Το ζήτημα του «θανάτου» της επικοινωνίας μέσω προφορικού λόγου απασχολεί τον αρθρογράφο της Faz Άρτσιμπαλντ Πρέουσατ, στη στήλη του «9 to 5».
Όπως περιγράφει, με την εξάπλωση των κινητών και του διαδικτύου, οι άνθρωποι δεν τηλεφωνούν πια, αλλά προτιμούν μηνύματα ή τσατ. Ακόμα και οι εταιρείες καταργούν τις τηλεφωνικές γραμμές, προτιμώντας αυτοματοποιημένες απαντήσεις και e-mail.
«Μας απειλεί το τέλος του προφορικού λόγου»
Ο αρθρογράφος, αρχικά, κάνει μια αναδρομή, σημειώνοντας ότι συστήματα γραφής αναπτύχθηκαν στην πρώιμη αρχαιότητα και προορίζονταν για τομείς όπως η θρησκεία και η διοίκηση, τα οποία παρέμεναν προνόμιο κάποιων ομάδων. Οι περισσότεροι δεν ήξεραν ούτε να γράφουν ούτε να διαβάζουν, οπότε ο προφορικός λόγος κυριαρχούσε.
Πλέον, όπως γράφει, «μας απειλεί το τέλος του προφορικού λόγου». «Μια σταδιακή διαδικασία, που ξεκίνησε τη δεκαετία του 1990 με τη μαζική διάδοση των κινητών τηλεφώνων και της λειτουργίας σύντομων μηνυμάτων SMS. Ένα άλλο καρφί έβαλε το iPhone, που κυκλοφόρησε στην αγορά το 2007. Σήμερα, αποτελεί βασικό εξοπλισμό ακόμη και για παιδιά δέκα ετών. Αλλά, παρόλο που ονομάζεται ''τηλέφωνο'', σπάνια χρησιμοποιείται για τηλεφωνικές κλήσεις».
Ο Πρέουσατ δεν αφήνει ασχολίαστο και το γεγονός ότι πλέον αρκετές επιχειρήσεις αποφεύγουν ως μέσο επικοινωνίας με πελάτες το τηλέφωνο, προτιμώντας το chat, στο οποίο ο πελάτης μπορεί να εγκαταλείψει την προσπάθεια. Όπως αναφέρει, ακόμη και αν μια εταιρεία διαθέτει τηλεφωνική γραμμή, συνήθως την κρατά για να ζητήσει από τους καλούντες να στείλουν email.