fbpx Από τα SUV στα CUV: Αυτή η κατηγορία αυτοκινήτων πουλάει σαν τρελή -Τα χαρακτηριστικά τους | ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
ΕΙΝΑΙ ΤΑΣΗ

Από τα SUV στα CUV: Αυτή η κατηγορία αυτοκινήτων πουλάει σαν τρελή -Τα χαρακτηριστικά τους

Από τα SUV στα CUV
22|10|2020 | 10:33
Από τα SUV στα CUV

Εάν υπάρχει μία κατηγορία που τα τελευταία 10 χρόνια γνωρίζει μεγάλη άνθηση στις πωλήσεις αυτοκινήτων είναι τα SUV (Sport Utility Vehicle).

Στην Ελλάδα σχεδόν ένα στα δύο οχήματα είναι της συγκεκριμένης κατηγορίας, αποτελώντας -πλέον- την νέα τάση της αυτοκίνησης. Τα SUV προσφέρουν ευελιξία, μεγαλύτερο ύψος από το έδαφος και ελκυστική σχεδίαση.

Από τα SUV στα CUV

Όμως ο κόσμος της αυτοκινητοβιομηχανίας πηγαίνει πάντα ένα βήμα πιο μπροστά, δίνοντας νέες προοπτικές και εξερευνώντας νέες τάσεις. Αυτό συμβαίνει το τελευταίο χρονικό διάστημα με την αύξηση της δημοτικότητας των CUV (Crossover Utility Vehicles), που στην ουσία αποτελούν έναν συνδυασμό μεταξύ SUV και ενός συμπαγούς sedan αυτοκινήτου. Οι έμποροι και οι πελάτες αυτοκινήτων αποκαλούν αυτά τα δημοφιλή οχήματα «crossover». Σύμφωνα με εκτιμήσεις των ειδικών, αυτό το τμήμα θα αντιπροσωπεύει περίπου 500.000 μονάδες το 2028 παγκοσμίως με αυξητικές τάσεις, καθώς έχει πιστούς καταναλωτές.

Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν στην γκάμα τους CUV, παράλληλα με τα SUV, όπως είναι για παράδειγμα κάνει η Mazda με το CX-9, η Hyundai με το Tuscon και η Kia με το Sportage. Αν και τις διαφορές δεν είναι εύκολο κάποιος να τις εντοπίσει, εντούτοις αυτές εστιάζονται στην πλατφόρμα και στην κατασκευή του πλαισίου. Γενικά, τα CUV είναι πιο συμπαγή, έχουν μικρότερη απόσταση από το έδαφος και λιγότερη ισχύ από τα SUV. Τα τελευταία, έχουν εξαιρετική οδική συμπεριφορά στις εκτός δρόμους διαδρομές και είναι κατάλληλα για ρυμούλκηση βαρέων ωφέλιμων φορτίων. Είναι δηλαδή για πιο «σκληρές» μετακινήσεις αγγίζοντας την έννοια του τζιπ. Όμως ένα CUV είναι για πιο ήπια χρήση, κυκλοφορεί κυρίως στην πόλη, είναι ευκολότερο στον χειρισμό, παρέχει μεγάλη οικονομία καυσίμου και έχει άνετα καθίσματα επιβατών, αλλά στερείται μεγάλων χώρων που προσφέρουν άπλετα τα SUV.

Οι σχεδιαστές αυτοκινήτων αναφέρουν ότι το ιδανικό ύψος καθίσματος για οδήγηση είναι περίπου 21 έως 27 ίντσες πάνω από το έδαφος. Οι οδηγοί και οι επιβάτες που αισθάνονται άνετα με ύψος οδήγησης παρόμοιο με τα σεντάν συχνά επιλέγουν CUV όταν θέλουν να υπερπηδήσουν σε αυτή την κατηγορία, ώστε να έχουν ψηλότερη θέση οδήγησης. Ωστόσο δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε ότι υπάρχουν ορισμένα CUV που έχουν σχεδιαστεί και για off-road αποδράσεις και προσφέρουν υψηλότερο ύψος οδήγησης, μαζί με τετρακίνηση. Όπως για παράδειγμα είναι το Kia Soul και το Ford Escape.

Ένας από τους βασικούς λόγους για την αύξηση των πωλήσεων CUV τα τελευταία χρόνια, αλλά και στο μέλλον είναι η ανάγκη να υπάρχει περισσότερος χώρος μέσα στην καμπίνα και υψηλότερη θέση οδήγησης, χωρίς να μειώνεται ο σχεδιασμός και η σπορ εμφάνιση που τα τελευταία χρόνια παίζει μεγάλο ρόλο στην επιλογή μοντέλου από τους καταναλωτές. Μεγάλο ρόλο παίζει και το εσωτερικό φινίρισμα, όπου πάντα η προσοχή εστιάζεται στα ποιοτικά υλικά και στην άριστη συναρμογή. Τα περισσότερα από αυτά έχουν πολύ καλές ρυθμίσεις στο πλαίσιο, στην ανάρτηση, στο τιμόνι και στον κινητήρα, ώστε να προσφέρουν οδηγική απόλαυση ανάλογη με αυτό ενός sedan.

ΣΧΟΛΙΑ