Τηλεϊατρική στον κορωνοϊό: Διάγνωση μέσω βιντεοκλήσης για αποφυγή άσκοπης μετάβασης στο νοσοκομείο - iefimerida.gr

Τηλεϊατρική στον κορωνοϊό: Διάγνωση μέσω βιντεοκλήσης για αποφυγή άσκοπης μετάβασης στο νοσοκομείο

ταμπλετ
Γιατρός, φωτογραφία shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Τεράστια ώθηση στις υπηρεσίες τηλεϊατρικής που στοχεύουν στον τελικό χρήστη έχει δώσει το τελευταίο χρονικό διάστημα η κατάσταση που διαμορφώθηκε λόγω του νέου κορωνοϊού.

Πάνω από οκτώ χιλιάδες άτομα πραγματοποίησαν εγγραφή στο σύστημα τηλεϊατρικής που ενεργοποίησαν από την αρχή της υγειονομικής κρίσης οι Περιφερειακές Αυτοδιοικήσεις Κεντρικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας, Νοτίου Αιγαίου, Στερεάς Ελλάδας και Δυτικής Ελλάδας. Tο σύστημα δέχτηκε κλήσεις ακόμη και από Έλληνες που ζουν στο Λονδίνο και σε άλλες περιοχές του Ηνωμένου Βασιλείου, της Σουηδίας και των ΗΠΑ καθώς και από αλλοδαπούς τουρίστες που βρέθηκαν στα νησιά των Κυκλάδων κατά τη διάρκεια του lockdown.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Φροντίδα στον χρήστη για τις ημέρες του κορωνοϊού

«Οι Έλληνες του εξωτερικού κάλεσαν εδώ γιατί δεν μπορούσαν να έχουν την αντίστοιχη σιγουριά στα συστήματα του εξωτερικού.
Τα τελευταία λειτουργούν με τελείως διαφορετικό τρόπο, είναι αρκετά πιο "ψυχρά" και όταν κάποιος καλεί σε αυτά είναι σχεδόν αδύνατον να μιλήσει με κάποιον γιατρό.
Στις περισσότερες περιπτώσεις επικοινωνεί με κάποια νοσοκόμα είτε, σπανιότερα, με κάποιον γενικό παθολόγο που προωθούν το περιστατικό. Αντίθετα, το σύστημα που θέσαμε σε λειτουργία στην Ελλάδα, με έδρα στη Θεσσαλία, είχε από την αρχή στόχο να φέρει την πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας κοντά στον χρήστη. Έτσι, περισσότεροι από 500 γιατροί από όλη την Ελλάδα βρέθηκαν στη διάθεση των πολιτών για τηλεσυνεδρίες μέσω βιντεοκλήσης», εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός διευθυντής της ελληνογαλλικής start-up εταιρείας Dr. Button, Δημήτρης Μπαλαούρας.

Τηλεϊατρική και κορωνοϊός

«Από την άλλη πλευρά, ενώ εδώ και χρόνια προετοιμαζόταν η συγκεκριμένη υπηρεσία, η πανδημία του κορωνοϊού επιτάχυνε τις διαδικασίες για τη λειτουργία της.

Έτσι αναδείχτηκε εκ των πραγμάτων η χρησιμότητα της τηλεϊατρικής σε μια καθημερινότητα όπου πολλοί αισθάνονται φόβο και αναρωτιούνται αν με βάση κάποια συμπτώματα που έχουν, έχουν προσβληθεί από τον κορωνοϊό. Καθώς, μάλιστα, υπήρχε και η οδηγία να παραμείνουμε στο σπίτι, η πρόσβαση των Περιφερειών σε υπηρεσίες τηλεϊατρικής συνέβαλε σημαντικά στην αποκλιμάκωση αυτού του φόβου», σχολιάζει ο κ. Μπαλαούρας. Γνωστοποιεί, άλλωστε, ότι στην Κεντρική Μακεδονία εγγράφηκαν στις συγκεκριμένες εφαρμογές τηλεϊατρικής περισσότεροι από 90 γιατροί και 1500 πολίτες ενώ στο σύνολο των κλήσεων που έγιναν πανελλαδικά, μόνο ένα 5% των περιστατικών καταχωρήθηκαν από τους γιατρούς ως ύποπτα για Covid-19.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αποφυγή περιττής μετάβασης σε νοσοκομείο τις μέρες του κορωνοϊού

Σύμφωνα με γιατρούς που συμμετέχουν στην υπηρεσία, μητέρα κάλεσε για πληγή του παιδιού της, η οποία εκτιμήθηκε ως σταφυλόκοκκος και δόθηκε η πρέπουσα σύσταση.
Σε άλλη περίπτωση τραύματος εκτιμήθηκε ότι δεν έχρηζε ραμμάτων από χειρουργό και δόθηκε η σύσταση για αντιμετώπιση με σκεύασμα από φαρμακείο. Επιπλέον αποφεύχθηκε η περιττή μετάβαση σε Νοσοκομείο, στην περίπτωση γυναίκας που κάλεσε αλλεργιολόγο για έντονο βήχα και δύσπνοια, τα οποία διαγνώστηκαν ως μη ύποπτο κρούσμα κορωνοϊού και δόθηκαν οι κατάλληλες συμβουλές.
Εξάλλου, ηλικιωμένος άνδρας με στηθάγχη, με τη βοήθεια του εγγονού του, πραγματοποίησε τηλεσυνεδρία με καρδιολόγο, ο οποίος βάσει των εξετάσεων και των συμπτωμάτων που παρουσίαζε ο άνδρας, τον παρέπεμψε για επείγουσα στεφανιογραφία και αγγειοπλαστική εν μέσω κορωνοϊού. Διαπιστώθηκε, μάλιστα, εκ των υστέρων ότι ήταν θέμα χρόνου να πάθει έμφραγμα, καθώς βρέθηκαν πολλαπλές βλάβες και μία μείζων βλάβη σε κύρια αρτηρία.

Η επόμενη μέρα του κορωνοϊού στην τηλεϊατρική

Αυτή τη στιγμή και καθώς η χώρα μας παρουσιάζει γενικότερα θετικές επιδόσεις ως προς την αντιμετώπιση του κορωνοϊού, ενδιαφέρον για τις παρεχόμενες υπηρεσίες τηλεϊατρικής εκδηλώνουν χώρες όπως η Ιταλία, η Τουρκία, η Ρωσία, η Ρουμανία, η Ισπανία αλλά και αφρικανικές χώρες. Παράλληλα, προετοιμάζονται εφαρμογές για την επόμενη μέρα καθώς σήμερα, με τη μεσολάβηση των Περιφερειών, οι υπηρεσίες παρέχονται δωρεάν στους πολίτες και με την εθελοντική συμμετοχή των γιατρών.

«Σε ένα επόμενο στάδιο, διερευνώνται οι δυνατότητες παροχής των υπηρεσιών αυτών στο ευρύ κοινό με πληρωμή στο γιατρό, κατά τον ίδιο τρόπο που έχουν μάθει οι περισσότεροι τον τελευταίο καιρό να πληρώνουν ηλεκτρονικά με τη χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας», σημειώνει ο κ. Μπαλαούρας.
Επίσης βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για συνεργασία με τις Περιφέρειες ώστε να υπάρχει δυνατότητα κάλυψης των εξόδων για τους κατοίκους απομακρυσμένων, ακριτικών περιοχών ή νησιών, όπου στην καλύτερη περίπτωση μπορεί να υπάρχει σήμερα μόνο ένας αγροτικός γιατρός.
Αντίστοιχες εφαρμογές μπορούν να υπάρξουν και για την παρακολούθηση χρόνια πασχόντων αλλά και για την διαδικασία της συνταγογράφησης.
«Η πράξη απέδειξε ότι παρά την αρχική επιφύλαξη και το γεγονός ότι οι Έλληνες δεν ήταν συνηθισμένοι σε τέτοιου είδους υπηρεσίες, στη συνέχεια εκτοξεύτηκαν οι αριθμοί των χρηστών και των κλήσεων. Το αύριο της τηλεϊατρικής στην Ελλάδα σχεδιάζεται πια με αναγνωρισμένα τα οφέλη της εξ αποστάσεως πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, της αποφυγής συνωστισμών και περιττών μετακινήσεων, της καλύτερης διαχείρισης του χρόνου των γιατρών και της αποφόρτισης γενικότερα του συστήματος υγείας», προσθέτει ο κ. Μπαλαούρας.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ