ΔΕΣΦΑ: Νέο επενδυτικό πρόγραμμα 856 εκατ. ευρώ - iefimerida.gr

ΔΕΣΦΑ: Νέο επενδυτικό πρόγραμμα 856 εκατ. ευρώ

ΔΕΣΦΑ
Φωτογραφία: INTIMENEWS / ΚΑΠΑΝΤΑΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Νέο επενδυτικό πρόγραμμα 856 εκατ. ευρώ από τον ΔΕΣΦΑ, τέθηκε σε διαβούλευση από τη ΡΑΕ.

Συγκεκριμένα, η ενεργειακή κρίση και η ανάδειξη της Ελλάδας σε κόμβο εφοδιασμού για τις χώρες των Βαλκανίων αποτυπώνονται στο νέο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ για την περίοδο 2022-2031 που τέθηκε σε διαβούλευση από τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και είναι σημαντικά αυξημένο (+57%) σε σχέση με το προηγούμενο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα το νέο δεκαετές πρόγραμμα έχει προϋπολογισμό ύψους 856 εκατ. ευρώ, έναντι 543 εκατ. που ήταν το προηγούμενο δεκαετές (2021-2030). Αιτίες της αύξησης είναι η προσθήκη νέων έργων για την εξυπηρέτηση της ζήτησης στα Βαλκάνια και την εσωτερική αγορά (+126 εκατ.) καθώς και η αύξηση του κόστους των υλικών λόγω της διεθνούς κρίσης (+196 εκατ.).

Στα νέα έργα περιλαμβάνεται η αναβάθμιση του σταθμού συμπίεσης στην Κομοτηνή που αναθεωρήθηκε προκειμένου να καλυφθεί η ανάγκη ενίσχυσης των διακινούμενων ροών προς την Βουλγαρία μέσω του αγωγού IGB, ενώ προβλέπεται και δυνατότητα περαιτέρω επέκτασης ύστερα από πρόταση που υπέβαλε ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός των Διαχειριστών Φυσικού Αερίου (ENTSO-G).

Τι περιλαμβάνει το πρόγραμμα της ΔΕΣΦΑ

Στο επενδυτικό πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ περιλαμβάνονται ακόμη οι συνδέσεις με τον αγωγό EastMed και με τους πλωτούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη και την Κόρινθο, η αναβάθμιση της διασύνδεσης με τον αγωγό ΤΑΡ, κ.α. Στο νέο δεκαετές προκρίνεται εξάλλου η λύση της τροφοδοσίας των Ιωαννίνων με υγροποιημένο φυσικό αέριο, που θα μεταφέρεται με βυτία σε αποθήκες στην Ηγουμενίτσα και τα Ιωάννινα (με ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου τον Σεπτέμβριο του 2026 και προϋπολογισμό 85 εκατ. ευρώ). Η ίδια λύση είχε εξεταστεί και για την Πάτρα αλλά εγκαταλείπεται λόγω πολυπλοκότητας αλλά και επειδή είναι πολύ κοντά χρονικά (Σεπτέμβριος 2025) η λειτουργία αγωγού τροφοδοσίας της πόλης.

Σε σχέση με την αύξηση του προϋπολογισμού λόγω της ανόδου του κόστους των υλικών αναφέρεται ενδεικτικά ο προϋπολογισμός έργων όπως οι αγωγοί προς Δυτική Μακεδονία (167 εκατ. έναντι αρχικού κόστους 110 εκατ., αύξηση 52%), προς Πάτρα (98 εκατ. από 85), Γευγελή (67 από 51,4 εκατ., αφορά την κατασκευή αγωγού διασύνδεσης με τη Β. Μακεδονία, που σήμερα τροφοδοτείται αποκλειστικά μέσω Βουλγαρίας), η σύνδεση με το πλωτό ΥΦΑ Αλεξανδρούπολης (26 από 13 εκατ.) και Κορίνθου (15 από 9,9 εκατ.) κ.α.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με το κείμενο που τέθηκε σε διαβούλευση από τη ΡΑΕ, οι επενδύσεις που περιλαμβάνονται στο νέο δεκαετές αυξάνουν τα τέλη χρήσης του Συστήματος από τους καταναλωτές κατά 11%. Η δημόσια διαβούλευση θα διαρκέσει έως και τη Δευτέρα 25 Ιουλίου 2022.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ