fbpx Το σκοτεινό φινάλε της ταινίας Pretty Woman -Η Τζούλια Ρόμπερτς αποκαλύπτει 29 χρόνια μετά | STORIES | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
STORIES
ΤΟ ΣΤΟΡΙ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

Το σκοτεινό φινάλε της ταινίας Pretty Woman -Η Τζούλια Ρόμπερτς αποκαλύπτει 29 χρόνια μετά

Τζούλια Ρόμπερτς, Ρίτσαρντ Γκιρ, Pretty Woman
09|06|2019 | 12:35
To αγνωστο τέλος του Pretty Woman

Εχουν περάσει 29 ολόκληρα χρόνια από την ημέρα που η ταινία Pretty Woman έκανε την πρεμιέρα της στους κινηματογράφους των ΗΠΑ, με την νεαρή Τζούλια Ρόμπερτς να εκτοξεύεται στο χρηματιστήριο του Χόλιγουντ μέσα από τον ρόλο της Βίβιαν.

Η νεαρή κοπέλα που οδηγείται από την ανέχεια στο πεζοδρόμιο και την πορνεία, συναντά στην πρώτη της πιάτσα έναν γοητευτικό άνδρα – τον Ρίτσαρντ Γκιρ - ο οποίος την ερωτεύεται και το παραμύθι ξεκινά. Ενα παραμύθι με τίτλο Pretty Woman που φυσικά είχε την ευτυχή κατάληξη του πρίγκιπα που μένει μαζί με την αγαπημένη του. Οπως όμως φαίνεται, το σενάριο της ταινίας ήταν πολύ πιο σκοτεινό και στενόχωρο από αυτό που τελικά είδαμε στις οθόνες μας.

Οταν το “$3000” έγινε Pretty Woman

Η Τζούλια Ρόμπερτς μίλησε την περασμένη εβδομάδα στο περιοδικό Variety και την συνάδελφό της Πατρίσια Αρκέτ για εκείνο το πρώτο, σκοτεινό σενάριο του Prety Woman που δεν έφτασε ποτέ στις κινηματογραφικές αίθουσες. «Μια από τις πρώτες μου οντισιόν ήταν για μια ταινία με τίτλο, “$3000”. Αυτό που δεν γνωρίζει ο πολύς κόσμος είναι πως το “$3000” ήταν το αρχικό σενάριο για το Pretty Woman. Και εκείνη η ταινία ήταν πολύ σκοτεινή και είχε ένα πολύ “χαρούμενο” τέλος» διαπιστώνει η Αρκέτ με την Ρόμπερτς να αποκαλύπτει το εναλλακτικό φινάλε.

«Την πετούσε έξω από το αυτοκίνητο, από όσα θυμάμαι, της πετούσε και τα λεφτά και έφευγε αφήνοντάς την σε ένα σκοτεινό σοκάκι» αναφέρει η Τζούλια Ρόμπερτς για το φινάλε του αρχικού σεναρίου που δεν περιελάμβανε χαμόγελα και φιλιά στο φως του ήλιου (και στην πίσω σκάλα της υπηρεσίας), όπως στην ταινία του 1990. Τα χρήματα άλλωστε, 3000 δολάρια, που της πετούσε κατάμουτρα ήταν και ο λόγος που ο αρχικός τίτλος της ταινίας ήταν "$3000".

Στην ταινία Pretty Woman οι δύο πρωταγωνιστές συναντώνται ξανά στο σπίτι της Βίβιαν και το στόρι ολοκληρώνεται με ένα ευτυχές τέλος

Η ιστορία του «σκοτεινού σεναρίου» του Pretty Woman

Στα τέλη της δεκαετίας του ‘80, ένας νεαρός σεναριογράφος ονόματι Τζέι Εφ Λόουτον, δυσκολευόταν να διεισδύσει με τα έργα του, στον χώρο του κινηματογράφου. Είχε δοκιμάσει την τύχη του στα «σιγουράκια» της εποχής, κωμωδίες ή φιλμ πολεμικών τεχνών (που ήταν τεράστια μόδα εκείνη την εποχή) χωρίς όμως αποτέλεσμα. Αποφάσισε λοιπόν να γράψει ένα πιο σκοτεινό, πεσιμιστικό σενάριο για τον κόσμο του Χρηματιστηρίου και της Γουόλ Στριτ.

«Ημουν άνεργος και προσπαθούσα να πουλήσω τα σενάριά μου, ωστόσο δεν είχα καμιά τύχη με κωμωδίες ή ταινίες με θέμα τις πολεμικές τέχνες» θυμάται ο Λόουτον που αποφάσισε να γράψει μια δραματική ταινία.

Ο Ρίτσαρντ Γκιρ και η Τζούλια Ρόμπερτς στα γυρίσματα της ταινίας Pretty Woman
Ο Ρίτσαρντ Γκιρ και η Τζούλια Ρόμπερτς στα γυρίσματα της ταινίας Pretty Woman

Το “$3000” πήρε το δρόμο της κινηματογραφικής παραγωγής και η νεαρή τότε Τζούλια Ρόμπερτς υπέγραψε για τον πρωταγωνιστικό ρόλο. «Πήρα εκείνη τη δουλειά, τον ρόλο για το “$3000”. Δεν είχα δουλειά σε μια τέτοια ταινία, πραγματικά» εκτιμά σήμερα η βραβευμένη με Οσκαρ ηθοποιός. «Παίρνω τον ρόλο, το στούντιο που έχει τα δικαιώματα για την ταινία αποσύρεται και μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο μένω χωρίς δουλειά» συνεχίζει η Τζούλια Ρόμπερτς.

Η εταιρία παραγωγής έκανε πίσω κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, όμως κάποιοι από τους επιμέρους παραγωγούς επέμειναν. «Ενας παραγωγός κράτησε το σενάριο και πήγε με αυτό στην Disney. Και σκέφτηκα “πήγε στη Disney; Τι θα κάνουν, ταινία κινουμένων σχεδίων;”» αναφέρει σήμερα η Τζούλια Ρόμπερτς.

Ο νέος σκηνοθέτης και η γέννηση του Pretty Woman

Ο σκηνοθέτης, Γκάρι Μάρσαλ που ανέλαβε από την αρχή την ταινία, ως μέρος της Disney πια, αναζήτησε την Τζούλια Ρόμπερτς. Οπως της είπε τότε, θεώρησε σωστό να συζητήσει πρώτα μαζί της, εφόσον ήταν εκείνη που είχε τον ρόλο στην αρχική παραγωγή. «Αλλαξαν τα πάντα και έγινε κάτι πιο κοντά σε εμένα από ότι ήταν αρχικά» αναφέρει η ηθοποιός.

Η κλασική σκηνή στην Οπερα υπήρχε και στο αρχικό σενάριο για το "$3000"

Φυσικά, το τελικό αποτέλεσμα που είχε σαφέστατα πιο κωμικό και ρομαντικό χαρακτήρα και σε κάθε περίπτωση ένα χάπι εντ δεν ήταν αυτό που είχε στο μυαλό του ο σεναριογράφος. Παρόλα αυτά, όπως διαβάζουμε σε παλιότερο δημοσίευμα, στο πρωτότυπο σενάριο υπήρχαν οι κλασικές σκηνές: Ο ενθουσιασμός της Βίβιαν καθώς παρακολουθούσε την όπερα από το μπαλκόνι μέσα στην αστραφτερή κόκκινη τουαλέτα της ή το δείπνο σε πολυτελές εστιατόριο. Ακόμη και η κλασική σκηνή με την αγενή πωλήτρια που αρνείται να την εξυπηρετήσει. Αλλωστε, οι χαρακτήρες στο “$3000” ήταν σε γενικές γραμμές εκείνοι που γνωρίσαμε σε μια από τις πιο διάσημες και ίσως την εμπορικότερη ρομαντική κομεντί των τελευταίων 30 χρόνων.

Το σκοτεινό σενάριο προέβλεπε και την σκηνή του εστιατορίου που παρακολουθήσαμε στο Pretty Woman

Μισέλ Φάιφερ και Αλ Πατσίνο για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους

Τελικά, ο Λόουτον αποφάσισε να ελαφρύνει το σενάριο κάτι που όμως δεν ευχαρίστησε όλους τους παραγωγούς της ταινίας. «Μου είπαν πως το ελάφρυνα πολύ. Νομίζω πως θα με αντικαθιστούσαν έτσι κι αλλιώς, αλλά ο λόγος που επικαλέστηκαν όταν με απέλυσαν ήταν πως το ελάφρυνα πολύ και ανησυχούσαν για το αποτέλεσμα» λέει ο σεναριογράφος του αρχικού στόρι που τελικά έμεινε εκτός της τελικής παραγωγής του Pretty Woman.

«Για τους ρόλους των πρωταγωνιστών είχαν περάσει επίσηςο Αλ Πατσίνο και η Μισέλ Φάιφερ και θα ήταν μια εντελώς διαφορετική ταινία αν είχαν προτιμηθεί εκείνοι. Ισως το αποτέλεσμα να ήταν πιο κοντά στο αρχικό σενάριο και ενδεχομένως να μην υπήρχε ούτε χάπι εντ. Η χημεία όμως του Ρίτσαρντ Γκιρ με την Τζούλια Ρόμπερτς είναι τέτοια που δεν θα μπορούσες να δεις άλλο φινάλε, γιατί απλά φωτίζουν ο ένας δίπλα στον άλλο» σημείωνε χρόνια αργότερα ο σεναριογράφος της ταινίας.

Το σενάριο της ταινίας πλησίασε περισσότερο σε παραμύθι, παρά σε σκοτεινή δραματική ταινία
Το σενάριο της ταινίας πλησίασε περισσότερο σε παραμύθι, παρά σε σκοτεινή δραματική ταινία

«Η χημεία μεταξύ Ρόμπερτς και Γκιρ ήταν τέλεια. Οι ηθοποιοί έφερναν τέτοια αγάπη και γοητεία που δεν νομίζω πως το κοινό θα ήθελε ένα σκοτεινό τέλος» έχει δηλώσει από την πλευρά του ο σκηνοθέτης Γκάρι Μάρσαλ, υπερασπιζόμενος την επιλογή του χάπι εντ για την ταινία.

Τζούλια Ρόμπερτς: «Δεν θα μπορούσα να γυρίσω το αρχικό σενάριο του Prety Woman»

Τελικά, το σενάριο πέρασε από το ρετούς μιας σειράς σεναριογράφων πριν καταλήξει στο αποτέλεσμα που όλοι γνωρίζουμε από τη μεγάλη οθόνη. Ο εμπνευστής της ιστορίας όμως δεν αισθάνεται σε καμία περίπτωση αδικημένος. «Ενθουσιάστηκα! [...] Το γεγονός πως η Disney ήρθε και θέλησε να κάνει το σενάριό μου μια ταινία με υψηλό μπάτζετ και αναγνωρισμένο σκηνοθέτη ήταν σπουδαίο!» λέει σήμερα ο σεναριογράφος που παραμένει άλλωστε και ο μοναδικός στον οποίο αποδίδονται τα εύσημα για το σενάριο, παρά τις τροποποιήσεις.

Η Πατρίσια Αρκέτ αναρωτήθηκε αν η Τζούλια Ρόμπερτς θα ενδιαφερόταν να γυρίσει και πάλι την ταινία Pretty Woman, βασισμένη όμως στο πρώτο, το σκοτεινό σενάριο. «Δεν θα μπορούσα να το κάνω ούτε τότε, δεν μπορώ να το κάνω ούτε σήμερα» απάντησε η Τζούλια Ρόμπερτς και πρόσθεσε: «Δόξα τω Θεώ που δεν έγινε. Ακόμη και στο Pretty Woman, αν έπρεπε να γυρίσω σκηνή με το εσώρουχο θα ένιωθα πάρα πολύ άβολα».

ΣΧΟΛΙΑ