Ετήσια Εκθεση του Συνηγόρου του Καταναλωτή 2020: Η πανδημία υπήρξε και ευκαιρία για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό - iefimerida.gr

Ετήσια Εκθεση του Συνηγόρου του Καταναλωτή 2020: Η πανδημία υπήρξε και ευκαιρία για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό

Κόσμος στην αγορά της Ερμού στο κέντρο της Αθήνας
Κόσμος στην αγορά της Ερμού στο κέντρο της Αθήνας / Φωτογραφία: Eurokinissi
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Υπεβλήθη σήμερα στον πρόεδρο της Βουλής, Κωνσταντίνο Τασούλα, η Ετήσια Εκθεση του Συνηγόρου του Καταναλωτή για το έτος 2020, από τον επικεφαλής της Ανεξάρτητης Αρχής, Λευτέρη Ζαγορίτη.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Βουλής, ο κ. Ζαγορίτης ανέφερε ότι σε μια περίοδο όπου περιορίστηκαν σημαντικά οι φυσικές συναλλαγές, ο Συνήγορος του Καταναλωτή δέχθηκε 14,1% περισσότερες αναφορές σε σχέση με το 2019 λόγω της κατακόρυφης ανόδου των υποθέσεων που αφορούσαν το ηλεκτρονικό εμπόριο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημείωσε, ωστόσο, ότι η πανδημία υπήρξε και ευκαιρία για τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό καίριων πτυχών της δημόσιας διοίκησης και της οικονομικής ζωής. «Υπό αυτές τις απαιτητικές συνθήκες», υπογράμμισε, «τα ανακλαστικά της Αρχής υπήρξαν κατά τεκμήριο άμεσα και αποτελεσματικά, αφού με τις παρεμβάσεις της σε όλα τα προβληματικά ζητήματα συνέβαλε αποφασιστικά στη σταδιακή αποκατάσταση και επίλυσή τους» και διαβεβαίωσε πως «ο Συνήγορος του Καταναλωτή θα συνεχίσει να αποτελεί εγγυητικό παράγοντα της ομαλής και σύννομης λειτουργίας της αγοράς».

Ο πρόεδρος της Βουλής ευχαρίστησε τον Συνήγορο του Καταναλωτή για την εμπεριστατωμένη ενημέρωση και του είπε ότι θα διαβιβάσει άμεσα την Εκθεση στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, προκειμένου να ενημερωθούν για όλα τα στοιχεία και οι βουλευτές, σημειώνεται στην ίδια ανακοίνωση.

Στη συνάντηση που έγινε στο γραφείο του προέδρου συμμετείχαν η αναπληρώτρια συνήγορος, Βασιλική Μπώλου, και ο βοηθός συνήγορος, Ευθύμιος Τσίγκας.

Ζαγορίτης: Κατά 14,1% αυξήθηκαν οι καταγγελίες σε σχέση με το 2019

«Το 2020 ήταν αναμφισβήτητα μία χρονιά πρωτόγνωρη κατά τη διάρκεια της οποίας το κράτος, η αγορά και οι καταναλωτές δοκιμάστηκαν από την πανδημία του ιού COVID-19 και υποχρεώθηκαν σε μία βίαιη προσαρμογή στη νέα και εξαιρετικά δύσκολη πραγματικότητα», δήλωσε κ. Ζαγορίτης, παραδίδοντας στον κ. Τασούλα την ετήσια έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και πρόσθεσε: «Σε μία περίοδο, όπου περιορίστηκαν σημαντικά οι φυσικές συναλλαγές και θα έπρεπε να υπάρχει αντίστοιχη μείωση των αναφορών προς τον Συνήγορο του Καταναλωτή, παρατηρήθηκε, αύξηση κατά 14,1% σε σχέση με το 2019, δεδομένου ότι ανέβηκαν κατακόρυφα οι υποθέσεις που αφορούσαν το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Υπήρξαν επιτήδειοι που, εκμεταλλευόμενοι την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, επιχείρησαν -και, σε ορισμένες περιπτώσεις, κατάφεραν- να εξαπατήσουν τους καταναλωτές, εισπράττοντας μεγάλα χρηματικά ποσά για προϊόντα που ποτέ δεν παρέδωσαν. Το φαινόμενο αντιμετωπίστηκε αποτελεσματικά με την ενημέρωση των καταναλωτών, την επιβολή των οικονομικών κυρώσεων στους παραβάτες και την παραπομπή τους στη Δικαιοσύνη.

Η αύξηση των υποθέσεων οφείλεται ακόμη στο γεγονός ότι, λόγω COVID-19, επλήγησαν σε μεγάλο βαθμό οι κλάδοι των αερομεταφορών και του τουρισμού από τις μαζικές ματαιώσεις ταξιδιών και τις ακυρώσεις τουριστικών πακέτων.

Αλλοι κλάδοι, όπως οι ηλεκτρονικές επικοινωνίες και οι ταχυδρομικές υπηρεσίες, εμφάνισαν ανεπάρκειες, εξαιτίας της κατακόρυφης αύξησης της ζήτησης. Οι καθυστερημένες επιδόσεις ταχυδρομικών αντικειμένων ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο, προκαλώντας την εύλογη αγανάκτηση των καταναλωτών, ενώ οι απαιτήσεις της τηλε-εργασίας, της τηλε-εκπαίδευσης και των ηλεκτρονικών συναλλαγών υπονομεύτηκαν από τις χαμηλές ταχύτητες στο ίντερνετ αφού σε πάμπολες περιπτώσεις υπήρξαν μεγάλες αποκλίσεις ανάμεσα στις ονομαστικές (συμβατικά προβλεπόμενες) και στις πραγματικές ταχύτητες που μπόρεσαν να έχουν εν τέλει στη διάθεσή τους οι καταναλωτές αυτή την κρίσιμη περίοδο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε κάθε περίπτωση, η πανδημία ανέδειξε τη σημασία των υψηλών ταχυτήτων που απαιτεί η εποχή σε όλους τους τομείς για την καλύτερη εξυπηρέτηση του πολίτη -καταναλωτή, αλλά και για την υποστήριξη των συναλλαγών που, πλέον, γίνονται εξ αποστάσεως σε ολοένα μεγαλύτερο βαθμό.

Στη συγκυρία αυτή, τα ανακλαστικά της Αρχής υπήρξαν κατά τεκμήριο άμεσα και αποτελεσματικά, αφού με τις ουσιαστικές παρεμβάσεις της σε όλα τα προβληματικά ζητήματα που ανέκυψαν συνέβαλε αποφασιστικά στη σταδιακή αποκατάσταση και επίλυσή τους.

Επιδεικνύοντας προσαρμοστικότητα, προσήλωση και αποτελεσματικότητα στο νέο περιβάλλον και με όπλο τις υψηλού επιπέδου διαμεσολαβητικές του υπηρεσίες, ο Συνήγορος του Καταναλωτή συνεχίζει και θα συνεχίσει να αποτελεί εγγυητικό παράγοντα της ομαλής και σύννομης λειτουργίας της αγοράς».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ