Δούκας: «Είμαστε αποφασισμένοι να επιβάλλουμε κανόνες στην κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών» - iefimerida.gr

Δούκας: «Είμαστε αποφασισμένοι να επιβάλλουμε κανόνες στην κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών»

O Xάρης Δούκας στο συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων
Ο Χάρης Δούκας
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Σύσκεψη υπό τον Χάρη Δούκα, πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχιακό Μέγαρο Αθηνών με αφορμή τα μέτρα για τα ηλεκτρικά πατίνια.

Στη συνάντηση συμμετείχαν εκπρόσωποι των εταιρειών Hoppy, Hop, Lime και RideMovi, που δραστηριοποιούνται στον τομέα των επινοικιαζόμενων ηλεκτρικών πατινιών στην Αθήνα.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης ο Δήμαρχος Αθηναίων επεσήμανε ότι υπάρχει επείγουσα ανάγκη για ρύθμιση της κυκλοφορίας των πατινιών στους δρόμους της Αθήνας, καθώς παρατηρούνται σοβαρά προβλήματα με εναπόθεση πατινιών σε διάφορους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους. Ο Χάρης Δούκας υπογράμμισε ότι είναι υπέρ της μικροκινητικότητας ως μέσου βιώσιμης αστικής μετακίνησης, ωστόσο απαιτείται τάξη και ένα σοβαρό πλαίσιο λειτουργίας που θα σέβεται τον δημόσιο χώρο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το τελευταίο διάστημα η όχληση είναι τρομακτική. Πατίνια σε ράμπες, σε οδεύσεις τυφλών, στη μέση του δρόμου. Βλέπω καθημερινά δεκάδες τέτοια περιστατικά. Δε θέλουμε να κυνηγάμε τα πατίνια, θέλουμε να οργανώσουμε την κυκλοφορία τους στην πόλη. Είμαστε αποφασισμένοι να επιβάλλουμε κανόνες στην κυκλοφορία τους. Η μικροκινητικότητα πρέπει να προχωρήσει σωστά, με κανόνες και με σεβασμό στον δημόσιο χώρο. Γι’ αυτό έχουμε ετοιμάσει ένα νέο πλαίσιο που περιλαμβάνει 70 οριοθετημένες θέσεις στάθμευσης, ζώνες απαγόρευσης κυκλοφορίας, και μείωση της ταχύτητας των πατινιών σε συγκεκριμένους δρόμους. Θέλουμε να ξεκινήσουμε άμεσα την εφαρμογή του νέου κανονιστικού πλαισίου, σε συνεργασία με τις εταιρείες» ανέφερε στη συνάντηση.

Η Αντιδήμαρχος Αστικής Αναζωογόνησης και Ανθεκτικότητας, Μάρω Ευαγγελίδου, συμπλήρωσε: «Πάμε παρέα. Χρειαζόμαστε τη συνεργασία όλων, καθώς υπάρχει ανάγκη για καλύτερη χωροθέτηση και πιο αποτελεσματική αστυνόμευση. Σε άλλες χώρες, για παράδειγμα, εφαρμόζεται χρέωση μέχρι το πατίνι να τοποθετηθεί στη σωστή θέση. Οι κανόνες έχουν μελετηθεί από τους τεχνικούς μας και ο ακριβέστερος προσδιορισμός τους θα προκύψει μέσα από τη δική σας συμβολή και τη δική μας περαιτέρω εμβάθυνση».

Τι συμφώνησαν για τα ηλεκτρικά πατίνια

Τα βασικά σημεία συμφωνίας που προέκυψαν είναι τα εξής:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
  1. Ανταλλαγή δεδομένων: Οι εταιρείες θα παρέχουν αναλυτικά στοιχεία για τον στόλο τους καθώς και λοιπά δεδομένα κίνησης και στάθμευσης. Σήμερα σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, υπολογίζεται ότι κυκλοφορούν πάνω από 4.000 πατίνια στην Αθήνα.
  2. Καθορισμός θέσεων στάθμευσης: Παρουσιάστηκαν καταρχήν 70 οριοθετημένα σημεία στάθμευσης για την αποσυμφόρηση των πεζοδρομίων και των κοινόχρηστων χώρων, τα οποία θα προκύψουν έπειτα από διαβούλευση μεταξύ των δύο μερών, με επανεξέταση επιπλέον σημείων έπειτα από συλλογή δεδομένων σε επόμενο στάδιο.
  3. Τεχνικοί περιορισμοί: Οι εταιρείες επιβεβαίωσαν ότι διαθέτουν τα τεχνικά μέσα για να επιβληθούν συγκεκριμένα όρια ταχύτητας και να καθοριστούν ζώνες απαγόρευσης κυκλοφορίας καθώς και τη δυνατότητα ρύθμισης χρέωσης χρηστών λόγω αντικανονικής συμπεριφοράς.
  4. Ταυτοποίηση & Έλεγχος: Κάθε πατίνι φέρει μοναδικό σειριακό αριθμό, συνεπώς θα μπορεί να είναι εφικτός ο έλεγχος και η επιβολή προστίμων.
  5. Αποζημίωση για χρήση δημόσιου χώρου: Προβλέπεται η θέσπιση ανταλλάγματος για τον χώρο που καταλαμβάνουν τα οχήματα στις υποδομές της πόλης.

Η Δημοτική Αστυνομία επιβεβαίωσε αύξηση των παραβάσεων που σχετίζονται με ΕΠΗΟ. Είναι ενδεικτικό ότι τον Μάρτιο του 2025 καταγράφηκαν 88 σχετικές παραβάσεις, ενώ τον Απρίλιο του 2025 ανήλθαν σε 197.

Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας και Δημοσίων Κοινοχρήστων Χώρων, Θωμάς Γεωργιάδης, εκπρόσωποι της Δημοτικής Αστυνομίας, η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Σχεδίου Πόλεως και Περιβάλλοντος και στελέχη του τμήματος Βιώσιμης Κινητικότητας.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ