Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Τα κίνητρα που εξετάζει το υπ. Περιβάλλοντος για την απόκτησή τους - iefimerida.gr

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Τα κίνητρα που εξετάζει το υπ. Περιβάλλοντος για την απόκτησή τους

ηλεκτρικο αυτοκίνητο
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο, φωτογραφία shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Κίνητρα για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων με μείωση φόρων και τελών, ή επιδότηση της τιμής αγοράς μελετά το υπουργείο Περιβάλλοντος.

Καθώς και πρόσθετα κίνητρα για την διευκόλυνση της χρήσης των ηλεκτροκίνητων, όπως δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενους χώρους, μελετά το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, όπως ανέφερε η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών Αλεξάνδρα Σδούκου, κατά την χθεσινή ομιλία της στο συνέδριο Electromobility 2020.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δημιουργία δικτύου φόρτισης ηλεκτροκίνητων

Παράλληλα σημείωσε ότι είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης η δημιουργία δικτύου σημείων φόρτισης τόσο μέσα στις πόλεις, όπως έγινε πρόσφατα στο γκαράζ της Βουλής, όσο και στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους. Στο πλαίσιο αυτό, εξετάζεται αν απαιτείται η επιδότηση των υποδομών φόρτισης και τι μορφή θα μπορούσε να λάβει για τους διάφορους τύπους φόρτισης.
«Σύντομα θα εξειδικεύσουμε τους κανόνες λειτουργίας που διέπουν την αγορά και την υπηρεσία επαναφόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Μας ενδιαφέρει να χορηγήσουμε κίνητρα σε ειδικές κατηγορίες οχημάτων, όπως επαγγελματικής χρήσεως οχήματα, logistics, ταξί, ηλεκτρικά μοτοποδήλατα (scooters) όπως αυτά που παρουσίασε πρόσφατα του υπουργείο περιβάλλοντος.

Στόχος νομοσχέδιο για ηλεκτροκίνητα

Στόχος μας είναι να ετοιμάσουμε ένα νομοσχέδιο - μόλις ολοκληρώσουμε την επεξεργασία και την κοστολόγηση των πιθανών κινήτρων και μέτρων, μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2020 - με ένα πακέτο ποικίλων μέτρων», ανέφερε η κυρία Σδούκου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανέφερε, στην ελληνική αγορά, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα κατέλαβαν πέρυσι μερίδιο μικρότερο του 1% επί των συνολικών πωλήσεων οχημάτων, ενώ σε άλλες χώρες της ΕΕ τα αντίστοιχα ποσοστά κυμαίνονται σε 4-5%, σε ορισμένες περιπτώσεις (Ολλανδία) ξεπέρασαν το 10% ενώ στη Νορβηγία προσεγγίζουν το 50%. Σημειώνεται ότι το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα προβλέπει πως το 2030 ένα στα τρία οχήματα που θα πωλούνται πρέπει να είναι ηλεκτρικό.
Η γενική γραμματέας του ΥΠΕΝ επεσήμανε τέλος ότι σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δείχνουν η Αθήνα -μαζί με το Μιλάνο- έχουν την πρωτιά στο ποσοστό ρύπων που προέρχεται από τις μεταφορές και τα οχήματα (75%), κάτι που συνδέεται με το ότι ο στόλος οχημάτων της χώρας είναι από τους πιο γερασμένους σε επίπεδο ΕΕ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ