Η Eλισάβετ Μουτάφη εξηγεί στο iefimerida γιατί είναι τόσο ιδιαίτερη η νέα σειρά της ΕΡΤ «Βραχιόλι της φωτιάς» - iefimerida.gr

Η Eλισάβετ Μουτάφη εξηγεί στο iefimerida γιατί είναι τόσο ιδιαίτερη η νέα σειρά της ΕΡΤ «Βραχιόλι της φωτιάς»

Το βραχιόλι της φωτιάς: Η νέα σειρά της ΕΡΤ που θα μας συγκλονίσει
Ελισάβετ Μουτάφη (Μπενούτα Κοέν)

Η Ελισάβετ Μουτάφη λίγες ημέρες πριν τη μεγάλη πρεμιέρα της σειράς «Το βραχιόλι της φωτιάς» μιλά στο iefimerida για τον νέο της ρόλο.

Με λόγο παθιασμένο, ομορφιά νεραιδένια, η Ελισάβετ Μουτάφη είναι εκείνη που χρόνια τώρα «δημιουργεί» ηρωίδες που καταρρίπτουν κάθε είδος επαναλαμβανόμενης μανιέρας. Φέτος θα τη δούμε στο ρόλο της «Μπενούτα Κοέν» στη νέα παραγωγή της ΕΡΤ με τίτλο «Το βραχιόλι της φωτιάς».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για μια σειρά που αποτελείται από 8 επεισόδια και βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο της Βεατρίκης Σαΐας-Μαγρίζου, με τη μοντέρνα σκηνοθετική σφραγίδα του Γιώργου Γκικαπέππα και την ευαίσθητη ματιά των Νίκου Απειρανθίτη και Σοφίας Σωτηρίου, που έγραψαν το σενάριο. Η νέα σειρά μεταφέρει στη μικρή οθόνη το συγκλονιστικό οδοιπορικό μιας οικογένειας που αναγκάζεται να αναζητήσει καταφύγιο σε έναν τσιγγάνικο καταυλισμό μετά τη μεγάλη πυρκαγιά της Θεσσαλονίκης το 1917.

Η Ελισάβετ Μουτάφη περιγράφει την ηρωίδα της και μας βάζει στο κλίμα της σειράς που αναμένεται να καθηλώσει το τηλεοπτικό κοινό

Νέα σειρά και μια νέα τηλεοπτική στέγη για εσάς με το «Το βραχιόλι της φωτιάς» στην ΕΡΤ. Πώς προέκυψε αυτή η συνεργασία;

Προέκυψε από τρεις αγαπημένους μου ανθρώπους. Από τον Νίκο Απείρανθίτη που έχει γράψει τη σειρά, τον Γιώργο Γκικαπέππα που τη σκηνοθετεί και τον Νίνο Ελματζόγλου που είχαμε συνεργαστεί πριν από πολλά χρόνια γιατί ήταν ο παραγωγός της «Βέρας στο δεξί». Είναι τρεις πολύ αγαπημένοι μου άνθρωποι και ξεκινώντας από εκείνους προέκυψε το «πάντρεμα» με την ΕΡΤ.

Μιλήστε μας για τη σειρά και για την «Μπενούτα Κοέν», την ηρωίδα που υποδύεστε.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για μια αληθινή ιστορία και είναι η πρώτη ελληνική παραγωγή και η ΕΡΤ το πρώτο κανάλι που καταπιάνονται με την ιστορία των Ελλήνων Εβραίων, τους Σεφαραδίτες. Ήταν μια τεράστια κοινότητα στη Θεσσαλονίκη, πολύ ανεπτυγμένη και δυστυχώς αυτοί οι άνθρωποι με τον Β' Παγκόσμιο πόλεμο οδηγήθηκαν από τους Γερμανούς στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Μάλιστα, στη Θεσσαλονίκη οι Εβραίοι που γύρισαν ήταν μόλις το 3%, οπότε αντιλαμβάνεστε ότι όλο αυτό το «κουβαλάμε» όλοι οι ηθοποιοί και οι συντελεστές της σειράς. Οι θεατές θα μοιραστούν το συγκινησιακό φορτίο που νιώσαμε κι εμείς και θα μάθουν πολλά πράγματα.

Ξεκινώντας, λοιπόν, από το 1917 η Μπενούτα είναι η μητέρα της οικογένειας, σύζυγος του Μωής, την οποία γνωρίζουμε έγκυο στο 5ο παιδί της, τον Ιωσήφ, ενώ έχει ήδη αποκτήσει τον Δαβίδ, τη Ζακλίν, τον Ηλία και τη Ραχήλ. Η μεγάλη πυρκαγιά της Θεσσαλονίκης του 1917 στην οποία καίγεται όλη η εβραϊκή κοινότητα αναγκάζει την οικογένεια να αναζητήσει καταφύγιο σε έναν τσιγγάνικο καταυλισμό. Εκεί η Μπενούτα φέρνει στον κόσμο τον Ιωσήφ. Ιστορικά φτάνουμε μέχρι το 1962 που πια ο Ιωσήφ ως μεγάλος (Xρήστος Λούλης) θυμάται όλη την ιστορία της οικογένειάς του. Η ηρωίδα μου είναι μια γυναίκα φοβερά δυναμική, με πολύ αγάπη μέσα της, πολύ προχωρημένη και πολύ μπροστά για την εποχή της, ήθελε ας πούμε οι κόρες της να μορφωθούν, και κοντά σε όλα τα παιδιά της παρά τους διαφορετικούς δρόμους που το καθένα επιλέγει να ακολουθήσει. Hταν πολύ συγκινητικό γιατί η Βεατρίκη Μαγρίζου που έχει γράψει την ιστορία και αφορά τη γιαγιά της και έχει πάρει και το όνομα της, όταν με πήρε τηλέφωνο ήταν πολύ συγκινημένη και μου είπε πόσο της μοιάζω. Aυτό για μένα είναι πολύ σπουδαίο και τιμητικό γιατί πρώτη φορά μετά από τόσα χρόνια στη δουλειά «μπλέκω» με κάτι αληθινό που έχει να κάνει με την ιστορία...Για μένα είναι μια πολύ συγκινητική και σπουδαία δουλειά.



Νίκος Ψαρράς (Μωής Κοέν), Ελισάβετ Μουτάφη (Μπενούτα Κοέν)
Νίκος Ψαρράς (Μωής Κοέν), Ελισάβετ Μουτάφη (Μπενούτα Κοέν)
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι αυτός ο πιο συγκινητικός ρόλος της καριέρας σας;

Nαι είναι. Όλους τους ρόλους μου τους αγαπώ γιατί καθένας ήταν διαφορετικός και γενικά αισθάνομαι πολύ τυχερή με τις δουλειές μου, αλλά εδώ πρόκειται για κάτι πολύ σπουδαίο. Και μέσω της «Μπενούτα» βλέπω τον εαυτό μου να φτάνει και σε μεγαλύτερη ηλικία που αυτό δεν το έχω ξανακάνει.

Συναντάτε κοινά στοιχεία με εσάς;

Ναι, είναι μια γυναίκα πολύ ειλικρινής, αφοσιωμένη, αυθόρμητη, γήινη, παίρνει τα πράγματα στα χέρια της. Νομίζω ότι έχω τέτοια στοιχεία στον χαρακτήρα μου. Bέβαια δεν μπορώ να ξέρω πώς θα ήμουν σε μια τέτοια θέση, όμως η δυναμική του χαρακτήρα της νομίζω είναι πολύ κοντά μου.

Ποια ήταν η πιο δύσκολη στιγμή στα γυρίσματα;

Πάρα πολλές, σκηνές όμορφες, δύσκολες και συγκινητικές. Μία που μου έρχεται στο μυαλό είναι όταν η οικογένεια αγκαλιάζεται γιατί μπαίνουν οι Γερμανοί και τους επιτάσσουν το σπίτι. Ήταν ανατριχιαστική σκηνή. Σε μια άλλη σκηνή, που δεν μπορώ να μαρτυρήσω τώρα, σταμάτησα γιατί δεν μπορούσα από το κλάμα να συνεχίσω και μου είπε ο Γιώργος Γκικαπέππας "το καταλαβαίνω, πάρε μια ανάσα".

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ



Ελισάβετ Μουτάφη (Μπενούτα Κοέν), Νικολέτα Χαρατζόγλου (Μαρίνα), Γκαλ Ρομπίσα (Δαβίδ), Νίκος Ψαρράς (Μωής Κοέν), Ηλέκτρα Μπαρούτα (Ματίλντα), Χριστίνα Μαθιουλάκη, Νεφέλη Κουρή
Ελισάβετ Μουτάφη (Μπενούτα Κοέν), Νικολέτα Χαρατζόγλου (Μαρίνα), Γκαλ Ρομπίσα (Δαβίδ), Νίκος Ψαρράς (Μωής Κοέν), Ηλέκτρα Μπαρούτα (Ματίλντα), Χριστίνα Μαθιουλάκη, Νεφέλη Κουρή

«Το βραχιόλι της φωτιάς» είναι η πρώτη σειρά που θα μεταδοθεί πρώτα στο ERTFLIX και μετά στην ΕΡΤ 1.

H επιλογή έγινε από την ΕΡΤ να βγει όλη η σειρά πρώτα στο ERTFLIX για να το ευχαριστηθεί ο κόσμος και μετά στην ΕΡΤ. Τη στηρίζουν και ευχαριστούμε πολύ γι’ αυτό όλοι οι συντελεστές. To περιμένει πολύ και ο κόσμος και το εισπράτουμε αυτό. Τα εύσημα, όμως, θα ήθελα να τα δώσω και στα νεότερα παιδιά, σε μια νέα γενιά ηθοποιών που υποδύονται τα παιδιά μου. Πέρα από εμένα, τον Νίκο Ψαρρά, τον Χρήστο Λούλη που είμαστε λίγο μεγαλύτεροι, οι υπόλοιποι είναι νέα παιδιά που βγαίνουν μπροστά και κάνουν σπουδαίες ερμηνείες. Είναι βέβαια και η ιστορία της Βεατρίκης Σαΐας-Μαγρίζου, το σενάριο του Νίκου Απειρανθίτη  και της Σοφίας Σωτηρίου, η μοντέρνα σκηνοθεσία του Γιώργου Γκικαπέππα που σχεδόν «ανέπνεε» μαζί μας, όλα συντελούν στο αποτέλεσμα. Γι΄αυτό και τα καλογυρισμένα trailer θυμίζουν διεθνή παραγωγή…

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ





Πώς είναι για την Eλισάβετ Μουτάφη να υποδύεται κάθε φορά έναν καινούργιο ρόλο;

Eυτυχία. Γι' αυτό κάνω αυτή τη δουλειά και είμαι ο χαρακτήρας που είμαι γιατί «θέλω να ζω διάφορες ζωές», οπότε κάθε φορά είναι μια νέα πρόκληση να κάτσω να ψάξω και να μπω μέσα σε αυτό το πλάσμα που πρόκειται να ενσαρκώσω. Nα βάλω τον εαυτό μου μέσα σε αυτό και εκείνο μέσα σε εμένα, γιατί πάντα έτσι γίνεται. Και κάθε φορά είναι ένα καινούργιο στοίχημα. Αλλά είμαι ένας χαρακτήρας που δεν αγχώνομαι και αφήνομαι σε αυτό που έρχεται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πώς βλέπετε φέτος την άνθηση της τηλεοπτικής μυθοπλασίας;

Είναι σημαντικό για όλους μας, απλώς θέλει προσοχή γιατί πάντα το μέτρο είναι σημαντικό. Eυτυχώς μέχρι τώρα όλες οι δουλείες είναι πολύ καλές, αλλά δεν πρέπει να ξεφύγουμε από το όριο, να προσέχουμε ώστε να μην σταματούν οι δουλειές στη μέση.

Τι βλέπετε εσείς στην τηλεόραση;

Τα έχω τσεκάρει όλα. Στην ΕΡΤ για παράδειγμα έχω ξεχωρίσει το «Κάνε ότι κοιμάσαι» και τα «Καλύτερά μας χρόνια». Και στα ιδιωτικά κανάλια, είτε είναι εποχής είτε είναι σύγχρονες, όλες είναι πολύ καλές. Μία που τυχαίνει το απόγευμα, όταν έχω χρόνο, και βλέπω είναι «Ο έρωτας φυγάς» στο Open. Όλες όμως είναι πολύ ωραίες με σπουδαίους συναδέλφους και φίλους...

«Το βραχιόλι της φωτιάς»: Η ιστορία της νέας σειράς που θα κάνει πρεμιέρα στις 25 Ιανουαρίου

Η μεγάλη πυρκαγιά της Θεσσαλονίκης του 1917 αναγκάζει την οικογένεια του Εβραίου επιχειρηματία Μωής Κοέν (Νίκος Ψαρράς) να αναζητήσει καταφύγιο σε έναν τσιγγάνικο καταυλισμό. Εκεί, η σύζυγός του, Μπενούτα (Ελισάβετ Μουτάφη), φέρνει στον κόσμο τον Ιωσήφ (Χρήστος Λούλης και Δημήτρης Αριανούτσος σε νεαρή ηλικία), ένα παιδί γεννημένο κυριολεκτικά μέσα στη φωτιά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ιστορία της φωτιάς, που άλλοτε δημιουργεί και άλλοτε καταστρέφει, δείχνει να ακολουθεί τον Ιωσήφ σε όλη του τη ζωή. Η οικογένειά του ζει τον εμπρησμό του Κάμπελ, τη χρεοκοπία του πατέρα και τη φυγή της μεγάλης του αδελφής, Ζακλίν (Νεφέλη Κουρή) από το σπίτι, προκειμένου να ζήσει τον απαγορευμένο έρωτά της με τον χριστιανό Κωνσταντίνο (Σπύρος Σταμούλης).

Ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος «καίει» όσα ο Ιωσήφ γνώριζε μέχρι τότε, με τραγική κατάληξη τη μεταφορά της οικογένειας στο κολαστήριο του Άουσβιτς. Κι όμως, μέσα απ’ όλα αυτά, υπάρχει ένα υλικό που αντέχει ακόμα. Που καμιά φωτιά δεν καταφέρνει να το λιώσει, αλλά αντίθετα το κάνει ακόμα πιο δυνατό!

«Το βραχιόλι της φωτιάς». Μια συγκλονιστική ιστορία για όσους έχασαν τα πάντα, αλλά βρήκαν το κουράγιο να σηκωθούν ξανά. Για όσους πέρασαν μέσα από τις φλόγες και βγήκαν πιο ζωντανοί από ποτέ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H πολυαναμενόμενη σειρά κάνει πρεμιέρα στις 25 Ιανουαρίου στην πλατφόρμα του ERTFLIX και μέχρι τις 31 Ιανουαρίου θα είναι διαθέσιμα όλα τα επεισόδια. Μετά θα μπορείτε να παρακολουθήσετε το Βραχιόλι της φωτιάς στην ΕΡΤ κάθε εβδομάδα, χωρίς ακόμα να έχει ανακοινωθεί η ημέρα και η ώρα προβολής.

Σενάριο: Νίκος Απειρανθίτης, Σοφία Σωτηρίου

Σκηνοθεσία: Γιώργος Γκικαπέππας

Πρωτότυπη μουσική: Μίνως Μάτσας

Παίζουν: Νίκος Ψαρράς (Μωής Κοέν), Ελισάβετ Μουτάφη (Μπενούτα Κοέν), Χρήστος Λούλης (Ιωσήφ), Αλεξάνδρα Αϊδίνη (Έστερ), Σπύρος Σταμούλης (Κωνσταντίνος), Νεφέλη Κουρή (Ζακλίν), Μιχάλης Ταμπακάκης (Ηλίας), Δημήτρης Αριανούτσος (Ιωσήφ σε νεαρή ηλικία), Χριστίνα Μαθιουλάκη (Ραχήλ), Νικολέτα Χαρατζόγλου (Μαρίνα), Ηλέκτρα Μπαρούτα (Ματίλντα), Γκαλ Ρομπίσα (Δαβίδ), Παναγιώτης Ξυνός (Ιωσήφ σε παιδική ηλικία) κ.ά.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ