Μια πρώην υπάλληλος στα McDonald’s, που εργάζεται ως οδηγός στο μετρό του Λονδίνου εδώ και 11 χρόνια, μοιράστηκε τα παρασκήνια της δουλειάς της στη γραμμή Bakerloo.
Η 34χρονη Σάρα Ράσελ μοιράζεται συχνά στιγμιότυπα από τη ζωή της στο TikTok, όπου 33.000 χρήστες ακολουθούν τις αναρτήσεις της.
Σε ένα από αυτά τα βίντεο, η Σάρα είπε ότι ξεκίνησε να φτιάχνει βίντεο για τη δουλειά της προκειμένου να «προσφέρει μια ματιά στον ρόλο, που δεν έχουν την ευκαιρία να δουν πολλοί».
Η Σάρα έκανε αίτηση για δουλειά στο London Underground πριν από μια δεκαετία και εξακολουθεί να εργάζεται ως οδηγός συρμών επειδή αγαπάει πολύ τη δουλειά της.
Εξήγησε ότι δεν φοίτησε ποτέ σε πανεπιστήμιο και δούλευε στα McDonald’s πριν προσληφθεί, προσθέτοντας ότι η προσφορά εργασίας «άλλαξε τη ζωή μου προς το καλύτερο».
Πώς είναι η καθημερινότητα μιας οδηγού στο μετρό του Λονδίνου
«Έχω κάνει κάποιες δουλειές στο παρελθόν που ήξερα ότι ποτέ δεν θα τις έκανα μακροπρόθεσμα, και βρίσκομαι στο μετρό του Λονδίνου εδώ και 11 χρόνια, σε μια θέση που είναι πολύ πιθανό να παραμείνω μέχρι το τέλος της καριέρας μου», είπε.
Η Σάρα ξεκαθάρισε ότι γυρίζει βίντεο στο TikTok μόνο όταν δεν βρίσκεται στην καμπίνα του οδηγού και όταν όλα πηγαίνουν ομαλά.
«Τα βίντεο που βλέπετε έχουν τραβηχτεί σε ημέρες που όλα λειτουργούν ομαλά και έχω λίγο παραπάνω χρόνο -το πολύ μερικά δευτερόλεπτα- για να σας δείξω ένα μικρό στιγμιότυπο από ό,τι κάνω», είπε στους followers της.
Η Σάρα αποκάλυψε πρόσφατα τι χρειάζεται για να γίνει κάποιος οδηγός συρμών, σημειώνοντας ότι το μετρό του Λονδίνου προτιμά να «προσλαμβάνει οδηγούς εκ των έσω».
Η ίδια είπε ότι η πρόσληψη για αυτές τις θέσεις είναι «ιδιαίτερα ανταγωνιστική» και συνέστησε να παρακολουθεί κανείς πρώτα αγγελίες για θέσεις στην εξυπηρέτηση πελατών πριν κάνει αίτηση για οδηγός.
«Αν τελικά τα καταφέρετε, η εκπαίδευση διαρκεί περίπου έξι μήνες», είπε.
Σε ένα άλλο βίντεο, με θέμα «Μια μέρα στη ζωή μου», η Σάρα ρωτήθηκε πώς είναι να εργάζεται εκεί, και απάντησε: «Το λατρεύω».
«Εξαιρετικά προνόμια, λίγη ευελιξία στην ώρα της ημέρας που θέλεις να δουλέψεις (τουλάχιστον στα τρένα)».
Σε ένα άλλο βίντεο, η Σάρα αποκάλυψε ότι προτιμά να κάνει τη βραδινή βάρδια, η οποία ξεκινά στις 4.30 μ.μ. και ολοκληρώνεται στη 1 π.μ., καθώς τότε αφήνει το τελευταίο της τρένο, επειδή είναι «νυχτερινός τύπος».
Μοιράστηκε επίσης πόσα δρομολόγια ολοκληρώνει ανά βάρδια ως οδηγός στη γραμμή Bakerloo, η οποία λειτουργεί εξ ολοκλήρου με οδηγούς.
Κατά τη διάρκεια της βάρδιας κατάφερε να ολοκληρώσει δύο «γύρους» -δηλαδή να οδηγήσει από το ένα άκρο της γραμμής στο άλλο- μεταξύ Elephant & Castle και Queen’s Park.
Η Σάρα εξήγησε ότι σε αντίθεση με τους εργαζόμενους γραφείου που μπορούν να πάνε στην τουαλέτα όποτε θέλουν, οι οδηγοί δεν επιτρέπεται να σταματήσουν, εκτός αν υπάρχει επείγουσα ανάγκη.
«Ξαναγέμισα το παγούρι μου γιατί προσπαθώ να πίνω τα δύο λίτρα που χρειάζομαι, κάτι που είναι αρκετά δύσκολο όταν είσαι οδηγός, αφού χρειάζομαι συνέχεια τουαλέτα», πρόσθεσε.
Μόλις έφτασε στο Elephant & Castle, τον τελευταίο σταθμό της ημέρας της, η Σάρα πρέπει να αδειάσει το τρένο από τους επιβάτες, να το κλείσει και να το οδηγήσει στο αμαξοστάσιο του London Road.
Εφοδιασμένη με ακουστικά με λειτουργία ακύρωσης θορύβου, η Σάρα περπατάει σε όλο το μήκος των βαγονιών, βεβαιώνοντας ότι δεν έχει μείνει κανένας επιβάτης μέσα.
Τα προστατευτικά ακουστικά φοριούνται για να προστατεύουν τους οδηγούς από τα υψηλά επίπεδα θορύβου κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Αφού φτάσει στο αμαξοστάσιο, αφήνει το τρένο περίπου στη 1 τα ξημερώματα, σηματοδοτώντας το τέλος της βάρδιάς της.
Η Σάρα αποχωρεί από το αμαξοστάσιο και πηγαίνει να πάρει ένα «ταξί προσωπικού», για το οποίο πρέπει να κάνει προκράτηση.
Μόλις επιστρέψει στο σπίτι, η πρώτη της δουλειά είναι να πλύνει τα χέρια της.
«Το πρώτο πράγμα που κάνω είναι να πλένω αμέσως τα χέρια μου, γιατί η ποσότητα βρομιάς που μαζεύεται από τη δουλειά στο μετρό είναι αηδιαστική», εξήγησε.
«Μετά κάνω μπάνιο, περιποιούμαι το δέρμα μου και χαλαρώνω λίγο στο κρεβάτι πριν κοιμηθώ» πρόσθεσε, ολοκληρώνοντας την ημέρα της τις πρώτες πρωινές ώρες.