρονη απουσία από το σχολείο εμποδίζει τη μαθησιακή τους πορεία, την πνευματική, κοινωνική, ψυχική τους εξέλιξη. Οι μαθητές πρωτοβάθμιας βρίσκονται ήδη σχεδόν τρεις μήνες εκτός σχολείου, και θα βρίσκονταν συνολικά έξι μήνες αν τα σχολεία δεν άνοιγαν τώρα. Δεν μπορεί να υπάρχει κανονικότητα χωρίς ανοιχτά σχολεία», είπε χαρακτηριστικά.

Τέταρτος παράγοντας: Ασφάλεια

Τέταρτον, η κ. Κεραμέως τόνισε ότι τα παιδιά είναι πιο ασφαλή στο σχολείο, όπου τηρούν κανόνες και ακολουθούν τα μέτρα προστασίας και πρόληψης, πάρα έξω στις γειτονιές και στις πλατείες χωρίς κανόνες. «Δεν υπάρχει καλύτερο μέρος από το σχολείο για να προσαρμοστούν και να συνηθίσουν τα παιδιά στη νέα πραγματικότητα. Για να μάθουν να προσέχουν περισσότερο σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς τους», ανέφερε.

Πέμπτος παράγοντας: Μείωση των κοινωνικών ανισοτήτων

Ο πέμπτος και τελευταίος παράγοντας που ανέφερε η υπουργός, είναι πως τα ανοιχτά σχολεία μειώνουν τις κοινωνικές ανισότητες και ενισχύουν τα παιδιά που προέρχονται από πιο ευάλωτα οικογενειακά περιβάλλοντα. «Μαθητές που δεν έχουν σύγχρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, μαθητές που βιώνουν ένταση στο οικογενειακό τους περιβάλλον, μαθητές των μικρότερων κυρίως τάξεων που δεν έχουν οικογενειακή καθοδήγηση για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση», επεσήμανε, ενώ αναφορικά με τα ειδικά σχολεία, πρόσθεσε:

«Οι μαθητές που φοιτούν στα σχολεία αυτά έχουν ιδιαίτερη ανάγκη να βρεθούν εκ νέου στο περιβάλλον του σχολείου τους, με τους εκπαιδευτικούς τους και τους συμμαθητές τους. Και το έχουν ανάγκη προφανώς για τη μαθησιακή τους εξέλιξη αλλά και για την ψυχο-συναισθηματική και κοινωνική τους εξέλιξη».

Τι ισχύει για παιδικούς σταθμούς, καθαριότητα και άδειες ειδικού σκοπού

Στην χθεσινή συνέντευξη Τύπου, αναφέρθηκαν και τα μέτρα που θα πρέπει να τηρούν οι παιδικοί και βρεφικοί σταθμοί. Οπως τόνισε ο Τάκης Θεοδωρικάκος, οι σταθμοί θα ανοίξουν την 1η Ιουνίου, με τους κανόνες να είναι οι ίδιοι. Θα επιτρέπονται ως 15 παιδιά σε κάθε αίθουσα, με την δυνατότητα καθημερινής παρουσίας, αν το σύνολο των παιδιών δεν ξεπερνά αυτό τον αριθμό. Οι παιδικοί και βρεφικοί σταθμοί θα λειτουργήσουν ως τις 31 Ιουλίου.

Ακόμη, για το θέμα της καθαριότητας, ο υπουργός τόνισε πως αν δεν επαρκεί το προσωπικό, έχει επιτραπεί η πρόσληψη από τους δήμους έκτακτου προσωπικού για 4 μήνες, που θα μπορεί να απασχοληθεί και σε άλλους χώρους αν προκύψει ανάγκη και δεν είναι απαραίτητοι στους παιδικούς σταθμούς.

Οσον αφορά την άδεια ειδικού σκοπού για εργαζόμενους στο Δημόσιο, τονίστηκε πως μπορεί να συνεχιστεί μόνο αν τα παιδιά τους είναι υποχρεωμένα να είναι στο σχολείο (καθημερινά ή εκ περιτροπής), ανάλογα με το πρόγραμμα του σχολείου.

Πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας

  • Παράταση σχολικού έτους έως τις 26 Ιουνίου

Τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία, θα επαναλειτουργήσουν τη Δευτέρα 1η Ιουνίου και, όπως ανακοίνωσε η υπουργός, τα μαθήματα θα παραταθούν έως και την Παρασκευή 26 Ιουνίου (αντί για τη 15η Ιουνίου). Συνολικά για τους εκπαιδευτικούς, η λήξη του διδακτικού έτους θα είναι η 30η Ιουνίου. Για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι συμβάσεις τους θα παραταθούν έως τις 30 Ιουνίου.

  • Έως 15 μαθητές ανά τάξη και αποστάσεις 1,5 μέτρου

Τα τμήματα σχολείων και νηπιαγωγείων θα λειτουργούν με έως 15 μαθητές τη φορά και με 1.5 μέτρο απόσταση στα θρανία, τα οποία θα πρέπει να έχουν τον ίδιο προσανατολισμό. Αν οι μαθητές υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα διαιρείται σε 2 υπο-τμήματα, και θα λειτουργούν εκ περιτροπής, Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευή το ένα, Τρίτη-Πέμπτη το άλλο, και την επόμενη εβδομάδα το αντίθετο. Αν οι μαθητές δεν υπερβαίνουν τους 15, τότε το τμήμα θα λειτουργεί καθημερινά.

  • Σχολαστικός καθαρισμός, διαφορετικά διαλείμματα και προαιρετική χρήση μάσκας

Στις σχολικές αίθουσες θα υπάρχουν αντισηπτικά και προβλέπεται καθαρισμός δύο φορές την ημέρα (κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου και μετά το πέρας αυτού). Όπως ανέφερε η κ. Κεραμέως, έχει προβλεφθεί ειδική νομοθετική ρύθμιση και επιπλέον κονδύλια για την τροποποίηση των συμβάσεων του προσωπικού καθαριότητας, καθώς επίσης υπάρχει η δυνατότητα για πρόσληψη επιπλέον προσωπικού καθαριότητας.

Προβλέπονται διαλείμματα σε διαφορετικές ώρες για τη μείωση του συγχρωτισμού, και προβλέπεται απαγόρευση λειτουργίας των κυλικείων.

Επίσης οι αίθουσες θα αερίζονται φυσικά.

Η χρήση της μάσκας είναι προαιρετική για εκπαιδευτικούς και μαθητές (και στο σχολείο και στα σχολικά λεωφορεία). Ειδικές οδηγίες του ΕΟΔΥ θα αποσταλούν τις επόμενες ημέρες σε όλες τις δομές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, και σημαντικό μέρος της πρώτης ημέρας θα αφιερωθεί στην επεξήγηση των οδηγιών αυτών.

Όπως είπε η κ. Κεραμέως, υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα για εκπαιδευτικούς που εμπίπτουν στην κατηγορία ειδικών αδειών απουσίας όπως αυτές έχουν οριστεί από το Υπουργείο Εσωτερικών. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα απουσίας μαθητή, στη βάση απλής υπεύθυνης δήλωσης γονέα ή κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου στο σπίτι που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου ή νοσεί.

-Εξ αποστάσεως διδασκαλία

Όπως και για τα γυμνάσια και τα λύκεια, έτσι και για τις εκπαιδευτικές δομές που ανοίγουν υπάρχει η δυνατότητα για σύγχρονη εξ αποστάσεως διδασκαλία από εκπαιδευτικούς για όσους μαθητές εμπίπτουν σε κατηγορίες που δικαιολογούν την απουσία τους.

-Δεν θα λειτουργήσουν τα ολοήμερα

Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η υπουργός Παιδείας, για την ώρα τα ολοήμερα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν.

Πώς θα λειτουργήσουν τα ειδικά σχολεία

Τα ειδικά σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα επαναλειτουργήσουν από την 1η Ιουνίου έως τις 12 Ιουνίου, ενώ τα ειδικά σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έως και τις 26 Ιουνίου.

Η αρμόδια υποεπιτροπή των λοιμωξιολόγων θα δώσει ειδικές οδηγίες για την επαναλειτουργία των εκπαιδευτικών μονάδων ειδικής αγωγής.

ΣΧΟΛΙΑ