fbpx Ο Παύλος Σιδηρόπουλος πριν βγάλει τον πρώτο του μεγάλο δίσκο, με μακρύ μαλλί και μουστάκι σε... ρόλο μάντη -Σπάνιες φωτό | STORIES | iefimerida.gr
×
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.
STORIES
ΜΕ ΤΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΤΟΜΑΖΑΝΗ

Ο Παύλος Σιδηρόπουλος πριν βγάλει τον πρώτο του μεγάλο δίσκο, με μακρύ μαλλί και μουστάκι σε... ρόλο μάντη -Σπάνιες φωτό

Παύλος Σιδηρόπουλος
02|05|2020 | 22:44
Δέσποινα Τομαζάνη και Παύλος Σιδηρόπουλος

Στο τέλος του 1974 με αρχές του 1975, τρία χρόνια πριν βγάλει τον πρώτο του μεγάλο δίσκο (Φλου, 1978), ο Παύλος Σιδηρόπουλος, συμμετείχε ως τραγουδιστής και ηθοποιός, στο πρόγραμμα του Γιάννη Μαρκόπουλου στο κλαμπ Κύτταρο.

Σε σπάνιες φωτογραφίες που έχουν σωθεί, τον βλέπουμε να έχει μακριά μαλλιά και μουστάκι. Φορά καμπαρτίνα με πάνω της, καρφιτσωμένα χιλιάρικα. Κρατά σφαίρα και... προφητεύει το μέλλον! Υποδύεται τον Πλανόδιο Μάντη, ρόλο που έγραψε και δίδαξε σε αυτόν, η ηθοποιός Δέσποινα Τομαζάνη. Την βλέπουμε να στέκεται δίπλα του. Σε μία φωτογραφία ανοίγει τα χέρια φωνάζοντας «Όποιος ζει σήμερα είναι ύποπτος».

Δέσποινα Τομαζάνη και Παύλος Σιδηρόπουλος στην περφόρμανς «Πλανόδιος Μάντις». Κλαμπ Κύτταρο, 1975.

Η παράσταση αυτή (performance), διαρκούσε 7 με 10 λεπτά, και ήταν εμβόλιμη στο μουσικό πρόγραμμα του Γιάννη Μαρκόπουλου. Σε μία από τις φωτογραφίες διακρίνεται και ο Χαράλαμπος Γαργανουράκης, που συμμετείχε στην ορχήστρα του Μαρκόπουλου που παρουσίαζε τότε στο Κύτταρο, τον Θεσσαλικό Κύκλο.

Η περφόρμανς, βασιζόταν στον αυτοσχεδιασμό και επεδίωκε την αντίδραση του κοινού.

Δέσποινα Τομαζάνη και Παύλος Σιδηρόπουλος στην περφόρμανς «Πλανόδιος Μάντις». Κλαμπ Κύτταρο, 1975.

Αναφερόταν με συμβολικό τρόπο, στο Πολυτεχνείο και σε όσους πέθαναν στον αγώνα που έδωσαν κατά της χούντας. Η Τομαζάνη με την φράση-κραυγή «Όποιος ζει σήμερα είναι ύποπτος», ασκούσε ποιητική κριτική στους ζωντανούς που με τις κομματικές διαμάχες τους, δημιουργούσαν ένα γκρίζο μεταπολιτευτικό περιβάλλον.

Οι προφητείες του Πλανόδιου Μάντη (Παύλου Σιδηρόπουλου) μιλούσαν για ένα ζοφερό μέλλον. Η εξέγερση του Νοέμβρη 1973, σύμβολο για εθνική ομόνοια και πραγματική αλλαγή, επισκιαζόταν από τις έριδες των οπαδών και κομμάτων.

«Ποίες ήταν οι αντιδράσεις των θεατών;» ρωτήσαμε την Δέσποινα Τομαζάνη.

«Θυμάμαι ακόμα μια εκπληκτική αντίδραση...» μας είπε «...ανάμεσα στους θεατές μια βραδιά, ήταν η Φλέρυ Νταντωνάκη. Στη φράση λοιπόν «Όποιος ζει σήμερα είναι ύποπτος» σηκώθηκε και ζήτησε να χορέψουμε. Είπα στον Γαργανουράκη να παίξει στη λύρα Χανιώτικο και χόρεψα με τη Φλέρυ!».

Από αριστερά: Δέσποινα Τομαζάνη, Παύλος Σιδηρόπουλος και Γιόλα Αναγνωστοπούλου, στο ορεινό χωριό της Γιόλας στην Ρούμελη. Πάσχα 1978

Αξίζει να σημειωθεί, ότι η Δέσποινα Τομαζάνη, στο διάστημα 1967-74 βρισκόταν στο εξωτερικό (Παρίσι και Στοκχόλμη), και η συμμετοχή της στο πρόγραμμα του Μαρκόπουλου, έγινε μόλις επέστρεψε στην Ελλάδα.

Στο Κύτταρο γνώρισε τον Παύλο Σιδηρόπουλο, έγιναν φίλοι και διατήρησαν για αρκετό καιρό τη φιλία. Μαζί του ταξίδεψε το Πάσχα του 1978 στην ορεινή Ρούμελη, να βρουν την ποιήτρια Γιόλα Αναγνωστοπούλου, με την οποία ήταν ερωτευμένος ο Παύλος.

Όλες οι φωτογραφίες: Αρχείο Μ. Νταλούκα.

ΣΧΟΛΙΑ