fbpx Η αναπάντεχη αλλαγή που έφερε ο κορωνοϊός στα ταξίδια -Νυχτερινά δρομολόγια σε κουκέτες σε τρένα | TRAVEL | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
TRAVEL
ΝΥΧΤΕΡΙΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΣΥΝΔΕΟΥΝ ΟΛΟΚΛΗΡΕΣ ΧΩΡΕΣ

Η αναπάντεχη αλλαγή που έφερε ο κορωνοϊός στα ταξίδια -Νυχτερινά δρομολόγια σε κουκέτες σε τρένα

τρένα γυναίκα κοιτά από παράθυρο
30|07|2020 | 12:27
Επιστροφή για τις καμπίνες και τις κουκέτες στα τρένα © Shutterstock

Μπορεί κάποτε να ήταν ένα από τα βασικά μέσα για να ταξιδέψει κανείς στις χώρες της Ευρώπης, τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, τα τρένα που έκαναν διακρατικά ταξίδια φάνηκε να φτάνουν στο τέλος της «διαδρομής» τους.

Η απόφαση μάλιστα του γερμανικού σιδηροδρομικού φορέα Deutsche Bahn να τερματίσει το δρομολόγιο που συνδέει το Παρίσι με το Βερολίνο πριν από έξι χρόνια οδήγησε στην ακύρωση δρομολογίων σε ολόκληρη την ήπειρο, συμπεριλαμβανομένου σχεδόν του δικτύου της Γαλλίας.

Σύμφωνα με τον «Guardian», ωστόσο, καθώς η Ευρώπη συνεχίζει να αντιμετωπίζει την πανδημία του κορωνοϊού, δειλά σημάδια μιας νέας εποχής για τις καμπίνες και τις κουκέτες κάνουν την εμφάνισή τους, καθώς οι ανησυχίες τόσο των κυβερνήσεων όσο και των ταξιδιωτών για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των πτήσεων μικρών αποστάσεων έρχονται να προστεθούν στην επιθυμία να αποφύγει κανείς τις αίθουσες αναμονής στα αεροδρόμια και τις ουρές που σχηματίζονται.

Τις τελευταίες εβδομάδες, μάλιστα, υπήρξε μια πληθώρα ανακοινώσεων και εναρκτήριων ταξιδιών. Την περασμένη Πέμπτη, η σουηδική κυβέρνηση δήλωσε ότι θα διαθέσει κεφάλαια για δύο νέες διαδρομές για τη σύνδεση των πόλεων της Στοκχόλμης και του Μάλμε με το Αμβούργο και τις Βρυξέλλες.

Λίγες ημέρες νωρίτερα, ο υπουργός Μεταφορών της Γαλλίας, Ζαν-Μπατίστ Τζεμπαρί δήλωσε ότι το νυχτερινό δρομολόγιο μεταξύ Παρισιού και Νίκαιας θα αναβιώσει, μετά την υπόσχεση που έδωσε ο Εμανουέλ Μακρόν για την ανάπτυξη των νυχτερινών τρένων του γαλλικού σιδηροδρόμου.

Αυτή που έδειξε πρώτη τον δρόμο ήταν η Αυστρία και ο σιδηρόδρομος της χώρας (ÖBB), που προνόησαν να αγοράσουν 42 κλινάμαξες από την Deutsche Bahn το 2016, με αποτέλεσμα να επανεκκινήσουν τα μισά νυχτερινά δρομολόγια που συνδέουν το Αμβούργο, το Βερολίνο, το Μόναχο και το Ντίσελντορφ με την Αυστρία, την Ελβετία και την Ιταλία.

Στο Βέλγιο, παρά την πρόσφατη αύξηση των κρουσμάτων κορωνοϊού, η γραμμή μεταξύ Βρυξελλών και Βιέννης, που είχε ανοίξει τον Φεβρουάριο προσφέροντας ταξίδια μίας διαδρομής από 29,90 ευρώ, θα ξεκινήσει εκ νέου τον Σεπτέμβριο. Παράλληλα με τις κυβερνητικές δράσεις υπάρχουν ενδείξεις ανανεωμένου ενθουσιασμού και μεταξύ των ταξιδιωτών, καθώς οι άνθρωποι αναλογίζονται περισσότερο το πώς θα ταξιδέψουν εν μέσω της πανδημίας Covid-19.

O «Guardian» συνεχίζει δίνοντας περαιτέρω πληροφορίες και για άλλα νυχτερινά δρομολόγια με τρένο στην Ευρώπη. Οπως αναφέρει, ένα νέο καλοκαιρινό νυχτερινό δρομολόγιο που συνδέει πέντε κράτη-μέλη της ΕΕ -την Τσεχική Δημοκρατία, τη Σλοβακία, την Ουγγαρία, τη Σλοβενία και την Κροατία- είχε μόλις ξεκινήσει από την Πράγα στις 30 Ιουνίου, όταν η ζήτηση από τους παραθεριστές που κατευθύνονταν προς τις ακτές αυξήθηκε τόσο που είχε ως αποτέλεσμα τα δρομολόγιο να γίνεται σε καθημερινή βάση.

Στη Σουηδία, η σιδηροδρομική εταιρεία Snälltåget δήλωσε τον Ιούνιο ότι σχεδιάζει να τετραπλασιάσει τον αριθμό των νυχτερινών τρένων στη γραμμή της Στοκχόλμης-Μάλμε-Κοπεγχάγης-Αμβούργου-Βερολίνου.

Την ίδια στιγμή, το δρομολόγιο μεταξύ του Σιλτ στη βόρεια Γερμανία και του Σάλτσμπουργκ της Αυστρίας, που προοριζόταν να λειτουργήσει μόνο για δύο μήνες, αποφασίστηκε, λόγω ζήτησης, να διατηρηθεί μέχρι τον Νοέμβριο.

«Αυτό που μου λένε οι επισκέπτες της ιστοσελίδας μου είναι δύο πράγματα: ότι έχουν κουραστεί από την εμπειρία του αεροδρομίου, αλλά και ότι θέλουν να μειώσουν το ενεργειακό τους αποτύπωμα», είπε στον «Guardian» ο Μαρκ Σμιθ, ιδιοκτήτης της βραβευμένης ιστοσελίδας Man in Seat 61 railway, που παρέχει πληροφορίες για τους σιδηροδρόμους της Ευρώπης.

Η ανάκαμψη των νυχτερινών δρομολογίων ωστόσο μπορεί να μην είναι τόσο ομαλή.

Ενα κανονικό τρένο υψηλής ταχύτητας μπορεί να φιλοξενήσει 70 επιβάτες σε κάθε βαγόνι και να κάνει αρκετά ταξίδια, πραγματοποιώντας στάσεις σε πολλούς σταθμούς. Ένα τρένο με κλινάμαξες, χωράει 20 με 30 κλίνες σε κάθε βαγόνι, ενώ οι επιβάτες του έχουν ως προορισμό τον τελευταίο του σταθμό.

Παράλληλα, οι σιδηροδρομικές υπηρεσίες έπρεπε να πληρώσουν τέλη πρόσβασης κατά τη διέλευση από τα σύνορα από το 2000. Επίσης, οι νέες υπηρεσίες που εκτελούνται από ιδιωτικές εταιρείες είναι συχνά μόνο για τους καλοκαιρινούς μήνες, ενώ οι κρατικοί φορείς εκμεταλλεύονται τεράστια κρατικά δελτία για να αποκαταστήσουν τις ολονύκτιες διαδρομές τους.

Ετσι, μερικά από τα πιο ρομαντικά ταξίδια με νυχτερινά τρένα που συνεχίζουν να πραγματοποιούνται, όταν η πανδημία τελειώσει μπορεί να διακοπούν. Ανάμεσα σε αυτά το Παρίσι - Βενετία και το Λισαβόνα -Μαδρίτη.

«Η επανέναρξη των νυχτερινών τρένων είναι τόσο αναγκαιότητα όσο και οικολογική λύση στον πλανήτη», είπε σχετικά η Γαλλίδα ευρωβουλευτής Καριμά Ντελί.

Ο Αλεξάντερ Γκομ ωστόσο από την ομάδα Back on Track Belgium, δήλωσε ότι πρέπει να επανεξεταστεί το κόστος ώστε να επιτραπεί στους ιδιωτικούς φορείς να αναπτυχθούν, να αυξήσουν τα στάνταρ και να επωφεληθούν από τη νέα νοοτροπία.

Τέλος, ο Νικ Μπρουκς, γενικός γραμματέας της Alliance of Rail New Entrants, που εκπροσωπεί ιδιωτικούς παρόχους σιδηροδρομικών υπηρεσιών, υποστήριξε ότι οι κυβερνήσεις θα πρέπει επίσης να απαγορεύουν στις αεροπορικές εταιρείες που λαμβάνουν κρατικά πακέτα διάσωσης να εκτελούν πτήσεις μικρών αποστάσεων ή αργά το βράδυ, που θα μπορούσαν να γίνουν με τρένο. «Αυτή η πανδημία πρέπει να οδηγήσει σε μια καλύτερη εκτίμηση προς τους σιδηροδρόμους», τόνισε.

ΣΧΟΛΙΑ