Σε αστικό μύθο τείνει να εξελιχθεί η υπόθεση με τις κάμερες που θα βεβαιώνουν παραβάσεις, καθώς υπάρχουν χιλιάδες ανενεργές κι άλλες που φέρονται να έχουν τοποθετηθεί, αλλά δεν υπάρχουν πουθενά.
Επίσημες ανακοινώσεις, σωρεία ρεπορτάζ για ένα σύστημα καμερών που δεν λειτουργεί ούτε στο 5%.
Για την οικονομία της συζήτησης, αναφέρουμε ότι λειτουργούν οι 15 κάμερες της Αττικής Οδού, 20 του ΟΑΣΑ, 35 κάμερες (σ.σ.: λειτουργούν οι 12) στις λεωφορειολωρίδες, που είναι απαρχαιωμένες και δεν έχουν ασύρματη μετάδοση, αλλά πρέπει να πάει ο αστυνομικός στο «κουτί» και να αντλήσει το υλικό για να σταλούν ταχυδρομικά ή με email οι κλήσεις στους παραβάτες.
Στο κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας οι 250 κάμερες λειτουργούν και είναι καινούριες, αλλά είναι αυτές που βλέπουν μόνο την κίνηση και διαχειρίζονται τα συμβάντα στο κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας. Δεν λειτουργούν ως καταγραφείς παραβάσεων, ωστόσο κρατούν μνήμη για 7 ημέρες και, κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας και μόνο, μπορούν να αντληθούν τα πλάνα τους. Εξάλλου, λειτουργούν άλλες 70 κάμερες ασφαλείας, αλλά ούτε αυτές βεβαιώνουν παραβάσεις.
Ο Κίμωνας Λογοθέτης, σύμβουλος διαχείρισης κυκλοφορίας και καθηγητής κυκλοφοριακής αγωγής, που στο παρελθόν είχε το ρόλο του συμβούλου οδικής ασφάλειας στην Περιφέρεια Αττικής, ανέλυσε πλήρως το σύστημα των καμερών στους δρόμους της πρωτεύουσας και πέριξ αυτής.
Ξεκαθάρισε ότι είναι λανθασμένη η πληροφορία που διακινείται στα δημοσιογραφικά γραφεία και μιλά για σύστημα εποπτείας και άμεσης αποστολής κλήσεων στους παραβάτες του ΚΟΚ.
«Το έργο των καμερών καταγραφής τροχαίων παραβάσεων δεν έχει ξεκινήσει ακόμη. Το επόμενο διάστημα θα τοποθετηθούν 388 νέες κάμερες, που θα ελέγχουν αποκλειστικά την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.
Προς το παρόν, μόνο δύο πιλοτικές κάμερες έχουν εγκατασταθεί στη Λεωφόρο Ποσειδώνος και λειτουργούν δοκιμαστικά, χωρίς αποστολή παραβάσεων.
Η πλήρης ενεργοποίηση του νέου συστήματος θα γίνει μόλις ολοκληρωθεί το ενιαίο ψηφιακό σύστημα διαχείρισης παραβάσεων, που αναμένεται ως το τέλος Οκτωβρίου, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη» είπε, μιλώντας στο Action 24.
Δεν λειτουργούν...
1.500 κάμερες του συστήματος C4i. Το δίκτυο με τα «μάτια» των Ολυμπιακών Αγώνων παραμένει ανενεργό. Οι κάμερες βρίσκονται πάνω σε πράσινους μεταλλικούς ιστούς, ύψους επτά μέτρων, με λευκές κάμερες στραμμένες προς τα κάτω. Οι κάμερες αυτές δεν συνδέονται με κανένα ενεργό σύστημα.
Εξάλλου, δεν λειτουργούν οι κάμερες ταχύτητας και επιτήρησης ΛΕΑ. Ανενεργές είναι οι κάμερες στον Κηφισό, στη Λεωφόρο Αθηνών και στην Αθηνών-Κορίνθου (σ.σ.: Δαφνί-Ελευσίνα). Τοποθετημένες σε λευκούς μεταλλικούς ιστούς μέσα σε τετράγωνα κουτιά. Δεν λειτουργούν.
«Φαντάσματα» είναι και οι «41 κάμερες» των 17 δήμων, καθώς ποτέ δεν εγκαταστάθηκαν, δεν υπάρχει διαγωνισμός, ούτε σύμβαση.
Δεν υπάρχουν οι 388 κάμερες παραβίασης ερυθρού σηματοδότη. Το έργο της Περιφέρειας Αττικής έχει ανατεθεί, αλλά η εγκατάσταση δεν έχει ξεκινήσει. Η τοποθέτησή τους θα ξεκινήσει σύντομα.
Όλες τις κάμερες θα τις διαχειρίζεται το Ενιαίο Ψηφιακό Σύστημα Διαχείρισης Παραβάσεων. Το νέο σύστημα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης βρίσκεται υπό ολοκλήρωση, όμως μέχρι τότε οι κλήσεις αποστέλλονται μόνο με e-mail.
Μετά την ενεργοποίηση, ο πολίτης θα λαμβάνει SMS και η κλήση θα εμφανίζεται στη θυρίδα του στο gov.gr.
Το έργο αναμένεται να αποπερατωθεί στο τέλος Οκτωβρίου.
Καταγράφουν παραβάσεις, δεν στέλνουν «ραβασάκια»
Κάμερες παραβίασης ερυθρού σηματοδότη έχουν τοποθετηθεί πιλοτικά στη Λεωφόρο Ποσειδώνος.
Συγκεκριμένα, τοποθετήθηκαν το 2021 στη συμβολή Ποσειδώνος-Καλαμακίου. Καταγράφουν περίπου 16 παραβάσεις/ώρα, αλλά δεν αποστέλλουν κλήσεις. Καταγράφουν αποκλειστικά την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.
Εξάλλου, ενεργές είναι και οι 10 κάμερες εντός λεωφορείων ΟΣΥ, όμως κι αυτές βρίσκονται σε καθεστώς πιλοτικής λειτουργίας. Καταγράφουν οδηγούς που κινούνται στις λεωφορειολωρίδες και μόνο και αναμένεται να ενταχθούν στο νέο ψηφιακό σύστημα.
Πιλοτική κάμερα έχει τοποθετηθεί και στη Λεωφόρο Μεσογειών και λειτουργεί για δοκιμές και μόνο, χωρίς καταγραφή παραβάσεων.