Πριγκίπισσα Νταϊάνα: Τι θα φορούσε αν ζούσε σήμερα, στα 60 της χρόνια | STORIES | iefimerida.gr

Πριγκίπισσα Νταϊάνα: Τι θα φορούσε αν ζούσε σήμερα, στα 60 της χρόνια

Η πριγκίπισσα Νταϊάνα με μακριά λευκή τουαλέτα
Η πριγκίπισσα Νταϊάνα έχει μείνει στην ιστορία για το μοναδικό της στυλ / Φωτογραφία: ΑΡ
ΣΟΦΙΑ ΠΑΦΤΟΥΝΟΥ

Η πριγκίπισσα Νταϊάνα υπήρξε ένα από τα μεγαλύτερα fashion icon της εποχής της. Ακόμα και σήμερα, το στιλ της παραμένει μοναδικό και διαχρονικό. Οι εμφανίσεις της, είτε επίσημες, είτε casual, έχουν μείνει στην ιστορία.

Η γκαρνταρόμπα της έχει αποτυπωθεί σε βιβλία, έχει παρουσιαστεί σε εκθέσεις, έχει αναδημιουργηθεί για σειρά στο Netflix, ακόμη και σε μιούζικαλ, ενώ έχουν γίνει φωτογραφίσεις-αφιερώματα στη Vogue σχετικά με αυτή. Από το παραμυθένιο νυφικό της μέχρι το λεγόμενο «φόρεμα εκδίκησης» που φορούσε, αφού ο πρίγκιπας Κάρολος παραδέχθηκε την απιστία, ο κόσμος έγινε μάρτυρας του μετασχηματισμού του στιλ της σε αυτό που την καθιέρωσε στο μυαλό του κόσμου ως «πριγκίπισσα του λαού».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το στιλ της ήταν πολύ δικό της», δήλωσε ο Τζακ Λ. Κάρλσον, του οποίου η εταιρεία Rowing Blazers κυκλοφόρησε πρόσφατα μια σειρά ρούχων εμπνευσμένη από την πριγκίπισσα Νταϊάνα. «Δεν ήταν follower. Αντίθετα, έκανε αυτό που ήθελε και όλοι παρακολουθούσαμε έκθαμβοι και προσπαθήσαμε να ακολουθήσουμε».

Υπάρχει ακόμα άφθονη νοσταλγία γύρω από το στιλ της πριγκίπισσας της Ουαλίας. Πράγματι, όταν η επωνυμία του Κάρλσον κυκλοφόρησε ξανά το εμβληματικό πουλόβερ με τα μαύρα πρόβατα πέρυσι, πούλησε «πουλόβερ αξίας τριών μηνών σε μιάμιση ώρα» αφού έγινε viral διαδικτυακά, όπως είπε.

Αλλά πώς θα ντυνόταν η πριγκίπισσα Νταϊάνα, αν ήταν εν ζωή το 2021; Και πώς θα μπορούσε να έχει χρησιμοποιήσει την αγάπη της για το διακριτικό, συμβολικό και επικοινωνιακό στιλ της σε αυτή τη διχαστική εποχή;

Με αφορμή τα 60 χρόνια από τη γέννηση της πριγκίπισσας Νταϊάνα, το CNN κάνει μια αναδρομή στο στιλ της, από τι επηρεαζόταν, καθώς και πώς θα μπορούσαν αυτές οι επιρροές να έχουν διαμορφώσει την εμφάνισή της σήμερα.

Πιο απαλή διπλωματία

Η πριγκίπισσα της Ουαλίας ήταν ειδική στο να χρησιμοποιεί διπλωματικά την γκαρνταρόμπα της. Είτε επέλεγε σχεδιαστές από χώρες που επισκεπτόταν, είτε φορούσε χρώματα και σύμβολα που σχετίζονται με τις εθνικές ταυτότητες των οικοδεσποτών, χρησιμοποίησε ρούχα ως μνεία υποστήριξης και σεβασμού.

Η πρώην στιλίστρια της Νταϊάνα, Άννα Χάρβεϊ, στη βρετανική Vogue το 1997, λίγο μετά το θάνατο της πριγκίπισσας, θυμάται χαρακτηριστικά: «Από την αρχή χρησιμοποιούσε ρούχα ως συμβολική κίνηση. Στην πρώτη της επίσκεψη στην Ουαλία φόρεσε τα ουαλικά χρώματα -ένα πράσινο και κόκκινο μεταξωτό κοστούμι. Για την άφιξή της στην Ιαπωνία φορούσε δημιουργία του Ιάπωνα σχεδιαστή Yuki Torimaru και για ένα ταξίδι στο Παρίσι, Chanel».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης στην περιοχή του Κόλπου το 1986, φορούσε ένα φόρεμα στολισμένο με χρυσά γεράκια, ένα από τα πατριωτικά σύμβολα της Σαουδικής Αραβίας. Κατά τη διάρκεια της βασιλικής περιοδείας της στην Ιαπωνία τον ίδιο χρόνο, φορούσε ένα κόκκινο και άσπρο φόρεμα πουά που φαίνεται να αναφέρεται στην εθνική σημαία της χώρας.

Η πριγκίπισσα Νταϊάνα έκανε αναφορά επίσης τον βασιλικό θεσμό με τον οποίο είχε παντρευτεί -όπως όταν ο καπελάς Στίβεν Τζόουνς, έραψε τα φτερά του πρίγκιπα της Ουαλίας στο παραδοσιακό καπέλο tam-o'shanter που φορούσε στην Ετήσια Συγκέντρωση της Σκωτίας Braemar.

Ο Μάθιου Στόρεϊ, επιμελητής της νέας έκθεσης του Παλατιού του Κένσινγκτον «Royal Style in the Making», δήλωσε ότι τα μέλη της βασιλικής οικογένειας συνήθως «φορούν ρούχα που αποδίδουν ευγενικά φόρο τιμής στον πολιτισμό της χώρας που επισκέπτονται». Αλλά η πριγκίπισσα Νταϊάνα συνέχισε να το κάνει και κατά τα χρόνια μετά τον χωρισμό της από τον Κάρολο στις αρχές της δεκαετίας του 1990 (επιλέγοντας να φορέσει ένα παραδοσιακό shalwar kameez σε μια επίσκεψη στο Πακιστάν το 1996, για παράδειγμα), και φαίνεται πιθανό ότι θα συνέχιζε αυτή την προσέγγιση.

Πέρα από τον φόρο τιμής στις χώρες που την υποδέχονταν, η πριγκίπισσα Νταϊάνα χρησιμοποίησε επίσης τη μόδα για να προβάλει τα φιλανθρωπικά ιδρύματα και τους οργανισμούς που θαύμαζε φορώντας ρούχα τους σε αγώνες πόλο ή δημόσιες εκδηλώσεις. Ήταν «έτη φωτός μπροστά από εμάς, ακόμη και τότε», δήλωσε ο Κάρλσον, επισημαίνοντας την τρέχουσα τάση της χρήσης εμπορευμάτων για την υποστήριξη των οργανισμών, με τους οποίους ταυτίζονται οι άνθρωποι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Αν μη τι άλλο, μας δίδαξε όλους να εκτιμούμε το merchandise: από πανεπιστήμια που δεν έχετε πάει ποτέ, αθλητικές ομάδες από πόλεις άλλων ανθρώπων, ακόμη και από αεροπορικές εταιρείες που δεν έχετε πετάξει ποτέ», είπε, αναφερόμενος στις φορές που η πριγκίπισσα Νταϊάνα συνέδεσε ένα Northwestern University ή ένα Virgin Atlantic με ποδηλατικό κολάν.

Είναι αδύνατο να πούμε με ποιους φιλανθρωπικούς σκοπούς θα ασχολούνταν σήμερα η πριγκίπισσα Νταϊάνα. Ωστόσο, δεδομένης της δια βίου υποστήριξής της σχετικά με την ευαισθητοποίηση για το HIV / AIDS, οι διάφορες συλλογές που κυκλοφόρησαν για την Παγκόσμια Ημέρα για το AIDS, από διάφορες μάρκες, από τη Maison Margiela έως το επώνυμο label της Βικτόρια Μπέκαμ, ίσως είχαν τραβήξει την προσοχή της.

Αλλά οι δηλώσεις της πριγκίπισσας Νταϊάνα μέσα από το στυλ της, δεν ήταν πάντα τόσο κυριολεκτικές. Η ερευνήτρια μόδας Ελοϊζ Μόραν, η οποία ίδρυσε τον λογαριασμό Lady Di Revenge Looks στο Instagram, παρομοίασε την ντουλάπα της πριγκίπισσας με «πανοπλία». Τα ρούχα της τη βοήθησαν με κάποιον τρόπο να πάρει τον έλεγχο της αφήγησής της - τόσο από το παλάτι όσο και από τον βρετανικό Τύπο - μετά το διαζύγιο της από τον πρίγκιπα Κάρολο του 1996.

«Έγινε, μέχρι το τέλος, μια πραγματικά ισχυρή φιγούρα», είπε η Μόραν σε μια συνέντευξη βίντεο. «Νομίζω ότι οι άνθρωποι τη φοβούνταν όπως και τι θα έκανε στη συνέχεια».

Η ασυμβίβαστή της προσέγγιση σίγουρα αντηχεί στον σημερινό κόσμο. Μπορεί ακόμη και να έχει επηρεάσει το πώς οι γυναίκες υψηλού προφίλ χρησιμοποιούν συχνά τα ρούχα τους για να προστατευθούν και να κάνουν μυστικές πολιτικές δηλώσεις, από την Αλεξάντρια Οκάσιο-Κορτέζ αποκαλώντας το κόκκινο κραγιόν της «πολεμικό χρώμα», έως την απόφαση της πρωθυπουργού της Νέας Ζηλανδίας, Τζασίντα Άρντερν, να φορέσει ένα παραδοσιακό φτερωτό μανδύα Μαορί στα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια πιο διεθνής γκαρνταρόμπα

Στα πρώτα της χρόνια, η Νταϊάνα ελκόταν από Βρετανούς σχεδιαστές -και συχνά άλλαζε την τύχη εκείνων των οποίων τα κομμάτια επέλεγε. «Ήθελε να φοράει Βρετανούς σχεδιαστές, επειδή ένιωθε ότι ήταν κάτι θετικό που μπορούσε να κάνει για τη βιομηχανία της μόδας», έγραψε η στιλίστρια Χάρβεϊ στο αφιέρωμα της στο Vogue, το 1997.

Πάρτε για παράδειγμα το προαναφερθέν πουλόβερ προβάτων, το οποίο έγινε viral πριν από την εποχή του Διαδικτύου. Τα μοναχικά μαύρα πρόβατά του φαίνεται να σηματοδοτούν την κατάσταση της Νταϊάνα στη βασιλική οικογένεια. Ο Κάρλσον, ο οποίος συνεργάστηκε με τον αρχικό δημιουργό του ενδύματος, Warm & Wonderful, κατά την εκ νέου κυκλοφορία του περασμένου έτους, δήλωσε ότι η δημοσιότητα άλλαξε τη ζωή των σχεδιαστριών Τζοάνα Όζμπορν και Σάλι Μούιρ, καθώς όπως είπε μπόρεσαν να ανοίξουν κατάστημα, με τα σχέδιά τους επίσης να εφοδιάζουν πολυκαταστήματα από τη Νέα Υόρκη έως την Ιαπωνία.

«Τα μέλη της βασιλικής οικογένειας γνωρίζουν ότι τα ρούχα που φορούν είναι πιθανό να γίνουν πρωτοσέλιδο και να ξεπουλήσουν αμέσως», δήλωσε η Μόργκαν Λε Κερ, επικεφαλής περιεχομένου στην πλατφόρμα αναζήτησης μόδας Lyst, σε συνέντευξή της στο CNN. Πρόκειται για μια τάση που συνέχισαν οι Μέγκαν Μαρκλ και Κέιτ Μίντλετον, δήλωσε η Λε Κερ, προσθέτοντας ότι η επόμενη γενιά βασιλικών συζύγων έχουν «γίνει ισχυροί influencers από μόνες τους».

Τόσο η Μόραν όσο και ο Κάρλσον, είκασαν ότι, αν η πριγκίπισσα Νταϊάνα ήταν ζωντανή σήμερα, θα μπορούσε να έχει ξαναεπιστρέψει στις δηλώσεις της μέσω των πλεκτών που φορούσε. Χαρακτηριστική είναι η περίοδος, όταν φορούσε το πουλόβερ της Gyles & George, στο οποίο αναγραφόταν η φράση «Είμαι μια πολυτέλεια που κανείς δεν μπορεί να αντέξει».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Νομίζω ότι θα αγαπούσε τη συνεργασία Magda Archer x Marc Jacobs και ιδιαίτερα το πουλόβερ «Μείνετε μακριά από τοξικά άτομα», ανέφερε η η Μόραν, αναφερόμενη σε μία μπλούζα που φόρεσαν διασημότητες όπως ο Χάρι Στάιλς.

Η πριγκίπισσα Νταϊάνα ήταν πιστή στους σχεδιαστές που έχουν έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο με τους οποίους συνεργάστηκε καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής της. Παρόλο που μερικοί από τους αγαπημένους της, όπως η Κάθριν Γουόκερ, έχουν πεθάνει από τότε, άλλοι όπως ο Μπρους Όλντφιλντ παραμένουν ενεργοί μέχρι σήμερα και η αείμνηστη πριγκίπισσα μπορεί να συνέχισε να αναζητά τα σχέδιά τους.

Αλλά μέχρι το τέλος της ζωής της, η πριγκίπισσα Νταϊάνα πειραματιζόταν ευρύτερα με διεθνείς ετικέτες. Καθώς η δημοτικότητα της αυξανόταν, δημιούργησε στενές σχέσεις με σχεδιαστές όπως η Τζιάνι Βερσάτσε, στου οποίου την κηδεία παρευρέθηκε, και ο Κριστιάν Ντιόρ, ο οποίος το 1996 μετονόμασε μια τσάντα που εκείνη λάτρευε - και είχε σε κάθε χρώμα - «Lady Dior». Ο Βερσάτσε, ειδικότερα, βοήθησε την Νταϊάνα να αναπτύξει μια πιο τολμηρή γκαρνταρόμπα, καθώς εξελίχθηκε σε μια παγκόσμια πρέσβειρα φιλανθρωπίας, σχεδιάζοντας μίνι φορέματα και ροζ ταγέρ σε στυλ Πρώτης Κυρίας, που συνδύασε με τα καπέλα του Φίλιπ Σόμερβιλ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Ήταν ένας αληθινός χαμαιλέοντας, και της άρεσε να συνδυάζει τα πράγματα, τόσο από τους υψηλούς, όσο και από τους χαμηλούς σχεδιαστές», είπε η Μόραν. «Ξέρω ότι αυτό θα συνέβαινε ακόμα αν ήταν ζωντανή σήμερα».

Αλλά, o Κάρλσον πρόσθεσε θα είχε επεκτείνει την έρευνα της και θα «είχε απλώσει τα δίχτυα» της παντου. «Δεν θα μπορούσα να τη δω υπό την κυριαρχία ενός σχεδιαστή ή ενός άλλου», είπε.

Εκδίκηση και χαρά

Τα τελευταία χρόνια της ζωής της πριγκίπισσας Νταϊάνα καθορίστηκαν από χαρούμενο, μοντέρνο πειραματισμό καθώς βγήκε από τη σκιά του παλατιού. Για τη Μόραν, η οποία ξεκίνησε το λογαριασμό της Lady Di Revenge Looks μετά τον δικό της χωρισμό, η πριγκίπισσα Νταϊάνα ήταν μια «φιγούρα κάθε γυναίκας», της οποίας η μεταμόρφωση μετά το χωρισμό, χρησίμευσε ως έμπνευση.

Η νέα, πιο ενδυναμωμένη Νταϊάνα, στεκόταν πια με αυτοπεποίθηση μέσα στα Jimmy Choo και Chanel παπούτσια της. Ο σχεδιαστής Ρόλαντ Κλάιν, είπε κάποτε στη βρετανική Vogue ότι, σε ένα από τα τελευταία ραντεβού του με την Νταϊάνα, είχε ζητήσει ένα «πολύ κοντό» φόρεμα. «Εγώ έφερα αντίρρηση», θυμάται, «αλλά εκείνη είπε, “Ό,τι κάνω, θα επικριθεί, οπότε ας το κάνουμε”»

Σε αυτό το σημείο, η πριγκίπισσα Νταϊάνα, είχε βρει τις σιλουέτες και τους σχεδιαστές που της ταίριαζαν, είπε η Μόραν.

«Νομίζω ότι κατάλαβε την εμφάνισή της, τη στιγμή που έφτασε την ηλικία των 35 (ή) 36 ετών - οπότε δεν μπορώ να τη δω να ντύνεται τόσο διαφορετικά», εξήγησε, υποδηλώνοντας ότι η ντουλάπα της Νταϊάνα, θα είχε τα βασικά («blazers, το χαρακτηριστικό τζιν Giorgio Armani, τις τσάντες Versace και Dior»), τα οποία πιθανότατα θα λειτουργούσαν για αυτήν μέχρι και σήμερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Θα μπορούσα επίσης να τη δω εύκολα να στρέφεται στις κυματοειδείς, μίνιμαλ σιλουέτες του The Row», πρόσθεσε η Μόραν.

Για την πριγκίπισσα Νταϊάνα, η μοναδική εμφάνιση που φάνηκε να σηματοδοτεί την απελευθέρωσή της ήταν το μαύρο φόρεμα της εκδίκησης, δημιουργία της Ελληνίδας σχεδιάστριας μόδας Christina Stambolian. Η πριγκίπισσα Νταϊάνα, φόρεσε το ασύμμετρο, μίνι φόρεμα που αγκάλιαζε υπέροχα τη φιγούρα της, σε μια εκδήλωση στο Λονδίνο την ημέρα που ο πρίγκιπας Κάρολος παραδέχτηκε δημόσια ότι είχε σχέση.

«Εκείνη τη νύχτα έδειξε πλήρως τη δική της απάντηση», είπε η Μόραν. «Από εκεί, νομίζω ότι αυτή ήταν η γραμμή που είχε τον έλεγχο, και το έδειχνε σε όλους. Μπορείτε πραγματικά να κάνετε τους ανθρώπους να σας φοβούνται, ή να σας σέβονται, ή οτιδήποτε άλλο, μέσα από ρούχα».

Αν και η πριγκίπισσα Νταϊάνα ήταν γνωστό ότι ξαναφορούσε τα ίδια ρούχα, είναι μάλλον απίθανο να είχε ξαναβάλει τα πιο iconic ρούχα και αξεσουάρ της, αν ήταν ζωντανή σήμερα. Εκκαθάρισε την ντουλάπα της λίγους μήνες πριν από το θάνατό της, δημοπρατώντας πολλά από τα εντυπωσιακά ρούχα της - συμπεριλαμβανομένου του φορέματος της εκδίκησης και ένα μπλε βελούδινο φόρεμα Victor Edelstein που φορούσε όταν χόρεψε με τον Τζον Τραβόλτα στο Λευκό Οίκο - για να συγκεντρώσει χρήματα για φιλανθρωπικές οργανώσεις που ασχολούνται με τον ιό HIV / AIDS.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πώληση ήταν συμβολική με πολλούς τρόπους. Κάνοντας χώρο στην ντουλάπα της, για αυτό που θα ήταν το επόμενο κεφάλαιο της, η πριγκίπισσα Νταϊάνα, φάνηκε να αφήνει πίσω τη ζωή στο παλάτι και τον γάμο της. Είχε απομακρυνθεί ακόμα περισσότερο από τη βασιλική οικογένεια μέσω της μόδας - κάτι που συνέβαινε ήδη πριν από το θάνατό της, όπως σημείωσε η πρώην στυλίστρια της, Άννα Χάρβεϊ, γράφοντας ότι η πριγκίπισσα απέφευγε σκόπιμα τις μάρκες που φορούσε η οικογένεια του πρώην συζύγου της.

«Δεν νομίζω ότι θα ντυνόταν όπως οι υπόλοιποι royals», είπε ο Κάρλσον. «Και νομίζω ότι, αντί να ακολουθεί τη μόδα ή τις προσδοκίες κανενός, θα ντυνόταν με τρόπο που να αντικατοπτρίζει τη ζωή της, τις εμπειρίες της, τα δικά της συναισθήματα και τη δική της άνεση».

Ακολουθήστε το iefimerida.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο iefimerida.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ