Οσκαρ 2020: Τα φαβορί και τα αουτσάιντερ για το χρυσό αγαλματάκι

Η Ρενέ Ζελβέγκερ στην πρεμιέρα της ταινίας Judy / Φωτογραφία: AP Photos

Αν και νωρίς ακόμη για προβλέψεις, έχουν ήδη ξεχωρίσει οι ταινίες, οι δημιουργοί και οι ηθοποιοί που βάζουν πλώρη για το Όσκαρ στην απονομή του Φεβρουαρίου του 2020.

Η αλήθεια είναι πως η απονομή των Όσκαρ έχει κατηγορηθεί πολλές φορές για «στρατηγική» στον τρόπο που δίνονται τα χρυσά αγαλματίδια. Από την άλλη, υπάρχουν κάθε χρόνο εκείνες οι ταινίες και οι ερμηνείες που φτάνουν στο θέατρο Ντόλμπι του Χόλιγουντ καλπάζοντας πάνω στο κύμα της υποστήριξης του κοινού ή και των κριτικών.

Με βάση τα όσα έχουμε δει ως αυτή τη στιγμή και την ανταπόκριση κοινού και κριτικών κινηματογράφου, αυτές φαίνονται πως είναι οι πιο ισχυρές υποψηφιότητες για Όσκαρ καλύτερης ταινίας, ανδρικού και γυναικείου ρόλου, καθώς και σκηνοθεσίας.

Το Όσκαρ καλύτερης ταινίας

Οι ειδικοί του κινηματογράφου μιλούν για τη χρονιά του Ταραντίνο. Τα στοιχήματα λοιπόν θέλουν το «Κάποτε στο Χόλιγουντ», την ταινία που βουτά στα άδυτα της βιομηχανίας θεάματος στην Αμερική, να είναι μέχρι στιγμής επικρατέστερο για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Παρότι η ταινία προκάλεσε την αντίδραση πολλών, μεταξύ των οποίων και της κόρης του Μπρους Λι, παραμένει ψηλά στις προτιμήσεις των κριτικών για το Όσκαρ.

Βεβαίως, όταν μιλάμε για τα Όσκαρ, τότε οι απρόβλεπτες απονομές είναι πάντοτε μέσα στο πρόγραμμα, όπως την περασμένη χρονιά, που το χρυσό αγαλματίδιο απονεμήθηκε τελικά, προς έκπληξη πολλών, στην ταινία «Green Book».

Σε κάθε περίπτωση, αν τελικά η ταινία του Ταραντίνο χάσει το Όσκαρ, αυτό είναι πολύ πιθανό να καταλήξει στα χέρια του Μάρτιν Σκορτσέζε για την ταινία The Irishman, όπου συμπράττουν ξανά ο Ρόμπερτ Ντε Nίρο και ο Αλ Πατσίνο. Η ταινία έχει θριαμβεύσει στις κριτικές, με τον Guardian να τη χαρακτηρίζει ως την πιο «άρτια ταινία των τελευταίων 30 χρόνων».

Τέλος, οι ειδικοί δεν αποκλείουν να δουν στην κατηγορία αυτή και την σατιρική κωμωδία Jojo Rabbit. Πρόκειται για μια κωμωδία που παρουσιάζει τον φανταστικό φίλο ενός μικρού παιδιού, ο οποίος δεν είναι άλλος από τον Χίτλερ. Πρωταγωνίστρια της ταινίας είναι η Σκάρλετ Γιοχάνσον, με το σατιρικό φιλμ να διχάζει ως τώρα τους κριτικούς κινηματογράφου.

Το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου

Από τις αρχές του Σεπτέμβρη, το φαβορί για το Όσκαρ στην κατηγορία αυτή είναι ο Χοακίν Φίνιξ. Στην Ακαδημία του αμερικανικού κινηματογράφου αρέσουν οι ρόλοι που ταλαιπωρούν τον ηθοποιό – φαίνεται πως έχασε περισσότερα από 20 κιλά για να ταιριάξει στον ρόλο του σχιζοφρενή Joker – ενώ ο ρόλος του Joker εκθειάστηκε ως τώρα από όλους του κριτικούς κινηματογράφου και χάρισε ήδη στον Φίνιξ τον Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ της Βενετίας.

Το περιοδικό Culture σημειώνει επίσης πως ο Χοακίν Φίνιξ συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο αξιόλογων ηθοποιών της γενιάς του, που όμως δεν έχει ακόμη κρατήσει στα χέρια του το αγαλματάκι από τα Όσκαρ, κάτι που αυξάνει τις πιθανότητες να είναι εκείνος που θα κερδίσει αυτή την κατηγορία.

Τούτου λεχθέντος, τη βραδιά των Όσκαρ δεν αποκλείεται να δούμε το βραβείο να πηγαίνει στον Ρόμπερτ Ντε Nίρο για το The Irishman ή ακόμη – πιο απίθανο βέβαια – και τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο για τον ρόλο του στην ταινία του Κουέντιν Ταραντίνο.

Μυστήριο η φετινή απονομή του Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου

Κι αν ο ρόλος του Joker μάλλον λύνει τα χέρια σε ειδικούς και Ακαδημία, για το Όσκαρ Α’ Ανδρικού ρόλου, πιο δύσκολη είναι μια αξιόπιστη πρόβλεψη για τη γυναίκα που θα κρατήσει το χρυσό αγαλματάκι στην αντίστοιχη κατηγορία. Ανάμεσα στις γυναίκες ηθοποιούς φαίνεται πως ξεχωρίζει η Ρενέ Ζελβέγκερ για την ερμηνεία της στο βιογραφικό Judy, όπου υποδύεται την Τζούντι Γκάρλαντ.

Η ταινία επικεντρώνει στη ζωή της διάσημης σταρ 30 χρόνια μετά την τεράστια αναγνώριση στο πρόσωπό της, όταν πρωταγωνίστησε στην υπερπαραγωγή «Ο Μάγος του Οζ», όταν οι αλλεπάλληλοι αποτυχημένοι γάμοι, τα φιάσκο επί σκηνής και η εξάρτηση από τα ηρεμιστικά οδηγούν την Τζούλι Γκάρλαντ με βεβαιότητα στον θάνατο. Η Ρενέ Ζελβέγκερ μεταμορφώνεται, σε μια διαδικασία που απαιτούσε ώρες στην καρέκλα του μακιγιάζ, σε Τζούντι Γκάρλαντ και σύμφωνα με τους ειδικούς καταφέρνει να πείσει και με τις φωνητικές της ικανότητες στην ταινία.

Κι αν η Ζελβέγκερ που έχει τιμηθεί στο παρελθόν με το Όσκαρ Β’ γυναικείου ρόλου για την ταινία «Επιστροφή στο Cold Mountain» δεν κερδίσει τελικά το στοίχημα, πολύ κοντά στο βραβείο βρίσκεται και η Σκάρλετ Γιοχάνσον για τον ρόλο της στο κοινωνικό δράμα Mariage Story. Στη λίστα για το Όσκαρ δεν αποκλείεται να δούμε την Σίρσα Ρόναν, για τον ρόλο της στην κινηματογραφική μεταφορά του μυθιστορήματος «Μικρές Κυρίες», αλλά και την Σύνθια Ερίβο που πρωταγωνιστεί στο φιλμ Harrlet.

Οι διεκδικητές του Όσκαρ Σκηνοθεσίας

Επαναλαμβάνοντας πως οι ειδικοί επιμένουν πως το 2020 θα είναι η χρονιά του, ο Κουέντιν Ταραντίνο είναι πολύ κοντά στο πρώτο Όσκαρ σκηνοθεσίας της καριέρας του (παρότι έχει κρατήσει δύο αγαλματίδια για Πρωτότυπο Σενάριο) για το «Κάποτε στο Χόλιγουντ».

Από κοντά, στην κατηγορία Όσκαρ Σκηνοθεσίας και η ταινία The Irishman και ο Μάρτιν Σκορτσέζε, ενώ μεταξύ των εκπλήξεων συγκαταλέγουν και το JoJo Rabbit του Τάικα Γουαϊτίτι.

Στην κατηγορία καλύτερης Σκηνοθεσίας ίσως θα πρέπει να υπολογίζουμε και την Γκρέτα Γκέργουιγκ, με τις «Μικρές Κυρίες». Δεν είναι μόνο το γεγονός πως οι κριτικές λάτρεψαν τον ανατρεπτικό τρόπο που ξετυλίγει την ιστορία του μυθιστορήματος της Λουίζα Μέι Άλκοτ, ούτε απλά το πλούσιο καστ με ηθοποιούς που έχουν τιμηθεί με υποψηφιότητα για Όσκαρ.

Η Γκέργουιγκ έλαβε πέρσι πέντε υποψηφιότητες για Όσκαρ, για την ταινία της Lady Bird, όμως δεν πήρε σπίτι της κανένα βραβείο. Κι αυτό ίσως υποδηλώνει πως φέτος, η ακαδημία κινηματογράφου της χρωστά το Όσκαρ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ