fbpx VW: Πώς λειτουργεί η τετρακίνηση 4MOTION; | ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
ΠΡΟΗΓΜΕΝΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΠΤΥΧΕΣ

VW: Πώς λειτουργεί η τετρακίνηση 4MOTION;

VW: Πώς λειτουργεί η τετρακίνηση 4MOTION;
22|02|2021 | 21:40
VW: Πώς λειτουργεί η τετρακίνηση 4MOTION;

Η τετρακίνηση 4MOTION της Volkswagen είναι μια προηγμένη τεχνολογία με πολλές διαφορετικές πτυχές 

Το 1984, η Volkswagen παρουσίασε με το Passat Estate GT syncro ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο, εξοπλισμένο με κίνηση σε όλους τους τροχούς. Από τότε, τα Volkswagen με τέσσερις κινητήριους τροχούς αποτελούν ακρογωνιαίους λίθους της γκάμας της μάρκας.

Από το 1996 και μετά, το όνομα «syncro» αντικαταστάθηκε από το «4MOTION». Τετρακίνητες εκδόσεις είναι διαθέσιμες για όλα σχεδόν τα μοντέλα της Volkswagen. Τους χειμερινούς μήνες, σε περιοχές όπου το χιόνι και ο πάγος είναι συνηθισμένες καιρικές συνθήκες, μοντέλα Volkswagen εξοπλισμένα με 4MOTION είναι συχνό φαινόμενο, σε όλη την Ευρώπη.

Ωστόσο, η κίνηση σε όλους τους τροχούς δεν έχει νόημα μόνο σε χιονισμένες ορεινές περιοχές ή σε ακραία εδάφη εκτός δρόμου. Η συγκεκριμένη τεχνολογία βελτιώνει την πρόσφυση και τα δυναμικά χαρακτηριστικά της οδήγησης σε σχεδόν οποιοδήποτε έδαφος και ως εκ τούτου δημιουργεί την ιδανική διασύνδεση μεταξύ του αυτοκινήτου και του δρόμου. Επιπλέον, όλα τα Volkswagen που διαθέτουν τετρακίνηση είναι ιδανικά για ρυμούλκηση τρέιλερ μεταφοράς σκαφών ή αλόγων.

Η έξυπνη τετρακίνηση 4MOTION, ελεγχόμενη από ηλεκτρονική μονάδα, παρακολουθεί συνεχώς τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου και των τροχών και κατανέμει έξυπνα τη ροπή χάρη στους αστραπιαίους χρόνους απόκρισης. Τα πλεονεκτήματα είναι, μεταξύ άλλων, τα εξής:

  • Καλύτερη πρόσφυση
  • Κορυφαία οδική συμπεριφορά
  • Βέλτιστη λειτουργία κινητήρα, π.χ. για κίνηση σε δρόμο με στροφές ή ρυμούλκηση
  • Εξελιγμένη κατανομή ροπής μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα
  • Μέγιστη ευστάθεια τόσο στην άσφαλτο όσο και πέρα από αυτή

Η Volkswagen προσφέρει διάφορες εκδόσεις της τετρακίνησης 4MOTION. Η πιο συνηθισμένη είναι αυτή με τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη και χρησιμοποιείται σε μοντέλα με εγκάρσια τοποθετημένους κινητήρες (π.χ. T-Roc, Tiguan, Passat, Arteon κ.λπ.). Αυτή η έκδοση κινεί κατά κύριο λόγο τους μπροστινούς τροχούς. Εάν το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου εντοπίσει απώλεια πρόσφυσης, ενεργοποιεί αμέσως και τους πίσω. Αυτό γίνεται τόσο γρήγορα και τόσο ομαλά που σχεδόν δεν παρατηρεί κάποιος πως η τετρακίνηση βελτιώνει την οδηγική εμπειρία.

Όταν οι συνθήκες είναι καλές, η κίνηση μεταδίδεται μόνο μέσω των εμπρός τροχών, κυρίως για λόγους οικονομίας καυσίμου.

Η τρίτη γενιά του Touareg διαθέτει επίσης στάνταρ μόνιμη τετρακίνηση 4MOTION, η οποία συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Εδώ υπάρχει τεχνολογία αλλαγής σχέσεων «Shift by Wire», με εμφάνιση ένδειξης ταχύτητας στον επιλογέα και στον πίνακα οργάνων. Ένα κεντρικό μπλοκέ διαφορικό με ασύμμετρη δυναμική κατανομή της ροπής λειτουργεί ως κιβώτιο μεταφοράς για την κατανομή της ροπής, μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα. Στον εμπρός άξονα φτάνει έως το 70% της διαθέσιμης ροπής, ενώ στον πίσω έως το 80%.

Το Touareg και οι τετρακίνητες εκδόσεις των T-Roc, Tiguan και Tiguan Allspace παρέχουν στους οδηγούς τους τη δυνατότητα να ενεργοποιήσουν ξεχωριστά προγράμματα οδήγησης -ανάλογα με το έδαφος. Μπορούν να το κάνουν εύκολα μέσω του περιστροφικού και πιεστικού διακόπτη του 4MOTION Active Control, που βρίσκεται πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων. Αυτός ο πολυλειτουργικός και διαισθητικός διακόπτης ελέγχει τις λειτουργίες της τετρακίνησης και, μαζί τους, τα αντίστοιχα προγράμματα οδήγησης. Ο οδηγός τον χρησιμοποιεί για να ενεργοποιήσει τέσσερα υψηλού επιπέδου προγράμματα και διάφορα αναδυόμενα μενού. Όταν ο οδηγός γυρίσει τον στρογγυλό διακόπτη προς τα αριστερά, έχει πρόσβαση σε δύο προγράμματα δρόμου, τα Street και Snow. Εάν ο διακόπτης περιστραφεί προς τα δεξιά, είναι διαθέσιμα δύο προγράμματα εκτός δρόμου: Offroad (αυτόματη ρύθμιση των παραμέτρων εκτός δρόμου) και Offroad Individual (μεταβλητές, ατομικές ρυθμίσεις).

Το 4MOTION Active Control μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την προσαρμογή όλων των σχετικών συστημάτων υποβοήθησης στην τρέχουσα κατάσταση οδήγησης μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Τα προγράμματα Comfort, Normal, Sport, Eco και Individual, που επιλέγονται μέσω του 4MOTION Active Control, είναι επίσης ενσωματωμένα.

Αυτά τα προφίλ χρησιμοποιούνται για την προσαρμογή παραμέτρων λειτουργίας του κινητήρα, του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, του κλιματισμού και του ηλεκτρομηχανικού συστήματος διεύθυνσης. Πέρα από τις αντίξοες καιρικές συνθήκες και το κακό οδόστρωμα, η τετρακίνηση 4MOTION είναι επίσης μια ασφαλής επιλογή για τα κορυφαία σπορ μοντέλα της Volkswagen. Τα καλύτερα παραδείγματα για αυτό είναι τα νέα Golf R, Tiguan R, Arteon R και Arteon R Shooting Brake: έρχονται με ένα πρόσφατα εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης με επιλεκτικό έλεγχο ροπής στον πίσω άξονα -γνωστό ως 4MOTION με R-Performance Torque Vectoring. Ένα περίπλοκο όνομα, αλλά μια συναρπαστική καινοτομία: η ροπή δεν κατανέμεται μόνο μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα, αλλά και μεταξύ των δύο πίσω τροχών.

Έτσι, όταν στρίβει το μοντέλο R, έως και το 100% της ροπής καταλήγει στον εξωτερικό τροχό της στροφής, με αξιοσημείωτα οφέλη για τα δυναμικά χαρακτηριστικά και την ασφαλή κίνηση με μεγάλη ταχύτητα.

Τέλος, για πρώτη φορά παγκοσμίως το σύστημα τετρακίνησης είναι δικτυωμένο μέσω ενός Vehicle Dynamics Manager με άλλα συστήματα, όπως το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό (XDS) και οι ενεργές αναρτήσεις DCC. Χάρη σε αυτήν τη στενή ενσωμάτωση και διασύνδεση των διαφόρων συστημάτων μεταξύ τους, τα νέα μοντέλα R προσφέρουν βέλτιστα χαρακτηριστικά πρόσφυσης, ουδέτερο χειρισμό με το μέγιστο δυνατό επίπεδο ακρίβειας, και, τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, μέγιστη οδηγική απόλαυση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
ΣΧΟΛΙΑ