Χωρίς ταξί θα μείνει η Αθήνα αύριο Τετάρτη και την Πέμπτη, καθώς το ΣΑΤΑ προχωρά σε 48ωρη απεργία.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, τα βασικά αιτήματα του ΣΑΤΑ είναι:
- Παράταση στην υποχρεωτική ταξινόμηση αμιγώς ηλεκτρικών ταξί από την 1η Ιανουαρίου 2026
- Αφορολόγητο όριο στα 12.000 ευρώ για τους αυτοκινητιστές
- Απόσυρση της πρόσφατης Κοινής Υπουργικής Απόφασης που αφορά τον κλάδο
- Ελεύθερη διέλευση των ταξί στις λεωφορειολωρίδες χωρίς διαχωρισμούς.
«Θέλουν να τελειώσουν τον κλάδο» λέει ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ
Μιλώντας στο ΕΡΤnews, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος εξήγησε τους λόγους της κινητοποίησης. «Για άλλη μια φορά κάτω από συνθήκες τραγικού άγχους που έχει σήμερα ο κλάδος το υπουργείο δεν δέχεται να μιλήσει μαζί μας. Αυτή τη στιγμή εξελίσσεται ένα σχέδιο να αποκλειστεί ο πολίτης από δημόσιες μεταφορές. Να περάσει η μεταφορά που κάνει το ταξί σε όλο τον ιδιωτικό τομέα σε μεγάλες εταιρείες ΙΧ, με εφαρμογές», ανέφερε ο κ. Λυμπερόπουλος.
Όπως είπε, «μεγάλο πρόβλημα από 1/1 θα πρέπει να γυρίσουμε Αθήνα-Θεσσαλονίκη όλα τα αυτοκίνητά μας ό,τι ταξινομείται καινούργιο, δεν θα μπορείς να ταξινομήσεις ένα αυτοκίνητο καμίας άλλης καύσης πέρα ηλεκτρικού. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι μια πρωτοτυπία της χώρας μας που βγάζει, θέλουμε δεν θέλουμε, δεν θα μπορούμε να βγάλουμε άλλο αυτοκίνητο. Πανάκριβο, ανεπαρκές για το επάγγελμά μας, χωρίς υποδομές, καταστρέφει τον κλάδο κυριολεκτικά Αθήνα-Θεσσαλονίκη».
«Και δεύτερον δεν φτάνει μόνο αυτό, χωρίς εγκυκλίους, κατά παράβαση και του νόμου χωρίς να ρωτήσει και να συζητήσει μαζί μας το από-προς που είναι δουλειά μόνο το ταξί, καταργώντας σε μεγάλα νομικά πρόσωπα με ΙΧ και εφαρμογές να κάνουν αστική μεταφορά. Αυτό έχει συγκεκριμένους στόχους να τελειώσει τον κλάδο και να πάει στα μεγάλα συμφέροντα. Πώς θα τον τελειώσει, λιγοστεύοντας μέχρι εξάντληση της δουλειάς μας να τα παρατήσει ο ίδιος ο ταξιτζής και μετά να μπει ο ιδιώτης και να κάνει τις μεταφορές που κάνει το ταξί, χωρίς τιμολόγιο, χωρίς δέσμευση να εξυπηρετεί τους πάντες».