fbpx Ενα ηλεκτρικό λεωφορείο βγαίνει στους δρόμους της Αθήνας τις επόμενες ημέρες | ΕΛΛΑΔΑ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΕΛΛΑΔΑ
ΤΑ ΔΟΚΙΜΑΣΤΙΚΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ

Ενα ηλεκτρικό λεωφορείο βγαίνει στους δρόμους της Αθήνας τις επόμενες ημέρες

Ένα «πράσινο» λεωφορείο ευρωπαϊκής τεχνολογίας στους δρόμους της Αθήνας τις επόμενες ημέρες
25|10|2020 | 08:57
Ένα «πράσινο» λεωφορείο ευρωπαϊκής τεχνολογίας στους δρόμους της Αθήνας τις επόμενες ημέρες

Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα έχει μπει πιλοτικά και στις Οδικές Συγκοινωνίες, με τα «καθαρά» ηλεκτρικά λεωφορεία να κάνουν δοκιμαστικές διαδρομές στο κέντρο της Αθήνας.

Πριν από λίγες μέρες στους δρόμους της πρωτεύουσας κυκλοφορεί το δεύτερο ηλεκτροκίνητο όχημα, της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας Yutong, η οποία ανταποκρινόμενη στην ανοιχτή πρόσκληση του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, διέθεσε ένα σύγχρονο ηλεκτρικό λεωφορείο για δοκιμαστική κυκλοφορία στο δίκτυο της ΟΣΥ ΑΕ.

«Είναι ένα από τα ηλεκτρικά λεωφορεία, που μας παραχωρήθηκαν στο πλαίσιο μιας συνεργασίας με διάφορες χώρες και κατασκευαστές μετά από πρωτοβουλία του υπουργείου, προκειμένου να δούμε ποιες είναι οι δυνατότητες αυτών των οχημάτων ενόψει του διαγωνισμού για την προμήθεια 1.000 λεωφορείων που θα εκσυγχρονίσει στο 100% τον στόλο των οχημάτων μας. Εξ αυτών τουλάχιστον 300 λεωφορεία θα είναι αυτής της τεχνολογίας», δήλωσε στο ΑΠΕ ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ ΑΕ Στέφανος Αγιάσογλου.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ ΑΕ Στέφανος Αγιάσογλου
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ ΑΕ Στέφανος Αγιάσογλου

Οι συγκοινωνίες περνούν πλέον σε μια νέα εποχή, κάνοντας πράξη τις δεσμεύσεις του υπουργείου Μεταφορών για αστικές συγκοινωνίες ανθρώπινες και με σεβασμό στο περιβάλλον.

Tο εν λόγω demo bus είναι το πρώτο που εκτελεί δρομολόγιο με επιβάτες, χωρίς να χρειάζεται να επικυρώνουν εισιτήριο. Αυτό το διάστημα θα πραγματοποιεί σε καθημερινή βάση μια κυκλική διαδρομή εντός του κέντρου της Αθήνας και συγκεκριμένα: Ομόνοια, Κλαυθμώνος, Σύνταγμα, Φιλελλήνων, Συγγρού, Αγ. Φωτεινή, Κολυμβητήριο, 'Αγαλμα Λόρδου Βύρωνα, Σύνταγμα, Ακαδημία, Rex, Ομόνοια.

Το πρώτο ηλεκτροκίνητο λεωφορείο, που έκανε δοκιμαστικά δρομολόγια πριν από περίπου ένα μήνα, με διαδρομή από τον 'Αγιο Ιωάννη μέχρι την Κυψέλη, ήταν της κινεζικής εταιρείας BYD. Δεν μετέφερε επιβάτες, αλλά βάρη προκειμένου να προσομοιώνονται συνθήκες κανονικής κυκλοφορίας.

«Οι μετακινήσεις με θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα αποτελούν βασικό στόχο του υπουργείου Μεταφορών για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών στα αστικά κέντρα και σε αυτό τον τομέα οι Οδικές Συγκοινωνίες οφείλουν και θα έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο» τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΣΥ.

Στο επόμενο διάστημα στους δρόμους της Αθήνας θα δούμε να δοκιμάζονται ακόμη τέσσερις τύποι ηλεκτρικών οχημάτων.

«Την επόμενη εβδομάδα θα δρομολογηθεί πιλοτικά ένα ακόμη λεωφορείο, αυτή την φορά ευρωπαϊκής τεχνολογίας προερχόμενο από την Τσεχία και εν συνεχεία από Ισπανία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες », προανήγγειλε ο κ. Αγιάσογλου και πρόσθεσε ότι «σύντομα θα δοκιμαστούν οι δυνατότητες και άλλων αντίστοιχων αλλά διαφορετικών μοντέλων οχημάτων, προκειμένου να έχουμε το καλύτερο αποτέλεσμα στις προδιαγραφές ενόψει του μεγάλου διαγωνισμού του υπουργείου».

Η είσοδος της ηλεκτροκίνησης εξασφαλίζει πολλαπλά οφέλη τόσο για το περιβάλλον, όσο και για την ποιότητα στις μεταφορές. Αξίζει να σημειωθεί ότι με τα ηλεκτρικά οχήματα μειώνονται σημαντικά οι εκπομπές ρύπων, η ηχορύπανση καθώς είναι πιο αθόρυβα από τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, ενώ έχουν χαμηλότερο κόστος μετακίνησης.

Υπενθυμίζεται, πως το λεωφορείο της Yutong, που δοκιμάζει αυτό το διάστημα η ΟΣΥ και θα κυκλοφορεί περίπου για δυο μήνες, έχει μήκος 12 μέτρα, 3 διπλές πόρτες, είναι μοντέλο χαμηλού δαπέδου χωρίς σκαλοπάτια εισόδου, διαθέτει ράμπα για ΑμΕΑ και η χωρητικότητα του σε επιβάτες είναι 27 καθήμενοι, 46 όρθιοι και 1 ΑμΕΑ. Διαθέτει κινητήρα ισχύος 350kw, με ροπή 1200Νm, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα HSA, εμπρόσθιες κάμερες για αποφυγή σύγκρουσης και σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας. Η μπαταρία του είναι χωρητικότητας 350 kWh (μπορεί να φορτιστεί με ταχεία ή βραδεία φόρτιση), γυάλινα παράθυρα ανθεκτικά στην υπεριώδη ακτινοβολία και παρέχει θύρες USB σε διάφορα σημεία δίνοντας τη δυνατότητα στο επιβατικό κοινό να φορτίζει τις ηλεκτρονικές του συσκευές κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο λεωφορείο.

Επιπλέον, το όχημα είναι εξοπλισμένο με το σύστημα τηλεματικής Yutong V+, που ενημερώνει ανά πάσα στιγμή για τις συνθήκες του λεωφορείου και βοηθά στην αύξηση της απόδοσης διαχείρισης, στη μείωση του κόστους συντήρησης και στη βελτίωση της ασφάλειας.

ΣΧΟΛΙΑ