Αποτέλεσε πρωτοβουλία της υποδιευθύντριας του 2ου Δημοτικού Ν. Αλικαρνασσού στο Ηράκλειο, ωστόσο φαίνεται ότι τα αποτελέσματα που έχει οδηγούν κι άλλα σχολεία στην εφαρμογή του.
Πρόκειται για το αποκαλούμενο «μουσικό σχολικό κουδούνι», μια ιδέα της Μαίρης Σταυρακάκη που υλοποιήθηκε αμέσως μετά τις γιορτές του Πάσχα στο σχολείο και ήδη, έχει με κάποιο τρόπο αλλάξει την καθημερινότητα μαθητών, εκπαιδευτικών, αλλά και των κατοίκων της γειτονιάς που βρίσκεται το σχολείο, όπως είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η κ. Σταυρακάκη.
«Mουσικό σχολικό κουδούνι»
«Ήταν μια ιδέα, την οποία εδώ και χρόνια είχα στο μυαλό μου. Φανταζόμουν ένα σχολείο με μουσικό κουδούνι , οπότε από πέρυσι που ανέλαβα θέση υποδιευθύντριας, έθεσα ως στόχο την πραγματοποίησή της» ανέφερε η εμπνεύστρια του σχολικού μουσικού κουδουνιού, η οποία ενθουσιασμένη βλέπει τους μαθητές να βγαίνουν για διάλειμμα ή και να μπαίνουν στις αίθουσες διδασκαλίας για το μάθημά τους, υπό τους ήχους μουσικών, που έχουν αντικαταστήσει το κλασικό «ντριν».

Για την υλοποίηση αυτής της ιδέας, όπως ανέφερε η Μαίρη Σταυρακάκη, έπρεπε να γίνουν εργασίες εγκατάστασης στο σχολείο, οι οποίες περιλάμβαναν τοποθέτηση ενισχυτή, πολλά μέτρα καλώδιο, όπως και ηχεία για τους εσωτερικούς και τους εξωτερικούς χώρους. Καλύτερο διάστημα για τις εργασίες αυτές, εκτιμήθηκε ότι ήταν το διάστημα των διακοπών του Πάσχα, αφού τελικά το «μουσικό σχολικό κουδούνι» υπήρξε μια ευχάριστη έκπληξη για τους μαθητές, με την ολοκλήρωση των διακοπών τους και την επιστροφή τους στο σχολείο.
«Στόχος μου ήταν η μουσική να διεγείρει τη συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών, να επιδράσει θετικά στη χαλάρωσή τους, στην απελευθέρωση του άγχους, να δημιουργηθεί ένα ήρεμο και ευχάριστο κλίμα μέσα από την κλασική μουσική και να βοηθήσει στην αποφυγή εκδήλωσης επιθετικών συμπεριφορών» ανέφερε σε ό,τι αφορά την ιδέα που είχε για το «μουσικό σχολικό κουδούνι» η υποδιευθύντρια του σχολείου, η οποία σημείωσε μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι «τον τελευταίο ενάμιση περίπου μήνα που λειτουργεί το κουδούνι, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί όταν μπαίνουμε στην τάξη ακούμε Μπετόβεν και όταν βγαίνουμε ακούμε Βιβάλντι».
«Εδώ και καιρό έχω επιλέξει μία λίστα από ήχους κλασικής μουσικής Ελλήνων αλλά και ξένων συνθετών. Γενικά ήχους χαλαρωτικούς, οι οποίοι θα εναλλάσσονται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, ενώ θα υπάρχουν και επίκαιροι ήχοι στο κουδούνι μας, ανάλογα με τη γιορτή ή την εποχή» διευκρίνισε η κ. Σταυρακάκη, η οποία ωστόσο πρόσθεσε πως εκτός από το κουδούνι , στη διάρκεια των διαλειμμάτων, συχνά ακούγονται τραγούδια και μουσικές.
«Η μουσική μόνο ευεργετικές ιδιότητες μπορεί να έχει και αυτό φαίνεται από την αλλαγή διάθεσης στο σχολείο μας, τόσο των μαθητών, όσο και των εκπαιδευτικών. Κάθε φορά που ακούω το κουδούνι, νιώθω μεγάλη χαρά και συγκίνηση και η χαρά μου γίνεται μεγαλύτερη όταν βλέπω τα παιδιά να βγαίνουν από τις τάξεις κουνώντας τα χέρια τους στο ρυθμό της μουσικής. Είναι η ίδια χαρά που νιώθω όταν οι συνάδελφοι μου μεταφέρουν, πως οι μαθητές τους είναι τώρα πιο ήρεμοι όταν βγαίνουν από τις τάξεις τους».

Όπως τόνισε η Μαίρη Σταυρακάκη, στο σχολείο το τελευταίο διάστημα, για την πρωτοβουλία τους αυτή, δέχονται καθημερινά συγχαρητήρια τόσο από γονείς μαθητών, όσο και από τους γείτονες, οι οποίοι τους μεταφέρουν τον ενθουσιασμό τους, αφού το «μουσικό σχολικό κουδούνι» αλλάζει και τη δική τους διάθεση.
«Το σχολείο του σήμερα, ρέπει να είναι ένας πιο φιλικός χώρος για τα παιδιά, α σέβεται τη διαφορετικότητα, να συνδέει τον άνθρωπο με την κοινωνία και το περιβάλλον, με γενικό σκοπό τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου πολίτη και να αναπτύσσει την κριτική σκέψη και τον κοινωνικό προβληματισμό» εξήγησε η υποδιευθύντρια του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αλικαρνασσού, η όποια δεν παρέλειψε να τονίσει ότι και στο δικό τους σχολείο φέτος, εκτός από την πρωτοβουλία για το κουδούνι, υλοποιήθηκαν σημαντικές δράσεις , ενώ προγραμματίζονται κι άλλες καινοτόμες δράσεις για το μέλλον.
«Στη σκέψη μας βρίσκονται και άλλες δράσεις για το μέλλον, με κύριο χαρακτηριστικό την καινοτομία. Πρόκειται για δράσεις που βοηθούν πολύ στο χτίσιμο μιας άλλη σχέσης των μαθητών με το σχολείο, καθώς έρχονται σε αυτό με μεγάλη χαρά και αναγνωρίζοντας πως και το ίδιο το σχολείο τους, προσπαθεί να βελτιώσει την καθημερινότητά τους» επισήμανε η κ. Σταυρακάκη, προσθέτοντας ότι εκτός των άλλων, στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού του σχολείου ήδη έχουν φτάσει και χρησιμοποιούνται διαδραστικοί πίνακες, ενώ οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας ως εργαλεία που χρησιμοποιούνται στα σχολεία για να βοηθήσουν στην μάθηση και τη διδασκαλία, βρίσκονται στην καθημερινότητά τους διευρύνοντας τους ορίζοντες όχι μόνο των μαθητών, αλλά και των ίδιων των εκπαιδευτικών.
«Εγώ και οι συνάδελφοί μου χαιρόμαστε που δουλεύουμε σε ένα τέτοιο σχολείο στο οποίο προσπαθούμε καθημερινά να δίνουμε τον καλύτερο εαυτό μας, πάντα με γνώμονα το όφελος των μαθητών μας» κατέληξε η Μαίρη Σταυρακάκη, υποδιευθύντρια του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Αλικαρνασσού.
Επισυνάπτονται φωτογραφίες - Πηγή: Μαίρη Σταυρακάκη
ΑΠΕ-ΜΠΕ