fbpx Κεραμέως: Έτσι θα συνδέσουμε την εκπαίδευση με την αγορά εργασίας -Πώς θα διαμορφώνονται οι ειδικότητες | ΕΛΛΑΔΑ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΕΛΛΑΔΑ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ

Κεραμέως: Έτσι θα συνδέσουμε την εκπαίδευση με την αγορά εργασίας -Πώς θα διαμορφώνονται οι ειδικότητες

Η νίκη κεραμέως
26|11|2020 | 12:59
Η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως / Φωτογραφία: EUROKINISSI

Στο όραμα του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης για το «πάντρεμα» της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας αναφέρθηκε η υπουργός Νίκη Κεραμέως.

Η υπουργός Παιδείας μίλησε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ για το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση, επισημαίνοντας ότι είναι ο δρόμος για να συνδεθούν οι πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας με την εκπαίδευση.

«Η επαγγελματική εκπαίδευση ως έχει αυτή τη στιγμή, και επί πολλές δεκαετίες για να είμαστε ειλικρινείς, δεν συνδέεται με την αγορά εργασίας. Ζούμε σε μια χώρα που έχουμε το εξής παράδοξο: έχουμε ανεργία και ταυτόχρονα εργοδότες που ψάχνουν νέους με δεξιότητες και δεν βρίσκουν. Αρα κάτι δεν κάνουμε καλά στη σύνδεση της εκπαίδευσης και των πραγματικών αναγκών της αγοράς», σημείωσε αρχικά.

Η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι «αυτή είναι η φιλοδοξία του νέου νομοσχεδίου. Πλέον, όλες αυτές οι δομές που ασχολούνται με την επαγγελματική εκπαίδευση, ό,τι έχει να κάνει με τις ειδικότητες και τα προγράμματα σπουδών, όλο το περιεχόμενο θα διαμορφώνεται αφού πρώτα δούμε τι χρειαζόμαστε στην αγορά εργασίας, στην κοινωνία».

Πώς θα καθορίζονται οι νέες ειδικότητες

Ερωτηθείσα πώς θα επιτευχθεί αυτός ο στόχος, η κυρία Κεραμέως υπογράμμισε ότι «υπάρχει ένας μηχανισμός σε δυο επίπεδα, σε εθνικό και τοπικό-περιφερειακό. Συγκροτούνται συμβούλια στα οποία συμμετέχουν όλοι οι κοινωνικοί φορείς, ΣΕΒ, ΣΕΤΕ, Τοπική Αυτοδιοίκηση, ΓΣΕΕ, που θα ανιχνεύουν τις ανάγκες που υπάρχουν σε εθνικό και σε περιφερειακό επίπεδο, στις 13 περιφέρειες της χώρας. Ετσι θα διαπιστώνεται τί χρειάζεται η κάθε περιφέρεια».
Σύμφωνα με την υπουργό, στη συνέχεια θα καταγράφονται οι ανάγκες, «τα επαγγέλματα δηλαδή που χρειάζονται, και έτσι θα διαμορφώνεται το πρόγραμμα σπουδών και οι ειδικότητες».

Η Νίκη Κεραμέως μίλησε και για το Επίπεδο 3, τη νέα βαθμίδα τεχνικής εκπαίδευσης, που μπαίνει «σφήνα» ανάμεσα στο Γυμνάσιο και το Λύκειο:

«Σε όλη την Ευρώπη υπάρχουν 8 επίπεδα προσόντων. Σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες υπάρχει και το Επίπεδο 3, που τοποθετείται μετά το Γυμνάσιο και πριν το Λύκειο. Αυτό εισάγουμε τώρα στην Ελλάδα, ώστε μαθητές να ακολουθήσουν τεχνικά επαγγέλματα, με απολυτήριο Γυμνασίου, με διετή φοίτηση και θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα».

Καταλήγοντας, η Νίκη Κεραμέως είπε ότι «στις περισσότερες χώρες της ΕΕ την αναβαθμισμένη τεχνική εκπαίδευση επιλέγει το 50% έως και το 70% των μαθητών, όπως στη Φινλανδία. Στη χώρα μας το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 29%». Επιπλέον, διευκρίνισε ότι με το νέο νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση ενισχύεται η διαπερατότητα. «Δηλαδή, να ανοίγονται όλοι οι δρόμοι. Ενας που επιλέγει να πάει σε ΙΕΚ, μπορεί στη συνέχεια να δώσει κατατακτήριες και να μπει σε Πανεπιστήμιο», εξήγησε καταλήγοντας η υπουργός Παιδείας

Ακούστε τις δηλώσεις της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως για την επαγγελματική εκπαίδευση:

ΣΧΟΛΙΑ