Οι παγίδες στον ψηφιακό παράδεισο metaverse του Ζούκερμπεργκ -Γιατί ο mr Facebook λογαριάζει (κακώς) χωρίς την Apple - iefimerida.gr

Οι παγίδες στον ψηφιακό παράδεισο metaverse του Ζούκερμπεργκ -Γιατί ο mr Facebook λογαριάζει (κακώς) χωρίς την Apple

Ο ψηφιακός κόσμος του metaverse
Ο ψηφιακός κόσμος του metaverse / Φωτογραφία: AP Photos

Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ ανακοίνωσε με τυμπανοκρουσίες την αλλαγή του ονόματος της εταιρείας του από Facebook σε Meta, με στόχο να καταστεί πρωτοπόρος στην επόμενη φάση της ψηφιακής επανάστασης, που για πολλούς ακούει στο όνομα metaverse.

Για όσους δεν ήταν εξοικειωμένοι με τον όρο, η δημοσιότητα που πήραν οι ανακοινώσεις του κυρίου Facebook πριν από δύο εβδομάδες διαφώτισαν κατά κάποιον τρόπο το τοπίο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο όρος προέρχεται από τη συνένωση της ελληνικής λέξη «μετά» και του «universe», η οποία μεταφράζεται ως «Διάστημα».

Ο σκοπός του metaverse είναι να δημιουργήσει ένα περιβάλλον, το ψηφιακό επέκεινα, θα το χαρακτήριζε κανείς, παράλληλα με τον πραγματικό κόσμο.

Στον κόσμο αυτόν, ο χρήστης θα εισέρχεται κανονικά, θα τον βιώνει σχεδόν όπως αισθάνεται την παρουσία του σε έναν εργασιακό χώρο ή σε μια παρέα. Με έναν τρόπο, όλος αυτός ο σαγηνευτικός κόσμος του διαδικτύου θα μπορεί να σωματοποιηθεί, να επεκταθεί στο σύνολο των αισθήσεων του ανθρώπου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι κόντρες των τεχνολογικών κολοσσών για το metaverse

Φυσικά, η Meta ή Facebook, όπως την έχουμε συνηθίσει τόσα χρόνια, δεν είναι η πρώτη ούτε η μόνη που έχει θέσει τον πήχη ψηλά, αναφορικά με τη μετάβαση σε αυτόν τον παράλληλο κόσμο. Αντίστοιχες επενδύσεις, έρευνες και προσπάθειες κάνει και η Google, αλλά και η Microsoft.

Η τελευταία ανακοίνωσε πως σκοπεύει να εντάξει «κομμάτια» του metaverse στην υπηρεσία Teams, το πρόγραμμα τηλεδιασκέψεών της, μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022.

Οι χρήστες, σε πρώτη φάση, θα μπορούν να εμφανίζονται σαν ζωντανά καρτούν ή τρισδιάστατες ψηφιακές προσωπικότητες («αβατάρ») στις διαδικτυακές συζητήσεις τους, καθώς επίσης να επισκέπτονται και να μοιράζονται εικονικούς χώρους εργασίας με ή χωρίς ειδική συσκευή VR (Virtual Reality).

Ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ γνωρίζει πολύ καλά πως δεν μπορεί να βρεθεί μόνος του στον ψηφιακό κόσμο του metaverse και αυτό το έκανε πολύ σαφές από την πρώτη του τοποθέτηση μετά την ανακοίνωση της αλλαγής ονόματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ανάλυση της Morgan Stanley

Σύμφωνα με ανάλυση της Morgan Stanley, μπορεί το Facebook και η Google να έχουν επενδύσει σε τεχνολογίες εικονικής πραγματικότητας και επαυξημένης πραγματικότητας -μια πύλη προς τους εικονικούς κόσμους του Metaverse-, αλλά η μαζική υιοθέτηση της πρακτικής αυτής στην αγορά, «είτε της AR (επαυξημένης πραγματικότητας) είτε της VR (εικονικής πραγματικότητας), θα συμβεί όταν η Apple μπει στην κούρσα».

Αυτό υποστηρίζει τουλάχιστον ερευνητικό σημείωμα της τράπεζας, το οποίο δημοσιεύει το αμερικανικό πρακτορείο Bloomberg. Όπως σημειώνεται στο δημοσίευμα, η αγορά υλικού για τις εν λόγω συσκευές θεωρείται ότι θα ανέρχεται σε 100 δισεκατομμύρια δολάρια το 2030 και θα πενταπλασιαστεί μέχρι το 2040, σύμφωνα με τη Morgan Stanley.

Και μπορεί ο Ζούκερμπεργκ να έκανε πρώτος το βήμα, αλλάζοντας το όνομα της εταιρείας του προκειμένου να προσιδιάζει στη νέα τεχνολογία, όμως η στάση αναμονής της Apple μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να φέρει, σύμφωνα με τους αναλυτές.

«Το πλεονέκτημα της πιο υπομονετικής προσέγγισης της Apple για την είσοδο σε νέες αγορές είναι ότι οι πιθανότητες επιτυχίας αυξάνονται με μια πιο ενημερωμένη προσέγγιση της κατάστασης», λένε οι αναλυτές τεχνολογίας Κέιτι Χιούμπερτι και Έρικ Γούντρινγκ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως τονίζει πολύ εύστοχα το δημοσίευμα, μπορεί η Apple να είναι «αναπάντεχα» απούσα από την αγορά εξοπλισμού AR/VR, ωστόσο ο τεχνολογικός κολοσσός δεν εισήλθε ούτε στην αγορά των smartphones μέχρι το 2007, πολύ αργότερα δηλαδή από τη Nokia Oyj και την BlackBerry Ltd.

Επιφυλάξεις για τον ψηφιακό παράδεισο που ευαγγελίζεται το metaverse

Η εξέλιξη της ψηφιακής εποχής έχει προσφέρει ασύγκριτα πλεονεκτήματα στους κοινωνίες και αυτό δεν μπορεί να αμφισβητηθεί. Ωστόσο, ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζεται αυτός ο νέος παράλληλος κόσμος του metaverse θέτει πολλά ερωτήματα.

Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Google, Έρικ Σμιντ, μιλώντας στους «New York Times» στα τέλη Οκτωβρίου, προστέθηκε στις φωνές που επικρίνουν το metaverse και εκφράζουν την ανησυχία τους για το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης.

Ο Σμιντ, ο οποίος διετέλεσε ανώτατο στέλεχος της Google από το 2001 έως το 2011 και εκτελεστικός πρόεδρος μέχρι την αποχώρησή του, τον Μάιο του 2020, δήλωσε ότι παρότι πιστεύει πως η συγκεκριμένη τεχνολογία θα βρίσκεται σύντομα «παντού», μια τέτοια εξέλιξη «δεν είναι απαραίτητα το καλύτερο πράγμα για την ανθρώπινη κοινωνία».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Όλοι οι άνθρωποι που μιλούν για το metaverse μιλούν για κόσμους που είναι πιο ικανοποιητικοί από τον σημερινό κόσμο -είσαι πλουσιότερος, πιο όμορφος, πιο ισχυρός, πιο γρήγορος», είπε.

Μια τέτοια εξέλιξη ενδεχομένως να θέσει μια τρομακτική διαχωριστική γραμμή μεταξύ του πραγματικού και του ψηφιακού, με το τελευταίο να δημιουργείται από το μηδέν, χωρίς κανόνες και όρια.

«Έτσι, σε κάποια χρόνια, οι άνθρωποι θα επιλέξουν να περνούν περισσότερο χρόνο με τα γυαλιά τους στο metaverse. Και ποιος θα θέσει τους κανόνες; Ο κόσμος θα γίνει περισσότερο ψηφιακός, παρά φυσικός. Και αυτό δεν είναι απαραίτητα το καλύτερο για την ανθρώπινη κοινωνία», λέει το πρώην στέλεχος της Google.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ