Μείωση των θανάτων από τροχαία στην ΕΕ το 2020: Η Ελλάδα κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση μεταξύ 2010-2020 - iefimerida.gr

Μείωση των θανάτων από τροχαία στην ΕΕ το 2020: Η Ελλάδα κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση μεταξύ 2010-2020

Αυτοκίνητο μετά από τροχαίο δυστυχήμα
Αυτοκίνητο μετά από τροχαίο / Φωτογραφία αρχείου: Eurokinissi-ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Σχεδόν 4.000 λιγότεροι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους των χωρών της ΕΕ το 2020, σε τροχαία δυστυχήματα, σε σύγκριση με το 2019, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Εκτιμάται ότι πέρυσι σκοτώθηκαν 18.800 άτομα σε τροχαία δυστυχήματα, μια πρωτοφανής ετήσια μείωση της τάξης του 17% σε σύγκριση με το 2019.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η μείωση της κυκλοφορίας λόγω της πανδημίας είχε σαφή αντίκτυπο, αν και μη μετρήσιμο, στον αριθμό των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα.

Κατά τη δεκαετία 2010-2020, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα στην ΕΕ μειώθηκε κατά 36%, ποσοστό που υπολείπεται του στόχου μείωσης κατά 50% που είχε τεθεί.

Μόνον η Ελλάδα (με μείωση δεκαετίας 54%) υπερέβη τον στόχο, ακολουθούμενη από την Κροατία (44%), την Ισπανία (44%), την Πορτογαλία (43%), την Ιταλία (42%) και τη Σλοβενία (42%).

Συνολικά, εννέα κράτη-μέλη κατέγραψαν μείωση άνω του 40%.

Η Ελλάδα το 2010 είχε 113 θανάτους από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων (τους περισσότερους σε όλη την ΕΕ), αλλά η αναλογία είχε πέσει σε 64 ανά εκατομμύριο το 2019 και το 2020 υποχώρησε περαιτέρω, στους 54 θανάτους ανά εκατομμύριο. Η μείωση των θανάτων από τροχαία στη χώρα μας ήταν 16% μεταξύ 2019-2020 και 54% μεταξύ 2010-2020.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τροχαία δυστυχήματα: Οι ασφαλέστεροι δρόμοι εξακολουθούν να βρίσκονται στη Σουηδία

Συνολικά, στην ΕΕ πέρυσι σημειώθηκαν 42 θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων, έναντι 51 το 2019 και 67 το 2010, γεγονός που σημαίνει ότι η Ευρώπη εξακολουθεί να είναι η ήπειρος με τους ασφαλέστερους δρόμους στον κόσμο, καθώς ο αντίστοιχος παγκόσμιος μέσος όρος υπερβαίνει τους 180 θανάτους.

Η μείωση των θανάτων από τροχαία στην ΕΕ πέρυσι δεν ήταν ομοιόμορφη. Οι μεγαλύτερες μειώσεις (20% ή περισσότερο) σημειώθηκαν στο Βέλγιο, στη Βουλγαρία, στη Δανία, στην Ισπανία, στη Γαλλία, στην Κροατία, στην Ιταλία, στην Ουγγαρία, στη Μάλτα και στη Σλοβενία. Αντίθετα, πέντε κράτη-μέλη (Εσθονία, Ιρλανδία, Λετονία, Λουξεμβούργο και Φινλανδία) κατέγραψαν αύξηση στον αριθμό των θανάτων.

Οι ασφαλέστεροι δρόμοι εξακολουθούν να βρίσκονται στη Σουηδία (18 θάνατοι ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων το 2020), ενώ η Ρουμανία (85 θάνατοι ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων) κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό το 2020.

Η μείωση του όγκου της κυκλοφορίας, ως αποτέλεσμα της πανδημίας Covid-19, είχε σαφή αντίκτυπο, αν και μη μετρήσιμο, στον αριθμό των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα. Ωστόσο, προκαταρκτικά στοιχεία στις ΗΠΑ δείχνουν ότι αυξήθηκαν τα τροχαία δυστυχήματα το 2020 παρά τον χαμηλότερο όγκο της κυκλοφορίας. Τα στοιχεία σε ορισμένες χώρες της ΕΕ υποδηλώνουν επίσης αυξημένη συμπεριφορά ανάληψης κινδύνων, ιδίως υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, σε περιόδους κατά τις οποίες είχαν επιβληθεί μέτρα εγκλεισμού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την άλλη, λόγω της Covid-19, η χρήση ποδηλάτων έχει αυξηθεί σημαντικά. Η ενθαρρυντική αυτή εξέλιξη μπορεί να έχει σημαντικό θετικό αντίκτυπο στην ποιότητα του αέρα και στην κλιματική αλλαγή, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί νέες προκλήσεις όσον αφορά την οδική ασφάλεια. Στην ΕΕ, το 70% περίπου των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα σε αστικές περιοχές αφορά ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, μεταξύ των οποίων οι πεζοί, οι μοτοσικλετιστές και οι ποδηλάτες.

Τα στοιχεία θανάτων από τροχαία δυστυχήματα

Θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα ανά ένα εκατομμύριο κατοίκων-Προκαταρκτικά στοιχεία για το 2020

2010 2019 2020 % 2019-2020 % 2010-2020

  • ΕΕ-27 67 51 42 -17 % -36 %
  • Βέλγιο 78 56 44 -22 % -40 %
  • Βουλγαρία 105 90 67 -26 % -40 %
  • Τσεχία 77 58 48 -16 % -35 %
  • Δανία 46 34 27 -22 % -39 %
  • Γερμανία 45 37 33 -11 % -25 %
  • Εσθονία 59 39 45 15 % -24 %
  • Ιρλανδία 47 29 30 6 % -30 %
  • Ελλάδα 113 64 54 -16 % -54 %
  • Ισπανία 53 37 29 -21 % -44 %
  • Γαλλία 64 50 39 -21 % -36 %
  • Κροατία 99 73 58 -20 % -44 %
  • Ιταλία 70 53 40 -25 % -42 %
  • Κύπρος 73 59 54 -8 % -20 %
  • Λετονία 103 69 74 7 % -35 %
  • Λιθουανία 95 67 63 -6 % -41 %
  • Λουξεμβούργο 64 36 42 18 % -19 %
  • Ουγγαρία 74 62 46 -25 % -39 %
  • Μάλτα 31 32 21 -31 % -15 %
  • Κάτω Χώρες 32 34 31 -8 % 1 %
  • Αυστρία 66 47 38 -19 % -39 %
  • Πολωνία 103 77 65 -15 % -37 %
  • Πορτογαλία 80 63 52 -18 % -43 %
  • Ρουμανία 117 96 85 -12 % -31 %
  • Σλοβενία 67 49 38 -22 % -42 %
  • Σλοβακία 69 50 45 -9 % -33 %
  • Φινλανδία 51 38 40 4 % -19 %
  • Σουηδία 28 22 18 -14 % -29 %
  • Ελβετία 42 22 26 21 % -31 %
  • Νορβηγία 43 20 18 -11 % -54 %
  • Ισλανδία 25 17 22 33 % 0 %
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ