Αίγιο - Αθήνα σε 2 ώρες και 20' -Εγκαινιάστηκε η διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο - Ροδοδάφνη [εικόνες] - iefimerida.gr

Αίγιο - Αθήνα σε 2 ώρες και 20' -Εγκαινιάστηκε η διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο - Ροδοδάφνη [εικόνες]

Ο Κώστας Καραμανλής με τους μηχανοδηγούς του τρένου Κιάτο-Αίγιο
Αίγιο - Αθήνα σε 2 ώρες και 20' -Εγκαινιάστηκε η διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο - Ροδοδάφνη [εικόνες]
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Για ένα έργο-σταθμό έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στα εγκαίνια της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο - Αίγιο (Ροδοδάφνη), συνολικού μήκους 71 χιλιομέτρων.

Στην τελετή εγκαινίων μίλησε επίσης ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, ενώ το «παρών» έδωσαν ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης και ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Από αριστερά: Γ. Κεφαλογιάνης, Ευ. Μυτιληναίος και Κώστας Αχ. Καραμανλής

«Τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανένα κόμμα. Ανήκουν στον ελληνικό λαό. Με τις δικές του θυσίες, με τους δικούς του κόπους και για το δικό του μέλλον γίνονται πραγματικότητα», τόνισε ο κ. Καραμανλής, υπενθυμίζοντας ότι το έργο αυτό ξεκίνησε το 2006 και μετά από 14 χρόνια, διαφορετικές συμβάσεις και πολλά προβλήματα, έφτασε επιτέλους στην ολοκλήρωσή του.

Σημείωσε ότι το συγκεκριμένο έργο ήταν ένα από τα πρώτα σοβαρά προβλήματα που κλήθηκε να αντιμετωπίσει στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς η σημερινή κυβέρνηση το παρέλαβε με προβλήματα και καθυστερήσεις, που δημιουργούσαν μεγάλο κίνδυνο για την επιστροφή ευρωπαϊκών κονδυλίων από τη χώρα μας. Γι' αυτόν τον λόγο αποτέλεσε και μία από τις βασικές προτεραιότητες που έβαλε μαζί με τη νέα διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ.

Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής (αριστερά) και ο υφυπουργός Γ. Κεφαλογιάννης με μάσκες κάνουν το δρομολόγιο Κιάτο-Αίγιο
Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής (αριστερά) και ο υφυπουργός Γ. Κεφαλογιάννης με μάσκες κάνουν το δρομολόγιο Κιάτο-Αίγιο
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Χάρη στις συντονισμένες προσπάθειες, ήδη πριν από το τέλος του 2019 το φυσικό αντικείμενο του έργου είχε περατωθεί και απέμεναν για τη λειτουργία του οι αναγκαίες τελικές δοκιμές, οι οποίες θα είχαν ήδη ολοκληρωθεί από τα τέλη Μαρτίου και η γραμμή θα είχε δοθεί σε λειτουργία πριν από το Πάσχα, αν δεν είχε μεσολαβήσει η πανδημία του κορωνοϊού και τα περιοριστικά μέτρα για την αντιμετώπισή της.

«Το σημαντικό είναι ότι ένα έργο που είχε πάρει επικίνδυνη τροπή, τελικά ολοκληρώθηκε αισίως. Και, κυρίως, καταφέραμε να αποτρέψουμε το ενδεχόμενο της δημοσιονομικής διόρθωσης και να διασφαλίσουμε για τη χώρα μας την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση ύψους 240 εκατομμυρίων ευρώ», υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής, σημειώνοντας ότι για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, η ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τις ενέργειες που υπολείπονταν μέχρι και τη λειτουργία δρομολογίων, το οποίο τηρήθηκε απολύτως.

Ο Κώστας Α. Καραμανλής συνομιλεί με υπαλλήλους του τρένου
Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής συνομιλεί με υπαλλήλους του τρένου

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε ότι το έργο αυτό είναι άλλο ένα σε μια μακρά σειρά έργων που μπόρεσαν να γίνουν πραγματικότητα χάρη στη χρηματοδοτική συμβολή της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το μεγαλύτερο μέρος του κόστους έχει καλυφθεί από κοινοτικούς πόρους, αρχικά από το Ταμείο Συνοχής και στη συνέχεια, στην ακόμα πιο καθοριστική περίοδο για την κατασκευή του, από το ΕΣΠΑ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο υπ. Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής μαζί με τους οδηγούς του τρένου
Ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής μαζί με τους οδηγούς του τρένου

Τρεις νέοι σταθμοί και έξι στάσεις

Το έργο Κιάτο - Ροδοδάφνη αφορά μια διπλή σιδηροδρομική γραμμή, υψηλής ταχύτητας και ασφάλειας, συνολικού μήκους περίπου 71 χιλιομέτρων.

Εξυπηρετεί τρεις νέους, σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς, Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου, και έξι στάσεις, Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης.

Έχει 6 σήραγγες συνολικού μήκους 11 χιλιομέτρων περίπου, καθώς και 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους άνω των 2 χιλιομέτρων, 13 cut & cover, 18 σιδηροδρομικές γέφυρες και 60 ανισόπεδες διαβάσεις. Διαθέτει τα πιο σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, που εκτός των άλλων εξασφαλίζουν και τη λειτουργία της γραμμής με απόλυτη ασφάλεια για όλους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κώστας Αχ. Καραμανλής: «Λίγα λόγια, αλλά πολλή δουλειά»

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε χαρακτηριστικά: «Στην πολιτική υπάρχουν δύο δρόμοι που μπορεί να ακολουθήσει κανείς ως προς την αντιμετώπιση των έργων υποδομής. Ο ένας είναι ο δρόμος των μεγάλων υποσχέσεων, των δήθεν εύκολων λύσεων και των εφέ χωρίς αντίκρισμα. Είναι ο δρόμος αυτών που μπορεί, για παράδειγμα, στην Πάτρα να υπόσχονται λύσεις που ξέρουν πως είναι ανέφικτες, χωρίς να κάνουν τίποτα για να τις υλοποιήσουν, ή στη Θεσσαλονίκη να φτάνουν στο σημείο να εγκαινιάζουν όχι μετρό αλλά μουσαμάδες…

Κώστας Αχ. Καραμανλής: «Λίγα λόγια, αλλά πολλή δουλειά»
Κώστας Αχ. Καραμανλής: «Λίγα λόγια, αλλά πολλή δουλειά»

Ο άλλος δρόμος είναι ο δρόμος που έχει λίγα λόγια, αλλά πολλή δουλειά. Που αντιμετωπίζει τα έργα υποδομών όχι ως πεδίο λαϊκισμού, όχι ως εργαλεία υφαρπαγής ψήφων. Αλλά ως εργαλεία προόδου και ανάπτυξης του τόπου μας. Αυτόν τον δεύτερο δρόμο προσπαθούμε να ακολουθούμε πιστά εδώ και έναν χρόνο στην κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Γιατί αυτός είναι ο μόνος δρόμος που φέρνει αποτελέσματα για τον πολίτη. Αποτελέσματα χειροπιαστά, έργα που ο πολίτης τα ζει και βελτιώνει την καθημερινότητά του».

Λύση για την οδική πρόσβαση στον σταθμό του Αιγίου

Τα εγκαίνια του σιδηροδρομικού έργου πραγματοποιήθηκαν στο Αίγιο και ο κ. Καραμανλής με ειλικρίνεια σημείωσε ότι εξακολουθεί να υφίσταται πρόβλημα με την πρόσβαση στον συγκεκριμένο σταθμό, καθώς, παρόλο που τα έργα των οδικών συνδέσεων προβλέπονταν ήδη από τις μελέτες του 2009, με τις οποίες ήταν σύμφωνος και ο δήμος, μέχρι σήμερα δεν έχει κατορθωθεί να υλοποιηθούν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Σήμερα, θέλω να πω κατηγορηματικά ότι στις αμέσως επόμενες μέρες βάζουμε μπρος για να γίνουν κι αυτά. Είναι κάτι που το χρωστάμε στην τοπική κοινωνία», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Η Πελοπόννησος στο επίκεντρο

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στην επίσκεψή του πριν από λίγες ημέρες στην Πάτρα, όπου παρουσίασε τη λύση για την υλοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής. Μια λύση ρεαλιστική, εφαρμόσιμη, ολοκληρωμένη. Μια λύση που απαντά πραγματικά στις ανάγκες της πόλης και της ευρύτερης περιοχής, όπως τόνισε. «Σήμερα, εδώ, και μετά από συστηματική δουλειά με χαμηλούς τόνους, δίνουμε επισήμως στην κυκλοφορία ένα έργο το οποίο επίσης η ευρύτερη περιοχή είχε ιδιαίτερη ανάγκη. Τα δύο έργα αυτά είναι αλληλένδετα. Και η στάση μας στο καθένα από αυτά επιβεβαιώνει τις προτεραιότητές μας στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών», συνέχισε και πρόσθεσε: «Επιβεβαιώνει και αποδεικνύει ότι η Πελοπόννησος είναι στο επίκεντρο της πολιτικής μας. Επιβεβαιώνει ότι η ανάπτυξη ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου αποτελεί κεντρικό μας στόχο».

Αίγιο - Αθήνα σε 2 ώρες και 20 λεπτά, με λιγότερο από 20 ευρώ

Από την πλευρά του ο κ. Κεφαλογιάννης επισήμανε ότι ο επιβάτης που μπαίνει στον Προαστιακό στο Αίγιο βρίσκεται σε 2 ώρες και 20 λεπτά στην Αθήνα. Και όχι μόνο: Μπορεί να συνεχίσει το ταξίδι του και σε σύντομο χρόνο να φθάσει είτε στο αεροδρόμιο είτε στο λιμάνι του Πειραιά.

«Έτσι λοιπόν δεν συνδέεται απλώς η Αχαΐα με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αθήνας. Συνδέεται η Αχαΐα με την Αθήνα, το Αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος" και το λιμάνι του Πειραιά. Και, μάλιστα, το ταξίδι αυτό με το τρένο γίνεται σύντομα, άνετα, οικονομικά και με ασφάλεια», τόνισε ο υφυπουργός Μεταφορών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Με έξι ζεύγη δρομολογίων καθημερινά και εισιτήριο που στοιχίζει λιγότερο από 20 ευρώ, ο επιβάτης του τρένου μπορεί να φθάσει από εδώ, τη Ροδοδάφνη, στο κέντρο της πρωτεύουσας, στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας και στο πρώτο λιμάνι της χώρας», πρόσθεσε ο κ. Κεφαλογιάννης, σημειώνοντας ότι, επιπλέον, φθάνοντας ο επιβάτης στην Αθήνα, έχει άμεση πρόσβαση στα υπόλοιπα μέσα συγκοινωνίας και μπορεί να πάει μέσα σε λίγα λεπτά σε όποια περιοχή της πρωτεύουσας επιθυμεί.

Ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Κεφαλογιάννης στα εγκαίνια της σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο-Αίγιο
Ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Κεφαλογιάννης στα εγκαίνια της σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο-Αίγιο

«Με την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης στη γραμμή, οι ταχύτητες των τρένων θα αυξηθούν κατακόρυφα και η διάρκεια του ταξιδιού θα μειωθεί κατά πολύ. Επίσης, δεν θα είναι αναγκαία η μετεπιβίβαση στο Κιάτο», υπογράμμισε επίσης ο κ. Κεφαλογιάννης, τονίζοντας: «Με την επέκταση της γραμμής υψηλών ταχυτήτων του Προαστιακού στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη, η Βόρεια Πελοπόννησος αποκτά μια σύγχρονη σιδηροδρομική σύνδεση».

«Είναι εξίσου σημαντικό να γνωρίζει κάθε Έλληνας φορολογούμενος ότι με την προσπάθεια που έγινε τον τελευταίο χρόνο, η πατρίδα μας απέφυγε τον κίνδυνο της απώλειας συγχρηματοδοτούμενων κονδυλίων, της τάξης των 240 εκατομμυρίων ευρώ», πρόσθεσε ο υφυπουργός.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν από την ΕΡΓΟΣΕ και την εταιρεία Μυτιληναίος. Οι προσκεκλημένοι έφτασαν αρχικά στον σταθμό Ξυλοκάστρου, όπου και επιβιβάστηκαν σε συρμό για να μεταβούν στον σταθμό του Αιγίου.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ